słowa kluczowe: Izrael, Palestyne, Sabra, Shatila, Sjonizm, Syjonizm, eksterminacja, holokaust, masakra, torturowani. | |||
Linki, cytaty, nowiny | 2013.09.18 00:18 00:20 |
Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | (poleca MatiRani) | ||
Rocznica żydowskiej masakry | |||
Masakra Było to 28 lat temu – 16 września 1982 roku (artykuł z 2010 roku/a303). Masakra tak straszna, że ludzie, którzy o niej wiedzą, nie mogą jej zapomnieć. Zdjęcia są makabrycznym przypomnieniem – zwęglone, bezgłowe, nieprzyzwoicie zbezczeszczone zwłoki, zapach gnijącego mięsa, jeszcze tak obrzydliwe dla tych, którzy pamiętają ją, jak kiedy wzbraniali się przed nią te wszystkie lata temu. | |||
wolna-polska.pl Dla ofiar i garstki pozostałych przy życiu był to 36-godzinny holokaust bez litości. To było zamierzone, zaplanowane i nadzorowane. Ale do dnia dzisiejszego zabójcy pozostają bezkarni. Sceną tej rzezi były Sabra i Shatila – dwa palestyńskie obozy dla uchodźców w Libanie. Pierwszy z nich już nie istnieje, a drugi jest okropnym przypomnieniem bestialstwa człowieka wobec mężczyzn, kobiet i dzieci – a dokładniej bestialstwa Izraela, bestialstwa narodu, który wykonał rozkaz Izraela i bestialstwa świata uważającego, że to nie miało żadnego znaczenia. Byli tam międzynarodowi świadkowie – lekarze, pielęgniarki, dziennikarze, którzy widzieli te makabryczne sceny i próbowali powiedzieć o tym światu, ale na próżno. Każde z tych działań było wystarczająco barbarzyńskie, by wywołać strach i wstręt. Było to ludzkie okrucieństwo w najgorszym wydaniu i dr Ang Swee Chai była jego naocznym świadkiem, kiedy pracowała dla Palestyńskiego Czerwonego Półksiężyca przy umierających i rannych. To, co widziała, było tak niewyobrażalne, że okrucieństwa popełnione muszą być rozdzielone od siebie, by nawet zacząć pojmować ohydę tej zbrodni. Torturowani ludzie. Sczerniałe zwłoki cuchnące pieczonym mięsem na skutek wstrząsów elektrycznych, które wprawiały je w konwulsje zanim zatrzymało się serce – elektryczne druty jeszcze zawiązane wokół ich martwych kończyn. Sabra - Wiadomości Polska Świat - Niezależne informacjeLudzie z wydłubanymi oczami. Nierozpoznawalne z dziurami twarze, co spowodowało, że zapadli w ciemność zanim, na szczęście, zakończyli swoje życie. Zgwałcone kobiety. Nie raz – lecz dwa, trzy, cztery razy – okropnie zbezczeszczone, nogi bezwstydnie porozrywane, nawet nie przykryte ubraniem, by zachowały godność w momencie śmierci. Dzieci porozrywane dynamitem. Tak wiele części ciała oderwanych od ich drobnych korpusów, że było trudno zgadnąć, do kogo należały – tylko kupki zakrwawionych kończyn pośród potarganych głów dzieci w kałużach krwi. Zamordowane rodziny. Krew, krew i więcej krwi rozbryzganej na ścianach domów, w których w szale zabijano siekierami całe rodziny, lub ułożone w szeregu w celu dokonania uporządkowanej egzekucji. Byli również dziennikarze, którzy przybyli po masakrze i którzy mieli do opowiedzenia równie okropne historie, lecz żadnej z nich nie umieszczono na pierwszych stronach gazet, co spowodowałyby, że prawodawcy zażądaliby natychmiastowych odpowiedzi. To, co zobaczyli, opisali w swoich artykułach, a te zniknęły w archiwach do dzisiaj, ale nie są mniej wstrząsające teraz. Świadectwa te muszą być przetrawione indywidualnie jako systematyczne tortury i mord indywidualnych, niewinnych istot ludzkich, a nie wrzucone do jednego worka jako zbiorowa śmierć. | |||
Polacy nie mamy na naszym sumieniu podobnych holokaustów. |
3570 odsłon | średnio 4,4 (5 głosów) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Piotr Świtecki, 2013.09.18 o 10:37 | |||
Kolejny obsceniczny wpis o zerowej wartości poznawczej. Trochę lepiej jest pod podanym linkiem i proponowałbym ograniczać się w przyszłości do merytorycznego wprowadzenia (bez epatowania sado-maso-sekso-medyczno-drastycznymi detalami) i podania linku. Przynajmniej niektórzy z czytelników mają jaką-taką wrażliwość i wyobraźnię. Z góry dziękuję! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
w.red, 2013.09.18 o 10:57 | |||
I tu się mylisz Efendi. Bardzo dobry wpis i materiał za który wypadałoby MR podziękować (jak i za przypomnienie o zaistniałych faktach jednym, a o oświecenie drugich. Bo wielu to umknęło dzięki blokadzie informacyjnej). I bardzo dobrze, że jest to materiał ilustrowany bo lepiej przemawia do wyobraźni. Sądzę też że jest to memento dla dziś współczesnych "najemników" wykonujących rozkazy. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Piotr Świtecki, 2013.09.18 o 11:09 | |||
Mylę się - ale w czym? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
w.red, 2013.09.18 o 18:14 | |||
W tym : "..Kolejny obsceniczny wpis o zerowej wartości poznawczej..." Krótko mówiąc nie masz racji i zbyte. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Piotr Świtecki, 2013.09.18 o 18:33 | |||
Dla mnie strzępy wartości poznawczych są pod linkiem, a nie w tym, co Rati przekleił. Chociaż tam jeszcze więcej tego, co tak ekscytuje Ratiego, ale bynajmniej nie stymuluje rozumu. Mocno to niezachodnie (charakterystyczne dla "propalestyńskich" wrzutek). Może ktoś uważa, że należy właśnie tak, ale powinien dać wybór - jakieś ostrzeżenie o drastyczności na przykład. Nie każdy ma siły i ochotę się w takim czymś bebrać, pomijając już szacunek dla ofiar. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
w.red, 2013.09.18 o 20:15 | |||
tiaa..., proponuję zwrócić się do sprawców i autorów tej masakry z zastrzeżeniami. Choć znany mi jest zwyczaj skracania o głowę posłańców przynoszących złe wiadomości jednak to chyba nie w tej kulturze. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Piotr Świtecki, 2013.09.18 o 20:24 | |||
Znowu się wydało, że jestem z hasbary? ;-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Wreszcie Mufti wyznaje! | |||
MatiRani, 2013.09.19 o 01:51 | |||
Dokladnie! ;-) ( z przymrózeniem oka korzystam z okazji do rzucenia dowcipu ) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
MatiRani, 2013.09.19 o 01:54 | |||
swedzi mnie szyja.... dziwne uczucie... ;-) Przynajmniej wiem teraz od czego! Powazniej, to masakry ludzi w imie polityki czy pieniadza sa nie do zapomnienia. Ormian wymordowano dla ropy, Rosjan 30 milionów dla ropy, zlota i zboza, nas, Polaków dobre póltora miliona dla wegla i buforu sowietów od Zachodu... PRAWDA JEST NAJSTRASZNIEJSZA pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Adam39, 2013.09.18 o 14:50 | |||
Zgadzam się całkowicie z w.redem. Mati zamieścił bardzo dobry i potrzebny wpis. Takie straszne ludzkie tragedie są przemilczane w celu zakłamywania i ukrywania potwornych zbrodni dokonanych przez Izrael i jego akolitów. Jeżeli pragniemy żyć w normalnym świecie, to zbrodnie powinny być jak najszerzej nagłaśniane i potępiane przez wszystkich ludzi dobrej woli. Jeżeli będziemy milczeć, to nas Polaków również może spotkać podobne. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Piotr Świtecki, 2013.09.18 o 14:57 | |||
No cóż, rzecz smaku. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Adam39, 2013.09.19 o 00:09 | |||
Myślę, że najważniejsza w ukazywaniu okrucieństw wojny jest naga prawda. Bo tylko ona - naga prawda - pomoże ludziom nie znającym bezpośrednio okrucieństw wojny ukazać czym ona jest w istocie. I nie chodzi o epatowanie okrucieństwem jakie niesie wojna. Kto tego nie zaznał osobiście, szczególnie jako dziecko, może mówić iż jest to rzecz smaku. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Piotr Świtecki, 2013.09.19 o 00:23 | |||
Panie Adamie, ja w takiej sytuacji nie widzę "prawdy", bo mam przesterowane zmysły, emocje i wyobraźnię. Nawet media głównego nurtu, skądinąd epatujące golizną, od zamieszczania aż tak drastycznych opisów i zdjęć przemocy i ofiar wypadków/agresji się powstrzymują. W naszym kręgu kulturowym taki przekaz zakrawa na patologię, a na pewno jest poniżej przyjętych standardów, zarówno ze względu na odbiorcę, jak i na ofiary. Owszem, nie każdy zaznał osobiście, szczególnie jako dziecko. Chyba nie jest Pana marzeniem, by było inaczej? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o Sabrze i Shatili | |||
Adam39, 2013.09.19 o 03:23 | |||
Mufti, cenię Pana bardzo, Pański intelekt i odwagę, i Pańską pracę w w prowadzeniu tak kontrowersyjnego i niebezpiecznego w polskich warunkach bloga. Tym nie mniej, ukazywanie wojny tak jak ona rzeczywiście wygląda, moim zdaniem nie powinno być uważane za patologię. "Owszem, nie każdy zaznał osobiście, szczególnie jako dziecko." i oto chodzi by nie zaznał. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętajmy o masakrze w Sabrze i Shatili | |||
MatiRani, 2013.09.24 o 04:01 | |||
Mufti, to nieprawda ze media nie pokazuja krwi i poszarpanych cial ludzkich. Niezliczone seriale usrahellskie ( CSI, SVU, etc.. ) pokazuja ciala ofiar okropnie zmaltretowane gwaltami, torturami, ciosami nozy czy kulami. Zboczeniec Terentino tryska strugami krwi na ludzi przed ekranem. Filmy japonskie lubuja sie w cieciu i obcinaniu. Media glównego nurtu pokazuja przy kazdej okazji stosy trupów wiezniów którzy zgineli w NIEMIECKICH obozach koncentracyjnych JUZ PO wojnie, kiedy nie dochodzilo zadne zaopatrzenie z powodu przechodzacego frontu walk. Selektywnie raza Pana obrazy ofiar terroryzmu izraelskiego? Nawet jesli to czysta prawda i historyczne wydazenie NIEPODWAZALNE? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Pamiętaj Mufti o Sabrze i Shatili | |||
MatiRani, 2013.09.19 o 01:48 | |||
Temat na pewno trudny, ale ciagle zapominamy o masowych mordach ludnosci cywilnej. Zapominamy kto je wywolal, zapominamy o Katyniu, o Brystygierowej, o krwawym Bronsteinie-Trotckim, o Palestynczykach, o Iranczykach, o Libanie, o Palestynie... majac to w pamieci, pamietajac kim byli sprawcy, latwiej zrozumiec co sie dzieje dzisiaj na Bliskim Wschodzie. Uklony Adamie PRAWDA JEST NAJSTRASZNIEJSZA | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |