słowa kluczowe: Edukacja i Oświata, Krystyn Lach-Szyrma, Marek Stefan Szmidt, Myśl konserwatywna, Platon, Przymus szkolny.
Polska2013.11.13 14:31

5-6-latki pod przymusem szkolnym?

   

Myśl konserwatywna jest zgodna, co do zasady…

 
Myśl konserwatywna – opierając się na własnym doświadczeniu empirycznym - popiera Edukację dzieci w wieku nawet lat 5-u, pod dwoma – cywilizacyjnymi – warunkami:

 

    W obłokach dymu „instalacji”, podpalonych przez zmyślnych dostawców pe-skich tęcz i budek strażniczych, których koszt rekonstrukcji „ściągany będzie z organizatorów Marszu Niepodległości”, przez wytrawną w tropizmie do pieniędzy, pre-mia-stołę, na plan ostatni przesunięty został problem odrzucenia, przez zgromadzenie wydrwigroszy, kupczących Polską na targowisku przywiejskim, wniosku o referendum, w sprawie przymusu szkolnego dla 6-latków.

 

    Pomysł edukacji 5-cio, czy też 6-latków jest Konserwatyście całkiem bliski, gdyż – w tym wieku – umiał czytać, pisać, rachować, a nawet chodził na lekcje języka angielskiego, co zaowocowało straszliwym zdziwieniem 7-latka, który na pierwszej lekcji w szkole podstawowej zobaczył, narysowane na tablicy, ogromne „a” i natychmiast się był zorientował, iż „cała klasa” nie ma pojęcia o tym, co ów rysunek oznacza.

   

    Konsekwencja tego „zdziwka”, było natychmiastowe przeniesienie do klasy drugiej, w której zakres oferowanej wiedzy był tak skromny, iż popchnął – żądnego wrażeń Młodzieńca – w ramiona rozróby, będącej jedynym remedium na nudę wiejącą „ex katedra”.

 

    Powracając jednak to tematu głównego, Myśl konserwatywna – opierając się na własnym doświadczeniu empirycznym - popiera Edukację dzieci w wieku nawet lat 5-u, pod dwoma – oczywiście cywilizacyjnymi – warunkami:

  1. Dziecko wykazuje predyspozycje do edukowania Go, w tym wieku (niektóre dzieci, co wykazały badania specjalistyczne, „nadają się” do nauczania, dopiero w wielu lat 8-u, a niektóre w ogóle)
  2. Wcześniejsze nauczanie odbędzie się trybem indywidualnym, dostosowanym do możliwości intelektualnych  Ucznia, w mieszkaniu jego Rodziców.

 

    Wszelkie rozwiązania odbiegające od powyższego modelu, Edukacji indywidualnej Dzieci poniżej 7-go roku życia, Myśl konserwatywna określa, jako zwykły rabunek, według recepty Platona, sprzed ponad dwóch tysięcy lat, mającej na celu likwidację Rodziny:

                       „K.V-457 C. „- Że kobiety wszystkie powinny być wspólną własnością tych mężczyzn, a prywatnie, dla siebie, żaden nie powinien mieszkać z żadną. I dzieci też powinny być wspólne, i ani rodzic nie powinien znać swego potomka, ani syn ro­dzica.

- To - powiada - większe od tamtego. Jeszcze trudniej będzie ludziom uwierzyć w jego możliwość i w pożytek.

- Ja nie myślę - do­dałem - żeby miały być spory o pożytek, czy to nie jest

największym dobrem, żeby kobiety były wspólną własnością i wspólną własnością dzieci, jeżeli to tylko rzecz możliwa. Ja myślę, że najwięcej będzie sporów o to, czy to moż­liwe, czy nie.

- O jedno i o drugie - powiedział - do­skonale można by się spierać.”

            oraz ideologizację edukacji:

            K.II-377 B.      "- Więc czy my tak łatwo pozwolimy, żeby byle          kto i byle jakie mity układał i niech tego dzieci słuchają, aby ich dusze nasiąkały poglądami        nieraz wprost przeciwnymi tym, które, zdaniem naszym, mieć powinny, gdy dorosną?

            - Nie pozwolimy. Ani mowy.

            - Więc zdaje się, że przede wszystkim wypadnie nam patrzeć na palce tym, którzy mity układają    i jak ułożą jaki ładny mit, to go dopuścić, a jak nie, to go odrzucimy. Potem nakłonimy niańki i matki, żeby te aprobowane mity opowiadały dzieciom i formowały dusze ich mitami o wiele bardziej niż ich ciała rękami. A wiele z tych mitów, które dziś opowiadają, wyrzucić precz”.

Idea Polski w Myśli konserwatywnej, Część IVa

 

    Jako odtrutkę na „współczesne” metody państwa totalnego, przedstawiam poniżej fragment opisu podróży po Anglii i Szkocji, autorstwa Krystyna Lach-Szyrmy z roku 1822, który pomoże Czytelnikowi zrozumieć w jaki sposób, poprzez Edukację, Wielka Brytania doszła do potęgi politycznej:

 

 

 

 

 

    Na koniec, warto przypomnieć znamienne słowa kanclerza Jana Zamojskiego, który już dawno i słusznie przepowiedział, iż „Takie będą Rzeczypospolite jak młodzieży chowanie”.

 

Ceterum censeo Conventum esse delendum

 

3407 odsłon średnio 5 (4 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Piotr Świtecki, 2013.11.13 o 17:42
"Tu chcąc pożądany sprawić skutek, przemawiać trzeba do rozsądku, nie do samych namiętności." :-D
Ehh...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.13 o 18:55
Szanowny Panie Piotrze,
utrafił Pan w samo sedno słabości umysłów kontynentalnych, przedkładających emocje ponad racjonalizm.

Zaręczam jednak, iż okupanci Polski emocjami się nie kierują, co przytaczam ku rozwadze.

Pozdrawiam Pana serdecznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
teli, 2013.11.13 o 19:19
właśnie jestem po rozmowie, zaproponowano nam szkołę prowadzoną przez nasze przedszkole, wszystko pięknie żadnych problemów, no może mały 700 zł miesięcznie , czy warto? no tak, warto ale jak się zarabia więcej niż ŚREDNIA KRAJOWA
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.13 o 20:21
Mało,że rabują dzieci, to jeszcze każą sobie za to płacić?
Widzę tu "rękę sowiecką", gdyż Tego, to by nawet Platon nie wymyślił...

Musze użyć powtórzenia: Dziecko warto posłać wcześniej do szkoły, która - jak w tym przypadku - odpowiada Rodzicom, jeżeli jest Ono odpowiednio "chłonne".

W przeciwnym wypadku, takie Dziecko zostanie obrabowane z dzieciństwa (a Rodzice z pieniędzy).

Pozdrawiam serdecznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Paweł Tonderski, 2013.11.13 o 20:34
O tym kiedy i w którym roku powinny iść nasze dzieci do szkoły powinni decydować ich rodzice, ponieważ tylko oni wiedzą najlepiej, czy ich dziecko nadaje się do szkoły mając pięć, sześć czy siedem lat, a nie Państwo. I Państwo powinno to im umożliwić.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.13 o 21:36
Szanowny Panie Pawle,
ten aspekt tego problemu opuściłem celowo, kontrując zamiary "państwa prawa" w inny sposób, gdyż wola Rodziców nie jest dla "demokratów" żadnym argumentem merytorycznym
:-)
pozdrawiam Pana serdecznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marcin de Sas, 2013.11.13 o 22:07
Panie Marku zgadzam się z każdym Pana zdaniem w tym artykule. Szkoda tylko, że nasi parlamentarzyści lekce sobie ważą milion głosów zatroskanych rodziców. Teraz tylko czekać na inicjatywę Pis'u.
Ps. Oczywiście 5tka.

Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.13 o 22:39
Szanowny Panie Marcinie,
nawet 5 milionów głosów zatroskanych Rodziców nie zmieni nic w tym systemie, którego integralną częścią składową jest także PiS.
pozdrawiam Pana serdecznie
dziękując za dobra ocenę
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
teli, 2013.11.13 o 23:31
mój syn poszedł do pierwszej klasy w wieku 5 lat, wcześniej przeszedł badania i testy w dwóch poradniach i mimo iż wygrywa olimpiady z starszymi dzieciakami, jestem przeciwnikiem tak wczesnego posyłania dzieci do szkół, w domyśle szkół publicznych, gdzie równa się do średniej, oczywiście podoba mi się indywidualny tok kształcenia i prywatne szkoły z klasami 11 osobowymi, ale kasa kasa kasa, i co selekcja naturalna wygrywają ci których będzie na to stać
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.14 o 10:17
Szanowny Panie,
gratuluję zdolnego Potomka :-)

Przymus szkolny dla 6-latków (następnym "krokiem" Postępu będą 5-latki) służy jedynie wyalienowaniu Dziecka z Rodziny tak, aby - "nasłuchawszy się mitów nowych nianiek" - bez oporów moralnych pobiegły do najbliższej apteki po zestaw eutanazyjny dla Rodziców, którzy są już zbyt niedołężni, aby płacić podatki na "państwo prawa".

Jedynym remedium na te - nikczemne - zamiary i wobec przemocy "demokratów", jest podtrzymywanie więzi z Dzieckiem nawet "za cenę" ograniczenia pracy zawodowej i wypoczynku Rodziców.

Tertium non datur...

Pozdrawiam Pana serdecznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Vortex, 2013.11.15 o 17:24
Co mi się kto przyzna że poszedł do szkoły jako 6 latek, to mam ochotę na komentarz - to widać. I to wcale nie ma być komplement - straty w mózgu nie do odrobienia nawet do późnej starości.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
MatiRani, 2013.11.15 o 17:27
DZIEKI! Teraz wiem czemum takim bystrym!
( poszedlm jak mialem 7.5 roku )
:-)))
pozdr
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Vortex, 2013.11.15 o 17:31
Mniej chodzi o bystrość, bardziej o zdrowy rozsądek, poczucie rzeczywistości, normalność, równowagę psychiczną, zdolność do empatii. Ci co poszli wcześniej są ewidentnymi kalekami psychicznymi.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
MatiRani, 2013.11.15 o 18:06
Poglebiajac, to nie wszycy, bo rozwój fizjologiczny jest indywidualny a nie statystyczny. Wiec niektórzy majac 6 sa ok a inni majac 8 jeszcze nie... no i dziewczyny dojrzewaja lepetynowo wczesniej niz chlopaki.
Ale, ogólnie mówiac, trend jest jaki piszesz i lepiej pózniej niz wczesniej.
A na zakonczenie, to po jaka ch...e zabierac dzieciakom dzicinstwo i beztroske...
zdrówka
MAcko
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.15 o 18:57
Szanowny Pan daje do zrozumienia, iż obcuje z wieloma Osobami, które się do czegoś przyznają, co podsuwa Konserwatyście, biegłemu w spiskach nie tylko masońskich, następującą alternatywę: ksiądz, lub prokurator. Stawiam na to drugie, bo na Dobrodzieja to za mało miłosierny dla Bliźnich...
:-)
serdeczne pozdrowienia od MStS, który poszedł - przyznaję, dobrowolnie i bez świecenia po oczach - do szkoły w wielu lat 7-u :-)

PS. wrażam nadzieję, iż żartobliwy ton powyższej wypowiedzi nie wywoła "wilka z lasu", w postaci PT "Adam39", który rzuci się na Mnie z kolejnymi inwektywami, w Pańskiej obronie :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
teli, 2013.11.15 o 21:58
otworzyliście mi oczy, faktycznie mój dzieć zdolny, inteligentny, skromny, jak ojciec :-), już miał zaburzone relacje rodzinne, a po kilku latach jego intensywnej nauki w szkole odnoszę wrażenie iż rodzina staje się zbyteczna, został zresetowany i jest tresowany
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: 5-6-latki pod przymusem szkolnym?   
Marek Stefan Szmidt, 2013.11.15 o 22:18
Dokładnie o ten "reset" tej bandzie chodzi.

Ale nie jest za późno na rodzicielską rekonkwistę

pozdrawiam Pana serdecznie
MStS
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
podobna tematyka
Marek Stefan Szmidt
Popieram panią Środę! (Polska)
Marek Stefan Szmidt
Zasady funkcjonowania państwa (Polska)
Marek Stefan Szmidt
Śledztwo RPO (Polska)
Marek Stefan Szmidt
Na Dzień 10. Kwietnia (Polska)
Marek Stefan Szmidt
Śmierć Osoby ludzkiej w świetle założeń transcendentalnych (Nauka)
Marek Stefan Szmidt
Walerian Łukasiński "Pamiętnik" (Polska)
Marek Stefan Szmidt
Świat się wali, czyli Konserwatysta zgadza się z Michnikiem (Polska)
Marek Stefan Szmidt
Walerian Łukasiński "Pamiętnik" (Polska)
Linki, cytaty, nowiny:
Marek Stefan Szmidt, "Idea Polski w Myśli konserwatywnej"
Platon o demokracji
linki, cytaty, nowiny
najwyżej  oceniane
zeszyty tematyczne
najbardziej kontrowersyjne artykuły
najnowsze komentarze

© Polacy.eu.org 2010-2024   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑