słowa kluczowe: Gry wojenne, Kulkiński, Ryszard Kukliński, generał Jaruzelski, generał Kiszczak, szpiegostwo, trzecia wojna światowa.
Linki, cytaty, nowiny2012.12.16 13:32 12.31 14:08

Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego

(poleca )

Dokument "Gry wojenne"

 
Miałem zostawić wrażanie dla siebie ale wobec tego, że film jest dostępny, odnotowuję. Dokument z pewnością warto obejrzeć. Opowiada on o roli Kuklińskiego i znaczeniu jego czynów.
 
Telewizja wyemitowała dokument o płk. Kuklińskim. Nie mogłem się oderwać. Śmieszne, że w nocy. W dzień niech puszczą aby odbiorcy mogli poczynić sobie refleksję o wydarzeniach już historycznych ale zupełnie nieodległych.


Tutaj opis wrażeń innego blogera, dzięki któremu natrafiłem na link do filmu.

+internaut.nowyekran.pl

Tu pierwsza część z pięciu:
+www.youtube.com

Dwa komentarze.
Pozytywnie oceniam działalność Kuklińskiego. Prawdopodobnie dzięki niemu mogę te słowa pisać. Takie wnioski płyną z filmu.

Szalenie ciekawa jest reakcja strony amerykańskiej (przedstawicieli służb wypowiadających się w filmie) i polskiej (Kiszczak) na temat śmierci synów Kuklińskiego. Dwa "przypadkowe" zgony odległe o pół roku od siebie. Wymienieni wierzą, w te "przypadkowe" zdarzenia. Ten kontrast można wyłapać jedynie oglądając cały film. 

2990 odsłon średnio 5 (2 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 15:01
Kukliński - ostatni żołnierz wyklęty
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 15:59
Nie będę się silił na oglądanie tegoż "dokumentu". Sprawa jest bowiem prosta jak metr drutu.
Żołnierz, a szczególnie oficer składa rotę przysięgi. I nic ,ani nikt go z tej przysięgi nie zwalnia. Tym bardziej że ślubował w niej służbę Polsce i narodowi polskiemu. Stąd każdy kto się temu sprzeniewierza staje się zdrajcą. Koniec i kropka. Nawet dawni najemnicy dotrzymywali przysiąg i tępili zdrajców bo było to tożsame z ich wiarygodnością. Dopiero w dobie upadku wartości i zasad skundlili się na równi z innymi.

Lona

Do żołnierzy wyklętych nawet tej osoby nie przyrównuj bo byłoby to dla nich krzywdzące.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 16:36
Żołnierze z czasów II wś i po niej zostali wyklęci nie dlatego, ze walczyli z Niemcami ale dlatego że walczyli z sowietami.
Kukliński złożył przysięgę i tej przysięgi dotrzymał. Służył Polsce i jej interesom a nie interesom ZSRR dlatego nazywam go ostatnim żołnierzem wyklętym.
Jeżeli postawa Kuklińskiego to była zdrada to siłą rzeczy trzeba wtedy uznać takich ludzi jak Jaruzelski czy Kiszczak za bohaterów i patriotów.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 17:47
W Twoich słowach jest cząstka prawdy. Owi "wyklęci" zostali wykleci dlatego że służyli Polsce (zgodnie z przysięgą). Dlatego też Kukliński jako że służył tym którzy Polskę chcieli i chcą zniszczyć jest zdrajcą. Jaruzelski i Kiszczak nie tylko sprzeniewierzyli się naszej przysiędze, ale nawet tej opracowanej przez swoich mocodawców zza wschodniej granicy działając w interesie zachodniego NWO którego byli częścią za srebrniki. Przehandlowali nas i naszą przyszłość. Jacy z nich wobec tego "bohaterowie" ?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 17:39
Wredzie szanowny sprawa jednak, aż tak prosta nie jest. Ślubowanie Jaruzelowi, który ślubował Moskwie? Krytycznym pytaniem byłoby ile polskiego munduru było w ludowym wojsku polskim...

A co z dylematem Konrada Wallenroda? Szkodzenie okupantowi to chyba obowiązek prawda? Moskwa była okupantem czy nie? Takie to kwestie..

Pierwszy raz zetknąłem się z tak szerokim opracowaniem tematu Kuklińskiego. Dokument na prawdę polecam. Można obejrzeć krytycznie ale sporo faktów jest godnych poznania. Szczególnie cenne wypowiedzi funkcjonariuszy systemów wschodniego i zachodniego w temacie działa Kuklińskiego.

Sprawa ma się prawdopodobnie tak, choć nigdy się tego nie dowiemy, że gdyby nie przekazał swojej wiedzy drugiemu kolosowi zimnej wojny, to mogliśmy mieć nuklearny armagedon. Takie wnioski płynął z filmu, który w mojej ocenie nie jest tandetną szmirą tylko przyzwoitym dokumentem.
Pozdrowienia serdeczne
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 17:55
nie pommnę treści przysiegi, ale coś mi się kołata we łbie że było tam coś takiego" ..ślubuję Państwu i narodowi polskiemu .." . Zatem nie sprawującym władzę uzurpatorską takim czy innym rządom ale właśnie im. Czy dostrzegasz niuans ? Dlatego też treść roty była zmieniana by "dostosować ją do potrzeb"i stąd wstawka o "sojuszach" itp.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:04
Jeśli ślubował narodowi polskiemu, to wygląda na to, że dotrzymał ślubowania.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 21:21
Tak.. Szczególnie wtedy kiedy sprzedał się i nas dla trzydziestu srebrników (podobnie jak koledzy ze "służb" którzy mieli bronić interesu narodowego). Zaiste Roch Kowalski przy nich to to wzór cnót.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 22:24
Eh, nie wiem co powiedzieć.
Czy jest możliwe, że macie wyrobione zdanie przez jakieś opinie utrwalane w powszechnym obiegu? Ten dokument to ponoć pierwszy w tej materii. Czy jest możliwe, że jest w nim coś czego nie wiecie?
Nie chcę iść w zaparte ale mam wrażenie, że oceniamy według różnego stanu wiedzy. Mało ważne w tej chwili kto ma lepszy ten stan.
Serdeczności
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 22:33
Zasady drogi Christo, zasady które określają jasno who is who ? A mówiąc prościej mówiące jasno że nie można służyć dwom panom. bo zawsze jeden z nich będzie nie zadowolony.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 22:38
Miły Wredzie co do zasad pewnie między nami pełna zgoda, tylko co do oceny okoliczności działań tego człowieka, tak jakby nie :-).
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Paweł Tonderski, 2012.12.16 o 17:30
Dla mnie też ta postać nie jest aż taką jednoznaczną w swoim postępowaniu, ponieważ całą Polskę i wrogów tej Polski i ludzi zupełnie przeciwnych komunizmowi swoim zachowaniem i postępowaniem zdał na łaskę i niełaskę USA i ZSRR.


Polska miała stać się nuklearną pustynią, a z tej wojny stroną wygraną byłyby Stany Zjednoczonej, właśnie dzięki Kuklińskiemu, jednak nas by już nie było. Kukliński uratował tylko siebie, a nie Polskę, najpierw wysługiwał się przez lata komunistom i Związkowi Sowieckiemu przysięgając mu wierność, a gdy zrozumiał, że komunizm w Polsce chyli się ku upadkowi przeszedł na drugą stronę tej barykady.

Dzięki jego decyzji skorzystał materialnie, ustawił się w życiu, jednak zapłacili za jego decyzję jego właśni synowie.

Czy przy tym skorzystała Polska, czy swoim postępowaniem pogrążył ZSRR?

Wątpię!

Ruscy na pewno zmienili kody, zmienili szyfry i całą strategię na wypadek wojny konwencjonalnej i konfliktu atomowego z NATO. A upadek komuny i tak był już bliski, ponieważ był to system całkowicie niewydolny, zresztą jak dzisiejsza Unia Europejska która już lada moment upadnie, z której w Europie wyjdzie zwycięsko tylko jedno państwo Niemcy.

Kuliński nie jest żadnym żołnierzem wyklętym, tylko konformistą, który pogodził swój osobisty interes z interesem USA, jej elitami rządzącymi tym państwem. Co niby na postępowaniu Kulińskiego Polska i my Polacy zyskaliśmy w efekcie jego zdrady jednego z naszych wrogów (ZSRR), a jego przejściu na stronę jakoby naszego sojusznika ze Stanów Zjednoczonych? Czy rzeczywiście patrząc się w naszą historię i ostatnie lata rząd federalny z USA jest naszym przyjacielem i militarnym sojusznikiem?

Przyznam szczerze, że ja tego jakoś nie widzę w takich barwach.

p.s.

Kulińskiego tylko jedno tłumaczy, wykorzystał jednego wroga Polski do tego, aby pokonać drugiego wroga Polski, jednak cenę jaką przyszło Polsce zapłacić za jego postępowanie jest zbyt duża, a cenę jaką by Polska zapłaciła w momencie wybuchu wojny, do której po jego zdradzie mogło dojść, byłaby straszliwa dla Polski i polskiego Narodu, ponieważ wtedy Polski by już nie było. Tak nie zachowuje się narodowiec - nacjonalista i pozytywista.

A już na pewno takiego postępowania w obecnej Polsce nie powinniśmy pochwalać i promować. My Polacy mamy służyć tylko i wyłącznie Polsce i Polakom, a nie Stanom Zjednoczonym, Niemcom, Francuzom, Anglikom, Izraelowi czy Federacji Rosyjskiej.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 17:41
A co ty byś zrobił w tamtej sytuacji? Masz do dyspozycji plany III wś sporządzone przez ZSRR, co byś z nimi zrobił:
- powiedział trudno, nic na to nie poradzę, niech się dzieje
- próbował dogadać się z USA ( tu też jest ryzyko, że zwyczajnie USA pierwsze zaatakuje i efekt będzie taki sam)

a może widzisz jakieś trzecie wyjście?

(oczywiście o ile takie plany III wś istniały bo jeżeli coś kwestionuje w temacie Kukliński to raczej to)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Paweł Tonderski, 2012.12.16 o 17:56
Nic by nie wybuchło, Ruscy byli i tak za słabi, aby taką wojnę wywołać. A elity rządzące Stanami z a wszelka cenę tę wojnę chcieli przenieść na teren Europy i tak by się było, jednak jak wiadomo, to nie ZSRR użyło bomby atomowej a uczyniły to elity rządzące USA.

Nie wiem jaki interes miałaby Sowiecka Rosja, by zniszczyć kraje, które mogłaby podbić,czy rzeczywiście w ich interesie by było, aby z Polski i w ogóle z Europy Środkowej uczynić atomową pustynię, przecież promieniowanie by dotknęło również ich teren, oni również by ponieśli niewyobrażalne straty w ludności i własności materialnej swojego Państwa.

Przy takim konflikcie liczy się tylko równowaga sił, nikt nie atakuje terrorysty, który jest obtroczony bombą atomową, no chyba, że ma się pewność, że wcześniej się go zabije.

Nie wiem doprawdy, jaki by miała Rosja Sowiecka (ZSRR) interes w tym, żeby przy jej granicy państwowej była strefa pustyni atomowej, skąd by czerpali swój dobrobyt, jakby dali sobie radę z wyżywieniem ludności swojego państwa i rozwojem gospodarczym swojego Państwa?

ZSRR trzeba było zdradzać wcześniej, jeżeli ktoś miał takie informacje, jakimi dysponował Kukliński, ale nie w latach 80-tych XX wieku, gdy upadek komuny i ZSRR był już bliski i żadnej wojny już nikt nie chciał wywołać.

Dlaczego w takim razie nikt obecnie, nie atakuje Korei Północnej, Pakistanu, Indii lub Chin?!!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:03
Kukliński w latach 70 działał. Przez 9 lat.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Paweł Tonderski, 2012.12.16 o 18:16
Ale przeszedł na ich stronę dopiero w 1981 roku, przypominam w Stanach i w Anglii działali też szpiedzy sowieccy na najwyższych szczeblach dowódczych NATO, dzięki ich działalności Związek Sowiecki też wiedział wszystko na temat militarnych planów Stanów Zjednoczonych i ci szpiedzy działali o wiele dłużej na rzecz ZSRR-u niż pułkownik Kukliński na rzecz USA. :)))))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:23
Pawle szanowny. w 81 nie przeszedł na ich stronę tylko zwiał od kary śmierci. Miał trzy wyjścia jak sam pisał. Samobójstwo, oddanie się w tortury i śmierć, ucieczka z rodziną za granicę. Warto się postawić w tej sytuacji.

Przypłacił śmiercią synów. Spora danina krwi.
Obejrzyj. Z filmu wynika, że była dysproporcja sił w europie na rzecz czerwonych i to ich ośmielało do planów ataków. Konkretnych.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 17:59
Gdybym był oficerem to albo przeniósł bym się do "cywila" i dopiero wówczas bym walczył z systemem. Albo też strzeliłbym sobie w łeb (nie mylić z policzkiem").
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 17:46
Pawle Kukliński to kontrowersyjna postać. Dlatego cieszę się z tego dokumentu bo trochę doświetla tego człowieka. Być może stawia go w aż za dobrym świetle ale to moglibyśmy oceniać gdyby jeszcze ktoś zmarnował 2 godziny na obejrzenie.

Próbując bronić, jemu wcale nie zależało na USA. Ot, to drugi gigant zimnej wojny, który z całym paktem miał paść ofiarą inwazji. Stąd stał się partnerem Kuklińskiego.

Czy na początku lat 70tych było wiadome, że komunizm chyli się ku upadkowi? Wydaje mi się, że jeszcze nie ale mogę się mylić.

W radzieckich planach z założenia ziemie polskie miały stać się pustynią a ludność zniwelowana. Ogrom zniszczenia i realność tych planów mogły człeka skruszyć. Zdrajcami jawią się Jaruzel i Kiszczak, a on jednak patriotą.

I dla jasności, dla mnie usa jest o kant dumy rozbić. Absolutnie nie widzę tam ani nadziei ani partnera. Jesteśmy sami Pawle. Sami i w dodatku najlepiej idzie nam kłócenie się. Nawet i tu.
Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 18:07
"..Czy na początku lat 70tych było wiadome, że komunizm chyli się ku upadkowi? Wydaje mi się, że jeszcze nie ale mogę się mylić.."
"Big Zbig wiedział na pewno, odpowiednie służby też (tudzież wielu oficerów). A i sami Rosjanie nie zasypywali gruszek w popiele. W końcu osiągnęli konsensus (czyli musieli mieć wiedzę na temat planu który chcieli zrealizować bo gdyby jej nie mieli to rok '80 nie miałby prawa zaistnieć).
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Paweł Tonderski, 2012.12.16 o 18:11
Masz rację, ale to nie radzieckie rakiety z głowicami atomowymi były wymierzone w Polskę tylko amerykańskie i NATO, to bombowce amerykańskie miały zbombardować bombami atomowymi miasta w Polsce, a nie radzieckie.

Czy tak czynią przyjaciele i militarni sojusznicy, którzy zdają sobie z tego sprawę, że około 90% polskiego społeczeństwa z całego serca nienawidzi ZSRR i rodzimych zdrajców z PZPR-u? A potem z tymi ludźmi wchodzi w układy, aby dzięki ich poparciu i układowi zniszczyć polską armię, gospodarkę, polskie banki i politykę monetarną naszego państwa oraz polski przemysł?!

Czy przyjaciel i militarny sojusznik do swoich fundacji i szkół przyjmuje na szkolenia byłych pezetperowców i komuchów, którzy jeszcze niedawno byli ich śmiertelnymi wrogami, gotowymi w czasie wojny ich mordować?

Z tego co wiem, to Polacy w wypadku wojny z NATO mieli ruszyć na Danię i Norwegię. :)))))

Oczywiście, że Kacapy mieli zamiar nas wykorzystać, jako mięso armatnie, tak jak i dzisiaj Ameryka ich rząd federalny, w ten sam sposób traktuje nasze polskie wojsko w ich syjonistycznych wojnach.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:14
Usrazel waliłby nuklearnymi ale w drugi rzut strategiczny, który ciągnął by na zachód z ziemi za polskich, to byłoby celem a nie polskie miasta. Tylko, że Polska jest autostradą wschód zachód, więc akurat byłaby na trasie przemarszu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:19
Jeszcze raz podkreślam. Usrael to żaden sojusznik, żeby nie powiedzieć, prawie wróg.. Kukliński wcale nie optował za jakimś sojuszem polsko amerykańskim. Współpracował z nimi bo uznał to za korzystne w danej chwili.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Paweł Tonderski, 2012.12.16 o 18:31
Przecież od zawsze Izrael był najważniejszym militarnym sojusznikiem Stanów Zjednoczonych, a z Polski w roku 1968 do Izraela wyjechało bardzo dużo żydów, którzy zasilili ich izraelską armię.

Kuliński za niczym nie optował, on po prostu zdradził ZSRR i Polskę Ludową dla własnych interesów, w tym i miliony zwykłych Polaków, którzy w Polsce opanowanej przez żydokomunę byli ich niewolnikami, tak jak w obecnej Polsce. Swoim postępowaniem wzmocnił USA w razie wybuchu wojny z ZSRR, ale na pewno nie Polskę.

Przypominam, w tamtym czasie oni wszyscy z Polski mogli wyjeżdżać w zasadzie bez żadnych problemów, jeździli sobie do USA, Francji i do Izraela. Oni tutaj i za komuny nie mieli wcale tak źle. :)))))

W pewnym momencie po prostu zrozumieli, że bardziej im się opłaca zamiast wysługiwać się Związkowi Sowieckiemu, to trzeba zacząć się wysługiwać żydostwu i masonerii ze Stanów Zjednoczonych dla pieniędzy.

Zresztą, czy oni tak naprawdę kiedykolwiek kogoś zdradzili, jeżeli Stany, elity rządzące w tym kraju i Izrael, to w zasadzie ta sama nacja?!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:43
Z filmu wynika dramat człowieka, który wie jak wiele zrobił ale też wie, jak bardzo jest nierozumiany.

Hm, czyżbyś na końcu stawiał tezę, że Kuliński to Żyd?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Paweł Tonderski, 2012.12.16 o 19:03
Raczej nie, to bardziej dotyczy tamtej sytuacji, w której znajdowali się Polacy mieszkający w Polsce, ponieważ ludzie ze szczytów władzy komunistycznej w Polsce opanowanej przez żydokomunę nie mieli zbytnich problemów z tym, aby tę komunistyczną Polskę opuścić. To miałem przede wszystkim na myśli, pisanie o Kulińskim, że uciekł z Polski przed komuną i reżymem komunistycznym jest nieprawdą, on po prostu z niej wyjechał wraz z rodziną, a w czasie pobytu na zachodzie poprosił o azyl w USA i przeszedł na ich stronę, a tak naprawdę przeszedł na stronę CIA.

Nie wiem, czy Kukliński był żydem. Myślę jednak, że warto by było się tego dowiedzieć, to by wiele wyjaśniło.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 18:37
wydaje mi się , ze zrzucanie bomb atomowych na Polskę nie leżało ani w interesie ZSRR ( powody podałeś wcześniej) ani USA - nie byłoby co przejąć.

Jednak przy ocenie postawy Kuklińskiego weźmy pod uwagę wiedzę jaką on mógł mieć. Nasza jest dużo większa bo przez te wszystkie lata jakie minęły od tego czasu wiele rzeczy wyszło na światło dzienne ( a i to nie wszyscy widzą)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 17:47
Notka nie jest o Kuklińskim tylko o dokumencie o nim. Rzućcie okiem, raczej warto. Ja do tej pory nie miałem jednoznacznego zdania w tym temacie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 18:12
wiesz że Cie szanuję. Dlatego nie uraczę Cię wyjątkiem Pana Zagłobowym odnośnie poselstw od zdrajców. W każdym razie "pokłosia" też nie miałem i nie mam zamiaru oglądać.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 18:16
Pokłosia nie polecam.
Szkoda być może skoro mi zawiódł instynkt samozachowawczy byś mnie sprostował.
Jednak na ten moment przy argumentach Twoich i Pawła z przeciwwagą tego dokumentu, tezy w nim zawarte wydają mi się bardziej prawdopodobne.
Choć wszystko to w ramach tego, że też wiesz, że Cię (Was obu) szanuję..
Ukłony
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 18:50
Przyznam Christo, ze w momencie kiedy reporter zaczął dziękować adiutantowi Kulikowa za wyzwolenie Warszawy ,wyłączyłam...nie zdzierżyłam ;)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 19:05
O kurczaki, był taki kwiatek? W której minucie? Musiałem wyjść po drzewo do kominka, na jedynce nie ma przerw na reklamy.

Dziękować kacapom za "wyzwolenie" tfu tfu!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 19:12
w I części 30:46 gen Wiktor Anoszkin
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 19:20
31:26 faktycznie. Umknęło mi to jak oglądałem.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Adam39, 2012.12.16 o 19:24
Filmu nie będę oglądał, szkoda na to czasu. Co nieco już wiem o tym człowieku, bo kiedyś się tym interesowałem i śledziłem wszystkie możliwe info. Dla mnie jest to zdrajca na większą skalę niż Pawłowski, bo mający większe możliwości w dostarczaniu informacji szpiegowskich. Niczego ani nikogo nie uratował,(chyba ucieczką siebie i rodzinę przed sprawiedliwym wyrokiem). Został zwerbowany kilka lat wcześniej podczas pełnienia misji w Azji. Nie za darmo, otrzymywał za to pieniądze. A nowe jeszcze bardziej sprzedajne władze potrzebowały bohaterów uwiarygodniających ich zaprzaństwo i zdradę. No i z tąd ci różni dęci bohaterowie. On był taki prawdziwy i uczciwy Polak oraz bohater, jak bolek, który płot przeskoczył. Trzeba być naiwnym by wierzyć w te hagiografie wypisywane i głoszone na ich temat.
Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 19:30
Wszyscy mają o nim wyrobione zdanie.
Ja je wyrobiłem na podstawie dokumentu linkowanego.
Tak, bywam naiwny Adamie. Film wydaje mi się wiarygodny przez wiele wypowiedzi osób mocno zorientowanych. Generałowie, szefowie służb..

Nie czuję jednak misji w bronieniu Kuklińskiego, więc nie podejmuję tego.
Kłaniam się
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Zenon Jaszczuk, 2012.12.16 o 18:59
Panie i panowie. Moim zdaniem dziwnie podchodzicie do podziału na wrogów USA i ZSRR. Jak już kiedyś pisałem to jest gra i gracze są ci sami. Nawet trudno mi napisać, że razem założyli komunę i rzazem ją rozwalili. Bo co to znaczy razem. Poprostu to ci sami ludzie bez podziału na Rosjan czy Amerykanów. A reszta to tylko mięso armatnie. Zresztą dzisiaj już wszędzie możemy poczytać o "przeludnieniu " ziemi. A więc mięso i dzisiaj jest im potrzebne. To jest ta sama międzynarodówka. I jeśli Kukliński coś przekazał, coś zdradził - to myślę, że był nieświadomy gry. Moim zdaniem i bez Kuklińskiego tzw zachód i tzw wschód o tym wiedzieli, bo to oni grają społeczeństwami, narodami, ludzmi. Reszta to bajkopisarstwo. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 19:15
Tak tylko nieśmiało podpowiem, ojczyzną socjalizmu (i wszelkich jej odmian) są Niemcy.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Zenon Jaszczuk, 2012.12.16 o 19:51
Zapewne masz na myśli terytorium a nie niemców.
Proszę państwa, może tylko pozornie nie na temat. Ponieważ nie chce mi się pisać, polecam wszystkim zobaczyć film podany w komencie - Młoda, niezależna myśl narodowa - +wps.nowyekran.pl
Zapewne te tematy są nam znane, ale nie wszystkim. Pozdrawiam i namiawiam wszystkich do "pomyślenia" nad tym filmem.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 20:00
Marks, Engels, Hegel, Kant i wielu innych teologów socjalizmu to Niemcy ( nie licząc tego od którego wszystko się zaczęło - M. Luter)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 20:33
zapomniałam o ojcach nowej lewicy, zakale dzisieszego swiata, szkole frankfurckiej: Max Horkheimer, Theodor Adorno, Herbert Marcuse

zerknij kto był fundatorem tej szkoły ;)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Hindukusz-Milena, 2012.12.16 o 22:24
Lona,

"zapomniałam o ojcach nowej lewicy, zakale dzisieszego swiata, szkole frankfurckiej: Max Horkheimer, Theodor Adorno, Herbert Marcuse"

Wszyscy pochodzenia żydowskiego. Nie trzeba tego specjalnie długo szukać - wystarczy Wiki
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Christophoros Scholastikos, 2012.12.16 o 22:28
To się nazywa rozmowa na argumenty Pani Mileno :-).
Oni mają jakąś fiksację umysłu, która potrafi kreować rzeczywistość przeciwną objawionej.

Ukłony
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Lona, 2012.12.16 o 22:53
dlatego właśnie Zenkowi mówiłam aby zerknął kto zacz :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Piotr Świtecki, 2012.12.17 o 00:34
No, to jest konkret, na dodatek źródło, którego nie sposób posądzić o "antysemityzm".
Ale Horkheimer też Żyd? Bo tego akurat na stronie Wikipedii nie napisali.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Hindukusz-Milena, 2012.12.17 o 10:36
Mufti,
Jak nie jak tak;

'Horkheimer was born in the Zuffenhausen district of Stuttgart, which at the time was the capital of the Kingdom of Württemberg within the German Empire, the only son of a wealthy orthodox Jewish family on February 14, 1895."
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Piotr Świtecki, 2012.12.17 o 13:45
Ojacie! Sami Żydzi!
Zajrzałem tylko do wersji polskojęzycznej Wikipedii. Dziękuję bardzo! To jest konkret!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Zenon Jaszczuk, 2012.12.16 o 20:54
Lona.
Niech będzie Twoje na wierzchu. Nie będę się z Tobą "kopał'. pOZDRAWIAM
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Jacek, 2012.12.16 o 21:29
A skończyło na Agendzie 21 (słynny zrównoważony rozwój) czyli komuna globalna.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 22:27
Dziaki Zeniu za link, naprawdę to dobry materiał. A co najważniejsze, pokazuje że młodzi ludzie w Polsce są w stanie niezależnie i obiektywnie myśleć oraz oceniać rzeczywistość taką jaka jest w istocie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Zenon Jaszczuk, 2012.12.16 o 23:45
w.red.
witaj.
Podałem ten tekst na strone gł, aby nie umknął uwadze. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
w.red, 2012.12.16 o 23:50
:D
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zarwałem noc przez płk. Kuklińskiego   
Zenon Jaszczuk, 2012.12.16 o 23:54
w.red.
Dobrej nocy. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
linki, cytaty, nowiny
najwyżej  oceniane
zeszyty tematyczne
najbardziej kontrowersyjne artykuły
najnowsze komentarze

© Polacy.eu.org 2010-2024   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑