słowa kluczowe: Józef Szaniawski, Kukliński, RM, Tatry, seryjny samobójca, wypadek, śmierć. | |||
Linki, cytaty, nowiny | 2012.09.04 22:39 22:42 |
Józef Szaniawski nie żyje | (poleca Piotr Świtecki) | ||
Józef Szaniawski, politolog, sowietolog, publicysta, wykładowca UKSW, zginął dziś w Tatrach, spadł w przepaść. Miał 68 lat. | |||
O jego śmierci poinformował jego syn, Filip Frąckowiak. - Józef Szaniawski zginął w Tatrach, schodząc ze Świnicy, spadł w przepaść w kierunku Doliny Pięciu Stawów - powiedział. Wypadek miał miejsce około godziny 11. Reanimacja prowadzona przez ratowników TOPR trwała około godziny, Józef Szaniawski zginął na miejscu. Józef Szaniawski urodził się w 1944 r. we Lwowie. W latach 1970-1985 był redaktorem PAP w Warszawie. Od 1973 r. intensywnie współpracował z Radiem Wolna Europa. Dla rozgłośni w ciągu 11 lat napisał i przesłał ponad pół tysiąca korespondencji. W latach 70. i 80. prowadził działalność niepodległościową. W 1985 r. sąd wojskowy skazał go na 10 lat więzienia. Był przetrzymywany w więzieniach na warszawskim Mokotowie przy ul. Rakowieckiej i w Barczewie. Uniewinniony przez Sąd Najwyższy, wyszedł na wolność 22 grudnia 1989 r. Sąd Najwyższy określił go jako ostatniego więźnia politycznego PRL. Był pełnomocnikiem i przyjacielem płk. Ryszarda Kuklińskiego, swoimi staraniami doprowadził do rehabilitacji w świetle prawa płk. Kuklińskiego. Był też założycielem izby pamięci pułkownika Kuklińskiego. Wypowiadał się i działał na rzecz integracji Polski z NATO. W latach 1990-2003 publikował w prasie polskiej i polonijnej w USA, m.in. w "Tygodniku Solidarność", "Wprost", "Polsce Zbrojnej", "Nowym Świecie", "Gazecie Polskiej", "Dzienniku Chicagowskim", "Nowym Dzienniku", "Dzienniku Związkowym". Józef Szaniawski wykładał w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego; był prorektorem w Wyższej Szkole Dziennikarstwa im. Melchiora Wańkowicza. Od 2001 r. prowadził zajęcia w Wyższej Szkole Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki oraz na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Był również wykładowcą w założonej przez o. Tadeusza Rydzyka toruńskiej Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej oraz publicystą i felietonistą "Naszego Dziennika", "Naszej Polski", Radia Maryja, Telewizji "Trwam" i internetowego SIM Radia. Wśród publikacji Szaniawskiego wymienić można takie pozycje, jak "Samotna misja pułkownik Kukliński i zimna wojna" (2003), "Pułkownik Kukliński - Misja Polski"( 2005), "Victoria Polska. Marszałek Piłsudski w obronie Europy", "Grunwald pole chwały". | |||
Źródło: www.rp.pl |
3889 odsłon | średnio 5 (2 głosy) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Paweł Tonderski, 2012.09.05 o 10:16 | |||
Mam nadzieję, że nie będzie kolejnego pogrzebu Na Skałce, na Powązkach lub na Wawelu? Śp. pan Szaniawski za swoje oddanie dla Białego Domu, moim zdaniem powinien być pochowany z pełnymi honorami na cmentarzu Arlington, albo w jakiejś krypcie w kościele opanowanym przez masonerię, na przykład tam, gdzie pochowano ciało Kaczorowskiego. p.s. Pisowscy intelektualiści w tej tragicznej śmierci tego człowieka już się doszukują zamachu lub politycznego morderstwa na zlecenie KGB, GRU lub WSI. Oto przykład, kolejnego artykułu, z cyklu o najwspanialszym konserwatyście i prawicowcu piszącym na łamach wielu prawicowych pism, m. in. Gazety Polskiej i rozgłośni Wolna Europa: contessabalcanese.nowyekran.pl Wypadek w Tatrach - niby nic, a jednak... I jeden z komentarzy, który już się pojawił pod tym tekstem: "wypadek? Czyżby seryjny samobójca pojawił się w Tatrach? nadużycie link skomentuj conte30 05.09.2012 09:16:17" | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
w.red, 2012.09.05 o 11:24 | |||
Przepraszam, ale jak może by bohaterem człowiek który złożył przysięgę wojskową i zdradził przeciwnikowi tajemnice obrony państwa ? Wątpię by ktokolwiek z piejących w zachwycie zastanowił się ile ofiar mógłby przynieść "atak prewencyjny" na wskazane cele i nie tylko. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Paweł Tonderski, 2012.09.05 o 13:15 | |||
O takich ludziach pisał już kiedyś Dmowski. Roman Dmowski pisał o „chorobie na Moskala”, objawiającą się w następującej postawie: „bardziej nienawidzili Rosję niż kochali Polskę”. Dmowski pisał, że tacy ludzie dla nieprzepartej chęci zniszczenia Rosji gotowi są poświęcić byt Polski, chcąc tego, nie zważają na to, że pod gruzami walącej się Rosji zawalić się może Polska. polacy.eu.org | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
w.red, 2012.09.05 o 14:02 | |||
I miał rację. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Adam39, 2012.09.05 o 15:02 | |||
Pawle, też uważam że Dmowski miał rację. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Hindukusz-Milena, 2012.09.06 o 23:47 | |||
Proszę nie robić znaku równości między Rosją i ZSRR. Kukliński "zdradził" ZSRR, a plany UW były planami radzieckimi. Polska nie miała żadnej suwerenności, była satelitą ZSRR. Z kolei Rosja putinowska to postkomunistyczna hybryda na czele której stoi były agent KGB. Taka Rosja wymaga ogromnych zmian,których raczej nie da się przeprowadzić w krótkim czasie. Wiedzą o tym dobrze działacze rosyjskiej opozycji. Dla mnie to oni tworzą prawdziwą Rosję i z nimi ewentualnie będą mogli się porozumiewać polscy patrioci. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Paweł Tonderski, 2012.09.07 o 09:48 | |||
Pani Mileno, ale ja sobie z tego doskonale zdaję sprawę, że swoje słowa Dmowski pisał w zupełnie innej Polsce i rzeczywistości. Nie stawiam znaku równości pomiędzy Rosją a ZSRR. Niestety, ale taki znak równości stawiają dzisiaj, ci którzy są wpatrzeni w PiS. Przecież można często przeczytać albo usłyszeć z ich ust, że Rosja carska niczym się nie różniła od Rosji Stalina, czy dzisiejszej Putina. To są właśnie ludzie, których miał na myśli Dmowski, ci ludzie chorują na chorobę na Moskala. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Hindukusz-Milena, 2012.09.08 o 12:24 | |||
Paweł Tonderski Z rozpędu nie zaadresowałam mojego poprzedniego komentarza a odnosił się on w głównej części do tego co napisał W.red. Jeśli chodzi o to co Pan napisał, to zgadzam się i uważam, że zarówno nienawiść do "Moskala" jak też miłość do "przyjaciół Moskali" lansowana przez niektóre środowiska z Olbrychskim, Brylską czy Wajdą jest błędnym kierunkiem. Stosunki między Rosją a Polską nigdy nie były normalne bo zawsze jedno państwo zagrażało drugiemu lub je wasalizowało. Panslawizm też nie spełnił naszych oczekiwań. Stosunki z Rosją trzeba zbudować na nowo(podobnie jak z Ukrainą) w oparciu o obiektywną prawdę historyczną, rzetelne podręczniki i programy nauczania historii, zadośćuczynienie ofiarom. Nie chodzi mi tu o żadne bzdurne przepraszanie, które sprowadza się jedynie do upokarzania jednego narodu przed drugim. Oczekiwałabym raczej nazwania zbrodni tak jak na to zasługuje, potępienia,wskazania winnych z imienia nazwiska i funkcji i jeśli żyją - ukarania.Pamięć o ofiarach powinna być godnie czczona pomnikami nie tylko w miejscach gdzie zginęli. Aby to nastąpiło, potrzebne są gruntowne zmiany polityczne w Rosji.Zmiany w Polsce czy na Ukrainie będą w dużym stopniu pochodną przemian w Rosji.Patrząc na działania opozycjonistów rosyjskich podziwiam ich determinację i odwagę.Z takimi Rosjanami mogłabym dyskutować o przyszłych stosunkach polsko-rosyjskich. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Paweł Tonderski, 2012.09.08 o 16:31 | |||
Zgadzam się z pani komentarzem w 100 procentach. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Piotr Świtecki, 2012.09.07 o 10:42 | |||
Rosja wymaga ogromnych zmian Niby dlaczego? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Hindukusz-Milena, 2012.09.08 o 11:54 | |||
Mufti Turbanator To już nie wiem od czego zacząć, bo pytanie sugeruje, że pytający uważa iż obecna Rosja jest państwem szanującym prawa innych narodów do suwerenności, respektującym przepisy handlu międzynarodowego,w którym panuje sprawiedliwość społeczna ,kwitną swobody obywatelskie i panuje powszechny dobrobyt. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Józef Szaniawski nie żyje | |||
Piotr Świtecki, 2012.09.08 o 12:56 | |||
Dobrze. Spróbuję zagonić myśli do zagródki i może powstanie w miarę sensowna notka - to tam jeszcze podyskutujemy. Pozdrawiam! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |