słowa kluczowe: 2013, Marsz, Marsz Niepodległości, Polska, Ruch Narodowy, Zygmunt Wrzodak, organizacja Marszu.
Linki, cytaty, nowiny2013.11.14 12:03

Uwagi do organizacji MN

(poleca )

Zygmunt Wrzodak

 
Dla dobra kolenych marszów, potrzebna jest analiza dotychczasowych oraz wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Ja widziałem ten marsz innym wzrokiem niż inni. Proszę uważnie przeczytać.
 
Kilka wniosków z marszu ,,Niepodległości”


Oceniam kolejny tzw. ,,marsz niepodległości” pod kątem organizacyjnym oraz politycznym bardzo żle. Mam takie wrażenie, jakby organizatorom tego marszu zależało na celowej klęsce. Nie wyciągnięto żadnych wniosków z lat poprzednich, w których lewacki świat medialno – salonowy wył z powodu burd wyrządzanych przez prowokatorów podczas marszu. Organizatorzy mając to w pamięci, powinni następny marsz przygotować pod kątem organizacyjnym i politycznym perfekcyjnie. Wszystkie media trąbiły w jedną trąbę, wiedząc z góry co się wydarzy podczas marszu, podobnie czynili to prowokatorzy, ponieważ organizatorzy puścili marsz na żywioł, a więc hasło ,,róbta co chceta” podczas tego marszu aż nadto było widoczne.

Kilka demonstracji w swoim życiu przygotowywałem, te pierwsze (pomijam te z czasów stanu wojennego) na początku lat 90 domagając się lustracji i dekomunizacji oraz przeciwko tzw. ,,Bolkowi”, min. paląc jego kukły przed Belwederem. Demonstracje wtedy też były puszczone na żywioł, konsekwencje były poważne, ale następne były już dokładnie wyreżyserowane pod kątem organizacyjnym. Za moich czasów nie mogło być osób na demonstracji pod wpływem alkoholu oraz w kominiarkach, tacy byli natychmiast usuwani z tłumu, robiły to nasze służby i policji, wcześniej informując każdego demonstranta o naszych zasadach jakie obowiązują podczas demonstracji.

Każda demonstracja miała swój przekaz medialno – polityczny, demonstracja miała swój transparent przewodni z hasłem oraz transparenty informacyjne o co nam chodzi. Drukowaliśmy ulotki z postulatami, plakaty, instrukcje dla demonstrantów a w kolejnych demonstracjach mieliśmy swoją łączność.

Niestety, ale organizatorzy marszu nie przebili się do opinii publicznej z konkretnym hasłem przewodnim, kompletnie położyli organizację marszu. Hasła w rodzaju ,,raz sierpem...” to przeżytek, to było dobre na przełomie lat 80/90, a nie teraz. Potrzeba nowego rozdania.

Zawsze demonstracje powinny zacząć się od zebrania ludzi w jednym miejscu, wystąpień osób, które odpowiadają za taki marsz, są przemówienia organizacyjne i polityczne.

Następnym błędem była sama trasa przemarszu, po co taki długie włóczenie się po Warszawie, wystarczyło przejście o wiele krótszą trasą. Kończąc przed pomnikiem Romana Dmowskiego, takim samym programem jakim się zaczęło, można jeszcze zakończyć krótkim koncertem pieśni patriotycznych.

Sama ochrona marszu, to gołym okiem było widać, że nie została przeszkolona a powinna.

Właśnie ,,salonowi” zależało na takim chaosie, jak było podczas marszu. Ale największym błędem było zapewnienie policji, że sami się ochronimy i policji nie potrzebujemy. To poważny błąd organizatorów. Takie zapewnienia może sobie składać Tusk, Kaczyński, Kalisz, ponieważ salon, media i ich bojówki samych siebie nie zaatakują. Dlatego obowiązkiem było na dwa dni przed marszem objechać trasę z policją i na bieżąco usuwać miejsca, które mogły skończyć się rozróbami. To organizator powinien zażądać od policji zamknięcia bram i bocznych ulic na trasie przemarszu oraz ochrony ambasad. Policja powinna chronić boki i tył demonstracji, od tego oni są. Własna ochrona jest tylko uzupełnieniem ochrony demonstrantów przez policję. To organizatorzy powinni informować demonstrantów dużo wcześniej, jaki scenariusz przewidują podczas marszu, wydając dyscyplinującą demonstrantów instrukcję. Tego nie było. Lepiej mieć o 1000 mniej demonstrantów, niż skompromitowany marsz.

O to chodziło okrągłostołowcom, żeby taki scenariusz przyjąć, aby odpowiedzialność za rozróby, które urządzili ich prowokatorzy spadło na Ruch Narodowy w Polsce, który tak bardzo ciężko odtworzyć. Te ,,błędy” celowe lub nie, doprowadziły do tego, że przeciętny Polak nie wie o co chodzi ,,narodowcom” i wyciągają wniosek, że następni to świry i rozrabiacze i nie mają żadnego planu ratowania Narodu i Polski.

Min. dlatego odpowiednie służby, tak na szybko w piątek udekorowali tęczę, by prowokatorzy ich, mieli co podpalić.

Swoich agentów ustawili z koktajlami mołotowa na dach budynku przy ulicy Skorupki, by rzucać i prowokować demonstrantów oraz rozrabiali tam skuteczni prowokatorzy w kominiarkach. Klasyczne sprowadzenie na boczny tor celów przemarszu.

Największym sukcesem salonu, była ewidentna prowokacja przed ambasadą rosyjską. Przecież ten Sienkiewicz łże w żywe oczy, wręcz rżnie głupca, że Policja chroniła ambasadę Rosji od frontu, ponieważ tędy marsz nie przechodził, marsz szedł na tyłach ambasady? Czyli z góry wiedział, że tył ambasady będzie zaatakowany i on nie reagował, mógł nawet swojego prowokatora z butelką benzyny wpuścić w tłum i cel osiągnąć – w postaci kompromitacji ruchu narodowego i skłócanie na życzenie Niemiec i Usraela Polaków z Rosjanami. Ta gnida polityczna Sienkiewicz to wyjątkowo niebezpieczny człowiek dla Polski, podobnie zresztą jak Sikorski, ci dwaj ,,spadochroniarze” wiedzą dla kogo pracują i ,,dobrze” wywiązują się z swoich zadań. Ci dwaj ,,geniusze” powinni codziennie być badani na wariografie w związku z ich działalnością ,,polityczną”.

Proszę zauważyć, kto zyskał politycznie na tzw. ,,marszu niepodległości”. Moim zdaniem skorzystali wszyscy oprócz Ruchu Narodowego. Skorzystała władza czyli PO, ponieważ skompromitowała ten marsz pod kątem organizacyjnym, skorzystał Kaczyński, ponieważ on jest ,,odpowiedzialnym, spokojnym, wyważonym, prawicowym” politykiem, skorzystała lewica, ponieważ pokazują palcem, że to ,,faszyści” z RN chcą nam podpalić Polskę. Czyli skorzystali salonowcy, ,,dwór magdalenkowy”, oni się umocnili politycznie i uwiarygodnili się w swoich elektoratach, że są ,,rozsądnymi” politykami. Okrągły stół znowu górą!!!

Oczywiście, pomogli im dziennikarze, tu wszyscy w jedną trąbę dmuchali, polegało to na tym, aby przypodobać się władzy i koncesjonowanej opozycji, tak by mieć intratne zlecenia reklamowe dla swoich mediów, a za tym idą wysokie apanaże finansowe dla darmozjadów pracujących dla tych medialnych oszustów.
 

str. 1 z 2   następna strona »
3902 odsłony średnio 3,7 (6 głosów)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Uwagi do organizacji MN 
Paweł Tonderski, 2013.11.14 o 12:07
Zbyt surowa ocena.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN 
Piotr Świtecki, 2013.11.14 o 12:09
Z domieszką żółci ;-(
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN   
Lona, 2013.11.14 o 12:46
i ten Pan, wraz z mediami w "jedną trąbę dmucha"
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN 
Adam39, 2013.11.14 o 13:15
Moim zdaniem Zygmunt Wrzodak ma bardzo dużo racji i ogromne doświadczenie w działalności związkowej i w walce z najeźdźcami. Szkoda że organizatorzy Marszu nie zaprosili go na doradcę. Bosaka nie znam, ale o Zawiszy coś kiedyś wspomniałem i uważam go delikatnie mówiąc za karierowicza. Zgadzam się w zupełności, iż organizatorzy zaraz po incydencie pod ambasadą Rosji winni głośno potępić i to jak najostrzej tą powakacyjną napaść. A tak piarowsko poszło w świat, polscy narodowcy są nieobliczalni w swoich działaniach, że to po prostu zwykła chuliganeria. I zyskali przebierańce, lelije niewinne.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN   
Vortex, 2013.11.14 o 13:45
Za dużo nasłuchali się Korwina, który zlasował im mózgi. Do nich nie dociera, że jest coś takiego jak organizacja.
Korwin w swym długim życiu poza tym że ukończył studia filozoficzne zajmował się jedynie grą w brydża i opowiadaniem bajek dla dorosłych. Nie dziwota że nie rozumie że jest coś takiego jak organizacja, jak też tego że on żyje dzięki organizacjom. Pamiętacie, kiedyś przez miesiąc namawiał na NE do udziału w jakimś jego wiecu, tyle że nie podał gdzie on ma być i kiedy. To jest ten poziom mentalno umysłowy, taki lekki niedorozwój.
A oni w tym Ruchu Narodowym za dużo się go nasłuchali, więc też nie rozumieją w gruncie rzeczy spraw prostych - musi być organizacja, a ta ogranicza jednak wolność w jakimś zakresie, ale za to ma dużo plusów, więc ludzie od zawsze działają w organizacjach. Przywódcy RN myślą że to tak spontanicznie wolni ludzie sobie pomaszerują, wszystko się ułoży samo na zasadzie wzajemnych dwustronnych relacji między wolnymi obywatelami (przecież niczego nie wolno narzucać) - i będzie fajnie. Bo narzucanie przez organizatorów jakichś reguł zachowania to przecież zbrodnia przeciw wolności człowieka, a wolność jest najważniejsza i tylko ona się liczy - jak naucza Korwin. Oczywiście są w błędzie.
Ciekawe że takich problemów nie było za pierwszej Solidarności. Bo jej trzon stanowili nie brydżyści, socjologowie, artyści czy politolodzy, tylko ludzie z zakładów pracy. Dla nich było oczywiste, że w każdym działaniu na skalę większą niż własny ogródek działkowy musi być hierarchia, dyscyplina, porządek, ustalone reguły postępowania i zakresy odpowiedzialności. Zresztą, warto wiedzieć, sporą część kadr Solidarności stanowili inżynierowie z zakładów pracy, dla nich te sprawy były oczywiste, to była rutyna codziennej pracy. Tak jak dla robotników, oni też doskonale wiedzieli że nie można tak po prostu na żywioł iść, też mieli nawyk działania w strukturach zorganizowanych.
Jak podczas kolejnej spontanicznej imprezy uda się wreszcie spalić jakąś ambasadę, to już przestanie być śmieszne. Albo coś podobnego w ramach wolnościowej ekspresji wywinąć.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN 
w.red, 2013.11.14 o 20:25
Racja.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN 
MatiRani, 2013.11.15 o 03:45
Racja. Kazda organizacja, chocby i spontaniczna, naturalnie potrzebuje i wybierze sobie przywódców. Dobry przywódca bedzie mial szacunek i posluch i stanie sie dowódca.Tak dzialaja stada zwierzat i tak powinna dzialac kazda organizacja.
No ale to stan idealny, nie bioracy pod uwage zewnetrznego sterowania ( SB->Bolek->Gutman->koniec ruchu oddolnego ) ani prowokacji, dezinformacji, inwigilacji czy infiltracji...
;-(
M
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Uwagi do organizacji MN 
w.red, 2013.11.14 o 20:23
Jakże łatwo panu W przychodzi krytyka organizatorów (Choć częściowo na pozór jest sensowna )To ja pozwolę sobie temu panu zadać pytanie.Dlaczgo w swoich czasach to źródło roztropności jakoś nie było widoczne? Oraz czemuż , ach czmuż wszelkiej maści żydostwo w efekcie jego działań faktycznie pzrejeło władzę ? Teraz zapytam, zali jest się czym chwalić ?
Co do działania Staży Marszu to są to bzdury ewidentne i sugerowałbym powatrzymanie się od takowych ocen. Zwłaszcza że tam pana nie było widać.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
linki, cytaty, nowiny
najwyżej  oceniane
zeszyty tematyczne
najbardziej kontrowersyjne artykuły
najnowsze komentarze

© Polacy.eu.org 2010-2024   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑