słowa kluczowe: Polacy.eu.org, Regulamin, Zasady, portal, regulamin, zasady. | |||
Informacje administracyjne | 2014.11.15 11:14 12:43 |
Polacy.eu.org - cdn. | Piotr Świtecki | ||
Co dalej z naszym internetowym zakątkiem? Czy coś się zmieni? | |||
Nie, nic się nie zmieni. Przeciwnie. Mocniej osiądzie "na bazie" fundamentów. Głosowanie nad blokadą konta p. Szmidta wykazało, że część z nas albo nie rozumie, albo nie chce przestrzegania Zasad. Dla nich została utworzona kopia serwisu. W razie jej uruchomienia nie później, niż dziś, otrzyma wsparcie opisane w tym artykule. Co do oryginalnych Polaków.eu.org wydało mi się w pierwszej chwili, że warto by było uzupełnić Zasady. Na przykład tak, by uzyskały brzmienie jak niżej (zmiany są wyróżnione kolorem czerwonym): [Korzystanie z serwisu nie powinno] naruszać dobrych obyczajów. Dotyczy to używanego języka (np. wulgaryzmów - decydujący będzie słownik online sjp.pl), publikowanych treści (np. posługiwania się kłamstwem), traktowania innych osób (wyzwiska, manipulacje), tematu dyskusji i ilustrujących ją grafik, linków itd. [...] Ale po zastanowieniu uświadomiłem sobie, że takie zmiany nie miałyby końca. I niczego by nie dały. Bo jeśli ktoś nie widzi, że "dobre obyczaje" to także brak wyzwisk, a kłamstwo nie jest metodą dochodzenia do prawdy - regulamin go tego nie nauczy. Najważniejsze jest jednak, że żadna opinia ani osoba nie jest tu niemile widziana. Choć oczywiście wyrażając opinię należy się liczyć z tym, że zostanie ona zakwestionowana lub poddana dyskusji. Przecież także o to w tej naszej wirtualnej rzeczypospolitej chodzi... |
4471 odsłon | średnio 5 (3 głosy) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Jacek, 2014.11.15 o 13:49 | |||
Jak odróżnić opinię od reklamy jakiejś idei? Czy wyrażając jakąś opinię nie ulega niepostrzeżenie zmianie nasza opinia? Czy wszyscy mają akurat włączony dzwonek alarmowy? Czy wszyscy są geniuszami akurat w omawianym temacie by nie ulec manipulacji? To właśnie tylko o te subtelności chodzi, które robią wielką różnicę. Jeśli coś jest złe nazwijmy to złem. Inaczej obróci się przeciwko nam. Cóż z tego jeśli zachowamy dobre obyczaje a wszyscy na dno pójdziemy. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Piotr Świtecki, 2014.11.15 o 16:25 | |||
"Jak odróżnić opinię od reklamy jakiejś idei?" Jest to nie do odróżnienia, a raczej zawsze jest to i jednym, i drugim. Możliwości są dwie - albo w ogóle nie dopuszczamy do wygłoszenia/usłyszenia jakiejś informacji/idei/opinii, albo dopuszczamy i sobie z nią radzimy. W różnych miejscach w sieci są różne podejścia. Na Polacy.eu.org z założenia różne opinie/idee miały być dopuszczane. Między innymi dlatego, że współcześnie cenzura i tak nie jest możliwa (każda opinia/idea i tak będzie gdzieś wyrażona). Oraz po to, żeby pomagać sobie nawzajem w radzeniu sobie z nimi. Czasem oznacza to zakwestionowanie czyjegoś przekonania, wytrącenie z ręki fałszywej opinii lub słabej/nieprawdziwej idei. Zakłócenie świętego spokoju ;) Panie Jacku, mnie się wydaje, że stoimy tu jak najbardziej na podstawach łacińskich (i chrześcijańskich): że świat jest poznawalny i że istnieje obiektywna rzeczywistość (i przezwyciężając grzech, zbliżamy się do prawdy). | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Jacek, 2014.11.15 o 23:29 | |||
Całość można sprowadzić do jednego zdania: Jak obronić stado owiec (szanując godność wszystkich) przed wilkami? Czy część owiec , czując zagrożenie, wszczynając alarm - wilk na horyzoncie!- postąpiła słusznie? Jak najbardziej. Część jednak uległa złudzeniu i powabowi wilka zaczęła się wahać- jaki piękny ogon, jaka błyszcząca sierść, jaki głos! Pasterz namawia, pogadajmy z wilkiem , przecież nie jest taki straszny, może opowie nam coś ciekawego. Wilk zatem przystępuje do swojego planu, oswaja owieczki i już prawie mu się to udaje. Większość owiec jednak uciekła nie chcąc być łupem wilka. Intruz został odsunięty na pewną odległość, nie daje jednak za wygraną i czeka okazji do ataku. Inne porównanie, też z wilkami. Przed wojną zostało sprowadzonych do Polski kilka wilków z Ameryki. Ich zadaniem było badanie Pisma Świętego. Wielu ich przejrzało od razu, część była obojętna na nauki, ale część zachwycona ubiorem, elegancją, znawstwem Pisma ,zaczynała dyskusję, potem broszurki, wspólne studiowanie, na końcu wyrzeczenie się chrztu...i już cię mamy. Efekt: ok 160 tys. polskich katolików zostało oderwanych od Kościoła. A tak miło było posłuchać...w końcu to Pismo Święte. Z jakim przystajesz takim się stajesz. My jednak pilnujmy swojego stada. I uważajmy na wilki. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Piotr Świtecki, 2014.11.16 o 00:08 | |||
Panie Jacku, nie chciałby Pan, żeby "owce" były świadome i nie chowały głowy w piasek? Pana porównania wydają mi się niestety nie do końca prawdziwe. Choćby dlatego, że nasz portal pozwala także "owcom" się rozpoznać, zjednoczyć, wyraźniej, głośniej i jaśniej przemówić. Dużo jest lęku w Pana reakcji. Kto ma decydować, co jest "owcom" dozwolone, a co nie? Od początku Polacy.eu.org mieli być miejscem, w którym się można spróbować z rzeczywistością - a nie miejscem izolowanym. Trwa wojna? To powalczmy. Ale żeby nikt nie czuł się przymuszany, skoro się ludziom gusta i punkty widzenia zmieniają, Zenon dostał kopię serwisu, ją można ułożyć inaczej (np. w tym drugim miejscu tylko klepać się wzajemnie po plecach i zajmować Żydami). | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
GPS, 2014.11.16 o 03:57 | |||
Piękne porównanie! No bo przecież i te wilki i te owce to ludzie. A zatem oceniacie swoje możliwości, swoją inteligencję, swój dorobek, swoje tradycje, swoją historię, tak jakbyście byli owcami, a innych oceniacie jako wilków. No to już nie można jaśniej, prościej i dobitniej wykazać swojej niewolniczej mentalności chłopa pańszczyźnianego. W zasadzie się zgadzam. Jesteście jak te owce - głupi, nieudolni, ulegający stadnemu instynktowi, niezdolni do żadnej organizacji, porozumienia czy przemyślenia własnej beznadziei. Głupi się urodziliście i głupi umrzecie. Na szczęście my, Polacy, jesteśmy mądrzejsi i się za owce nie uznajemy. My jesteśmy orłami. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
MatiRani, 2014.11.16 o 06:39 | |||
Czesto sie zastanawiam, co jest lepsze: kawa na lawe czy owijanie w bawelne.... znaczy sie ostroznosc. W mojej naturze ( charakter jest niezmiennikiem ) jest kawa na lawe. Ale tez i zdaje sobie sprawe, ze czasami lepiej sie dochodzi do ludzi bardziej ostroznymi drogami. W koncu moze prymowac skutecznosc. Aby dojsc szybciej do celu. Ale... A etyka ? Prawda? Szczerosc i bezposredniosc? uklony Mati | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.15 o 17:00 | |||
Zdecydowanie zmiana jest, choćby tylko ( a to już wiele :-( ) podmiotowa. Portalowi ubyło sześciu czynnych uczestników, noo.. jeszcze nie wiemy - ilu - biernych obserwatorów. Jasne, że wszystko jeszcze w praniu. Niemożność na rzeczy się wypowiedzieć, z góry ocenić. Natomiast zmiana już zaszła. Mam nadzieję,dla PORTALU w konsekwencji korzystna będzie.... Chociaż mi (mnie :-))najbardziej szkoda dotychczasowych kontaktów, najbardziej więc "mięsa" od Zenka, Pań, które Go w rzeczy spornej wspierały. W końcu gdzie są Ojcowie najbardziej TU zaangażowani? Niech owi wreszcie się odezwą. Wtedy pełniej ocenimy wydarzenie. Aaa, zasady nie są nieruchome,też pewnej modyfikacji podlegają, tak? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Piotr Świtecki, 2014.11.15 o 20:42 | |||
Malawandziu, może tak źle nie jest? WSZYSCY są mile widziani. A i zwyzywać kogoś, wyrzucić, a potem samemu trzasnąć z drugiej strony drzwiami nie jest chyba po męsku. Ja nie tracę nadziei, że z tego wszystkiego wyjdzie pożytków jeszcze więcej, niż do tej pory. Na razie odrobiliśmy połowę lekcji z bycia wspólnotą Polaków :) Serdeczności! I proszę tak strasznie nie koloryzować w komentarzach pod nagraniem z Marszu, bo gotów jestem sam uwierzyć ;-)) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.16 o 18:24 | |||
Zaś kto mówi, że jest źle. Wystąpił pewien standard (w sensie, że potrzebujemy się spierać, podobno tak nasza nacja ma). Jesteśmy Polakami i w końcu nastąpi konsensus - jakoś, prędzej, czy później, ale się dogadamy. Portal pulsuje, ot, co.. A propos koloryzacji :-) Nie było jej, same fakty, te, cóż począć, fakty w kolorach patriotyzmu ( biało-czerwona i białe jest białe,czerwone bez białego - lipa, a czarne czasami szarzeje :-)) Ustatkuję się, aczkolwiek to wyzwanie trudne:-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
GPS, 2014.11.15 o 20:54 | |||
Po co wymyślać coś, co już dawno wymyślono? Ja już dawno temu spisałem etykietę: gps65.prawynurt.pl Z tego portalu już nic nie będzie. Był to portal dla kilkunastu osób, a będzie dla kilku. To można sobie prywatnie maile słać, albo na facebooku pisać, po co portal blogowy? Cywilizowane zasady trzeba było ustanowić na początku, a nie działać po barbarzyńsku i dopiero po szkodzie zastanawiać się, że jednak cywilizacja i jej zasady są potrzebne. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Piotr Świtecki, 2014.11.15 o 20:59 | |||
Ale Panie Grzegorzu, to jest tak czy tak sytuacja win-win! :) Dziękuję za ciekawy i zabawny link. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Piotr Świtecki, 2014.11.15 o 21:01 | |||
"bez prawdy nie byłoby nieprawdy" (§ 9) Doprawdy?.. ;-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.16 o 17:59 | |||
GPS, noo, to już czarnowidztwo, że z "Z tego portalu już nic nie będzie." Będzie dobrze :-). Akurat ja napisałam, że na cito ubyło interlokutorów, ale to niewiele znaczy. Nie był, ani nie jest to portal dla kilkunastu osób, bo proszę zauważyć, postrzec, ile osób nie zalogowanych TU zagląda. Może nie mają śmiałości się odezwać, ale czytają, czytają... :-). Np. dla moich dobrych znajomych, to , jak twierdzą - najlepsza internetowa lektura. Newsy są, które umknęły by, gdyby nie portal. Pojawią się nowi koledzy, jak również koleżanki. Mam też nadzieję, że wróci Leszek, szlachetne damy - Lona i Milena, i Adam, i KJW. Wred też się częściej odezwie... A i Zenon z pewnością zatęskni za portalem :-) Gorące serdeczności mw | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Azazel, 2014.11.17 o 17:54 | |||
Według mnie, to dopóki cokolwiek się tu będzie pojawiało - jest sens istnienia portalu. I dopóki zostanie to co było tu napisane - jest sens. ;) Szczególnie, że dzięki ucieczce kilku obrażonych niektórzy znów poczuli się na siłach, by pisać; właśnie po to, aby portal dalej rozkwitał. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.17 o 18:57 | |||
Dobrze, Azazelu prawisz. Niech będzie, że sens istnienia prowadzi nas....ku dobremu.. I znając życie, zaraz okaże się istota rzeczy. Zaś Twoja ocena "że dzięki ucieczce kilku obrażonych niektórzy znów poczuli się na siłach, by pisać" jest do kolejnej oceny. Tych uprawniających się do wyrażaniu opinii w kwestii ocen wypowiedzi. Wiesz, po raz kolejny utwierdzam się, iż najważniejsza w słownych wypowiedziach jest semantyka - czyli - co kto rozumie pod pojęciem swojej wypowiedzi. mw | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.17 o 19:15 | |||
Azazazel,czy nie uważasz, że wszystkie nasze pospolite spory mają źródło w odmiennych pojęciach rzeczy? Prościej - interpretacji słowa? Że to wszystko kwestia semantyki;?... za Wiki, bo tak najłatwiej: "Semantyka (gr. σημαντικός sēmantikós, ’oznaczający’) – dział językoznawstwa ogólnego, zajmujący się znaczeniem w języku, a także relacją formy znaku do treści oznaczanej w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. Semantyka bada ponadto relacje między znaczeniem podstawowym wyrazu a jego znaczeniem w konkretnym wypowiedzeniu". Zatem tak: mówią, jak słyszysz, myślą, jak nie wiesz. A potem zaraz awantura :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Azazel, 2014.11.17 o 23:54 | |||
Zgadzam się. Spory wynikają w momencie, gdy zamiast wyjaśnić nieporozumienia (spowodowane chociażby inną interpretacją!), rozmówcy zaczynają się sprzeczać, rzucać argumenty ad personam czy ad hominem. Mam niemałe wrażenie, że tak było w przypadku ostatniej, przykrej burdy. I osobiście czuję się lepiej, że niektóre osoby odpuściły portal. Szkoda oczywiście, bo nie da się zaprzeczyć, że w większości ich materiały i treści były bardzo zdrowe do czytania, warto było je przeczytać i dyskutować. Natomiast jeśli ta osoba nie potrafi dyskutować, no to... Mogła zostać przy publikowaniu materiałów. O ile by nie obrażały innych, i o ile autor przestrzegałby Zasad. Tylko, że ta (i kilka innych) się obraziło... A szkoda. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.25 o 19:34 | |||
Jacek Hugo-Bader | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.25 o 19:36 | |||
nauczyciel, pedagog szkolny i socjoterapeuta, a także jako ładowacz na kolei, wagowy w punkcie skupu trzody chlewnej, szef kolportażu Międzyzakładowej Komisji Koordynacyjnej, podziemnej struktury "Solidarności", wydającej tygodnik "Wola" i drukującej "Tygodnik Mazowsze"[3], sprzedawca w sklepie spożywczym. W 2011 roku udał się w podróż autostopem z Magadanu do Jakucka. Zapis podróży w postaci tekstów i nagrań ukazywał się na bieżąco w "Gazecie Wyborczej", po czym wraz z nowymi reportażami trafił do wydanej w grudniu tego roku książki Dzienniki kołymskie. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.25 o 19:36 | |||
KTO TO? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Malawanda, 2014.11.25 o 19:44 | |||
czy to ktoś, co nas lubi ? (Zdarzyło się, może wszystko nie wiadomo, jak bardzo ważne... Ten ów Jacek Aleksander Hugo-Bader.,. Państwo wiedzą cokolwiek więcej? Proszę o info, martwię się, że lipa... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Polacy.eu.org - cdn. | |||
Piotr Świtecki, 2014.11.27 o 16:18 | |||
ALe o co chodzi? Czemu te pytania? Kłaniam się! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |