słowa kluczowe: firma, porady, przestrogi, spólka, zarobki, zasady.
Gospodarka, ekonomia2012.09.25 01:48

O dzialalnosci ekonomicznej slów pare

   

jak zarabiac - jak ukladac wspólnictwo

 
Rozwinac firme która da zysk rodzinie czy grupce zatrudnionych osób jest latwo o ile sie zna i przestrzega pewnych zasad prostych.
 
Na prosbe Pawla Tonderskiego slów pare o firmach.

Mamy w zasadzie 3 sposoby na zarobienie pieniedzy w kazdej dzialnosci firmowej:

1. Robimy to samo co wszyscy robia - lecz taniej.
   Dobre na poczatek. Trzeba sie nauczyc nowego fachu, wprowadzic nowa organizacje, wpasc , niestety, w jakies pulapki losowe czy konkurencji czy dostawców czy tez pracowników. Klienci wybaczaja wiecej jesli robia dobry interes w stosunkach z nami. Specjalnie w epoce kryzysów - kazdy szuka jak dostac cos taniej.

2. Robimy to samo co wszyscy - lecz lepiej.
   Po jakims czasie nauki fachu jest to mozliwe dla kazdego, niektórzy utalentowani moga tak zaczac od poczatku. Wtedy cena jest wyzsza lub taka sama jak u konkurencji, ale mamy zapeniona klientele, bo jestesmy lepsi, mamy lepszy towar albo dostepnosc albo stock albo.. itd... Na rynku jestesmy lepsi niz konkurencja, klienci to widza i gotowi sa placic wiecej lub to samo, lecz u nas - nie u kogos innego.

3. Robimy cos czego nikt (JESZCZE ) nie robi ale wszyscy chca miec/doswiadczyc.
   Tu zarabiamy normalnie duza kase w krótkim okresie czasu, ale konkurencja potencjalna ma nas na oku, kopiuje lub sie adaptuje i po jakims czasie, 6 miesiecy +-, musimy albo wejsc w sytuacje 1 lub 2 , lub... szukac nastepnej genialnej idei.

Jak zawsze w ekonomii prawdziwej, to ZADNE "rocket science" - tego mozna zlapac sens w pare minut. Pamietajmy, ze jesli cos w ekonomii czy prawie jest skomplikowane, to ZAWSZE chodzi o OSZUSTWO.

*******************

Teraz o spólkach, których sa 3 typy: ( prosta spólka,nie jakis dziwolag gieldowy )

1. Dwie osoby pracuja razem i dziela sie zyskami.
2. Dwie osoby daja kasa na rozwój firmy i razem zarzadzaja nia.
3. Jedna osoba lozy fundusze a druga pracuje.

Wedlug Leona Biennstocka, Zyda, któremu przypadlem do gustu bo nie dalem mu sie narabac finansowo, tylko ta trzecia spólka ma szanse na dluzsze i owocne istnienie. No a w zdrowej ekonomii, to firmy maja trwac dlugo i owocnie.
  Otóz argumentowal on tak:
ad1. Jak obaj pracuja razem, to sie beda klócic o to kto wiecej czy lepiej pracuje, jak organizowac, co reklamowac, kto zostanie pracowac dluzej z sekretarka... i , wobec tego, kto ma prawo do wiekszej ilosci udzialów w zyskach. Firma kuleje i sie rozpada, inni podejmuja opuszczony pomysl czy nisze rynkowa.
ad2. Jak obaj loza kase na firme to klótnie i zadry beda kto dal wiecej , lepiej pracowal, lepiej zainwestowal akurat jego wklad, wiec kto ma prawo do wiekszej ilosci udzialów w zyskach. Firma kuleje i sie rozpada, inni podejmuja opuszczony pomysl czy nisze rynkowa.

ad3. Trzeci typ firmy natomiast, ma szanse realne na istnienie. Finansista nie zna sie specjalnie na tym co bedzie robic zapalony specjalista bez pieniedzy - inwestuje, oczekuje zysku i pomaga tylko logistycznie czy organizacynie-handlowo-ukladowo. ALE SIE NIE MIESZA DO PRACY tego, który wie co i jak robic. Takie firmy sa perenne, zazwyczaj. *

Dodam jeszcze, ze praca z rodzina ma troche dobrych stron, mozna miec wiecje zaufania, ale... wiemy jak to sie skonczylo za Napoleona... z rodzina ostroznie.

I na zakonczenie, jak sie bierze pracowników, to albo sa dobrzy OD RAZU i sie polepsza , albo sa kiepscy OD RAZU i sie NIGY NIE POLEPSZA. Patrz cybernetyka charakteru ludzkiego.

Ostatnia porada, której nigdy za duzo powtarzac: Jesli ktos do kogos idzie z pomyslem na swietny business byle by tylko wlozyc w niego troche grosza, to jest to oszustwo, zwykly i ordynarny szwindel. Bo gdyby interes by rzeczywiscie taki swietny, to przeciez ten co o nim wien NIGDY by nie byl az taki glupi aby sie zyskiem dzielic z jakims postronnym facetem. Wzialby cicho pieniadze o kogos z rodziny, z banku czy sprzedalby samochód aby SAMEMU zarobic cala ta fortune. Czyli, jesli sie do nas zbliza z oferta zlotego interesu, to tym zlotem dla niego sa NASZE pieniadze. Jasne?

Mam nadzieje ze ... to wszystko sie jeszcze kiedys moze przydac... 
 
Powodzenia zycze w osobistej dzialanosci ekonomicznej!
* Nota: ( piszac do ludzi bystrych nie wprowadzam zadnych zalozen o braku laku czy zlosciwosci tesciowej sasiada ) 

3720 odsłon średnio 5 (3 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
Piotr Świtecki, 2012.09.25 o 01:55
Ha! Bardzo ciekawe informacje i bardzo praktyczne - czytając przykładałem do swojej sytuacji. Dziękuję za podzielenie się!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
[...]   
A.B.C., 2012.10.13 o 18:57
[komentarz usunięty na żądanie Autora/Autorki]
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.25 o 17:18
Współczesna "ekonomia" i "prawo" to nic innego jak czystej wody oszustwo.
Tyle że nie wszyscy jeszcze to załapali ;)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.25 o 17:15
Częściowo masz rację, choć nie zupełnie. A odnośnie naszych realiów tutaj to wygląda to nieco inaczej. Kluska też kozaczył i ...padł ( o innych pomniejszych nie wspomnę).
Generalnie zasada obowiązuje od lat ta sama. Albo będziesz miał ustosunkowanego wspólnika (niekoniecznie figurującego w KRS-ie) albo zapomnij o "robieniu interesów".
Pozostanie ci działalność na własny rachunek zatrudniając zaufane osoby, tylko "interes" z tego żaden. Tyle że będziecie mieć zajęcie od świtu do nocy. I to przy dużej dozie szczęścia
i mocnym zdrowiu. Jedynym plusem jest satysfakcja że uczciwie zarabiasz na życie.
Nie żebym kogoś zrażał, ale taka jest smutna rzeczywistość.
Ale nie przejmuj się, bo co ja tam wiem. Jakby napisała Bitsay, byle co zjem i byle co piszę.

pozdrówka
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.09.25 o 17:44
<Częściowo masz rację, choć nie zupełnie.>
Niezupelnie w czym? Zasady te sa typu przykazan, bardzo ogólne i bardzo sprawdzalne, dopuszczaja wyjatki, oczywiscie, jak wszelkie zasady..

Co do Polski, to spotykam czesto polskich przedsiebiorców srednich wielkoscia, i nie maja oni sklonnosci do narzekania. Wiem, ze to dziwne, ale tez sa to ludzie którym sie udalo. Nie spotykam tych co splajtowali, wiec jak jest zle znam z internetu.
Sklep ze skarpetkami powinien móc dzialac wszedzie i dawac zyski bez charowania 20h na dobe...
pozdrówka
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.25 o 17:58
Otwórz sklep ze skarpetami tutaj, a po roku lub dwóch pogadamy :)
A co "ludzi którym się udało" pozwól że nie będę się wypowiadał. Oni sami wiedzą ile mają za uszami i jaką za to zapłacili cenę.

Śnij kolorowo
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
[...]   
A.B.C., 2012.10.13 o 18:57
[komentarz usunięty na żądanie Autora/Autorki]
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.09.25 o 19:25
Dokladnie. Praktycznie wszedzie mozna zarobic, tylko trzeba podejsc do tego spokojnie, ostroznie i duzo, duzo pracowac glowa aby osiagnac sukces. Wiekszosci sie to nie udaje.
Wiekszosc nie ma zylki do prowadzenia interesu i plajtuja nawet w bardzo zyczliwych dla prywatnej inicjatywy warunkach srodowiska spoleczno-ekonomicznego.
Oczywiscie w Polsce jest trudniej niz w Chile.
W USrAelu prawo jest tak skomplikowane i uklady tak silne, ze tylko pozostajac w cieniu niezalezny moze dac sobie rade. Na glównej ulicy, w komercjalnykm miejscu pozadanym przez konkurencje, nie pozyje dlugo, ba! Nawet nie otworzy firmy bez ukladów. Do sytuacji paskudnych trzeba sie adaptowac, przeszkody jak nie da sie zniszczyc - omijac.
Ale zycie niezalezne jest trudne, wiedza to ci co na roli chca przezyc bez Monsanto, zreszta wszyscy uczciwi i pracowici...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
Adam39, 2012.09.25 o 19:38
Możliwe że są takie miejsca, gdzieś tam, ale nie w tej rządzonej przez żydów Polsce. Tu bez mocnych układów i szwindli, każda firma upada lub jest na krawędzi.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.25 o 20:30
Obawiam się że przebudzenie będzie niezwykle bolesne, ale jak widać wolisz śnić swój sen. Nie miałem zamiaru Cię budzić.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
Leszek, 2012.09.25 o 19:03
zapomniałeś dodać trzy kolejne punkty:
1. smaruj komu trzeba i ile trzeba
2. wejdż w układ zamówień publicznych, np. poprzez koneksje (rodzinne) z władzą
3. nie płać pracownikom, opóźniaj wypłaty i kantuj
:-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
[...]   
A.B.C., 2012.10.13 o 18:57
[komentarz usunięty na żądanie Autora/Autorki]
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.09.25 o 19:27
Bitsay, Leszek gorzko sie nabija z realiów, to satyra a nie przepis na zycie, spoko..
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.09.25 o 19:31
Pierwsze 2 punkty to podstawa dzialania bogatych w USrAelu - czytalem historie Roosveltów - qoorna ale obrzydliwe cwaniaki.
Wiecie jak sie robi $$$ na czymkolwiek?
Glosuje sie nowe prawo, nowe obowiazki firm, monopol uslugodawcy zabezpieczony zawczasu i kasa plynie jak Mississipi po deszczu...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.25 o 20:35
pkt 2 jest limitowany. Koneksje rodzinne to zaledwie uchylenie drzwi. Z resztą żadne pieniadze nie zrekompensują tego co się straci.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
Leszek, 2012.09.26 o 14:03
Wredzie, żeby stracić trzeba mieć :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.09.26 o 15:21
Honor? Dume? Pokój ducha? Uczciwosc?
To sie traci pracujac w aktualnej sytuacji na kontraktach rzadowych.
;-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.26 o 21:24
Niestety nie tylko. Ale to jest konsekwencją wprowadzanego systemu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.09.27 o 00:29
JBNB, to demoKratury jakie istnieja na swiedcie "rozwinietym" sa absolutnie socjalistyczne, zamordystyczne i niewolnicze.
Jak sie czlek za makroskop zlapie, to od razu to widac od pierwszego rzutu okiem.

Zasady wiec libertarianskie, sa = utopiczne jak Kredyt Spoleczny.
Sa = dobre dla ludzkosci.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
w.red, 2012.09.26 o 21:25
Ech.. coraz mniej tego towaru na składzie :(
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.10.05 o 02:04
O pieniadzach:

+www.michaeljournal.org
warto przeczytac
MR
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
Piotr Świtecki, 2012.10.05 o 09:08
Mamy to, znamy, SpiritoLibero wkleił kiedyś, ale bez obrazków.
Niby w tym tekście oczywistości, ale nie dla wszystkich oczywiste. No, i jak przyjemnie podane! :)
Pozdrawiam.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: O dzialalnosci ekonomicznej slów pare   
MatiRani, 2012.10.05 o 15:59
OK,
Z jednej strony to sorki za nudzenie
Z drugiej strony to raz ze warto sobie aksjomaty powtarzac a dwa ze nie wszyscy to znaja.

Poniewaz jestesmy pod presja srodków masowego razenia mediatycznego, to powtarzanie prawd podstwawowych jest konieczne.
Np.
1. WTC7 NIE MÓGL SAM SIE ZWALIC. KROPKA
2. SAMOLOT SIKORSKIEGO KTÓRY WODOWAL,UNOSIL SIE NA WODZIE I SPOKOJNIE ZATONAL NIE MÓGL SIE POLAMAC NA KAWALKI I ZABIC PRAWIE WSZYSTKICH W SRODKU
3. TU154 LECAC NISKO NIE MÓGL PRZEWRÓCIC SIE OD BRZOZY
4. RZAD SYRYJSKI NIE ZAGRAZA DEMOKRACJI NA SWIECIE
5. ZOLNIERZE KADAFIEGO NIE GWALCILI NIKOGO
6. W IRAKU NIE BYLO BRONI CHEMICZNEJ ANI BIOLOGICZNEJ
ITD...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
podobna tematyka
Piotr Świtecki
Polacy.eu.org - cdn. (Informacje administracyjne)
Piotr Świtecki
Polacy.eu.org i John Stuart Mill (Idee)
Paweł Tonderski
Czym jest wolność w gospodarce narodowej oraz w codziennym życiu każdego człowieka? (Świat)
Krzysztof J. Wojtas
Wartości bez katolicyzmu bazą odnowy? (Cywilizacja Polska - dyskusje)
w.red
Krótka notka o stanie naszych dróg i nie tylko (Blog)
w.red
Strach się bać (Polska)
Adm1nistrator
Ilustracje do artykułów (Informacje redakcyjne)
Linki, cytaty, nowiny:
Nierówności materialne w USA
Wstydliwe dane statystyczne
linki, cytaty, nowiny
najwyżej  oceniane
zeszyty tematyczne
najbardziej kontrowersyjne artykuły
najnowsze komentarze

© Polacy.eu.org 2010-2024   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑