słowa kluczowe: August Agbola O’Brown, Nigeryjczyk, Polak. | |||
Linki, cytaty, nowiny | 2013.02.08 11:38 |
Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | (poleca Christophoros Scholastikos) | ||
August Agbola O’Brown | |||
Nigeryjczyk mieszkający przed IIwś w Warszawie wziął udział w Powstaniu Warszawskim i walczył za Polskę. | |||
August Agbola O’Brown prawdopodobnie jedyny czarnoskóry mężczyzna, który brał udział w Powstaniu Warszawskim. O’Brown urodził się 22 lipca 1895 roku na terenach dzisiejszej Nigerii. Do Polski przyjechał w 1922 roku i zamieszkał w Warszawie przy ulicy Złotej. Z zawodu był muzykiem jazzowym a konkretniej perkusistą. Pracował w różnych warszawskich lokalach rozrywkowych. Ożenił się z Polką i miał z nią dwoje dzieci Ryszarda i Aleksandra. W 1949 roku zgłosił się do Związku Bojowników o Wolność i Demokrację (ZBoWiD ) gdzie w ankiecie personalnej napisał, że brał udział w obronie Warszawy w 1939 roku, a także w Powstaniu Warszawskim w 1944. Według własnej relacji nosił pseudonim „Ali” i miał należeć do oddziału, którym dowodził kapral Aleksander Marciński ps. „Łabędź”, oddział ten walczył na terenach Śródmieścia. Historycy ustalili, że prawdopodobnie chodziło o batalion Iwo, który faktycznie walczył na Śródmieściu Południowym. W ustaleniach pomogło nazwisko dowódcy domniemanego oddziału. Relacje tą może potwierdzać świadectwo Jana Radeckiego ps. „Czarny” , który potwierdził iż widział czarnoskórego mężczyznę w dowództwie batalionu Iwo przy ul. Marszałkowskiej 74. Radecki niestety nie pamiętał personaliów mężczyzny. Nie wiadomo czym O’Brown zajmował się tuż po wojnie. Wiadomo, że w 1949 roku był zatrudniony w Wydziale Kultury i Sztuki Zarządu Miejskiego w Warszawie a następnie zajmował się graniem jazzu w warszawskich restauracjach. W 1958 roku razem z rodziną wyemigrował do Wielkiej Brytanii gdzie zmarł najprawdopodobniej w 1976 roku. /W.G. źródło profil na fejsbooku Historykon: www.facebook.com Sprawę też opisywała kłamliwa wybiórcza czytanie na własne ryzyko: wyborcza.pl | |||
Z komentarzy pod fejsbookowym wpisem: "Polskość to stan ducha i waleczne serce". |
7673 odsłony | średnio 5 (5 głosów) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Toja, 2013.02.08 o 12:03 | |||
Witam! Ciekawe czy to jest ta sama osoba o ktorej wspominal bodajze Wiech ? Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
MatiRani, 2013.02.08 o 15:04 | |||
Cenny przyczynek do wiedzy o naszej cywilizacji polskiej ( ok, ok, nie zupelnie cywilizacji ale zupelnie poskiej ;-) ) No i uklony za slowa cenne : "Sprawę też opisywała kłamliwa wybiórcza czytanie na własne ryzyko" pozdr MLR | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 17:17 | |||
Coś mi się zdaje, że pojadłeś dzisiaj trochę tabletek na miłość i przyjaźń ;-)). | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
MatiRani, 2013.02.08 o 21:11 | |||
Hmm... moze dawno nikt mi nie napisal ze Polacy TEZ sa winni? ;-) Widzisz, ja sie zgadzam, ze tez jestesmy winni wielu przewinieñ, ale zazwyczaj nie o tym mowa. Mowa o zgwalconej nastolatce w parku przez bande oprychów o ktos wrzuca ze po co sie tam pchala... i mnie krew zalewa, bo ona ma prawo do chodzenia bezpiecznego po parku a my mamy prawo do uczciwosci ze strony banku, rzadu, zarzadu itd... Etyka prosta i dwukierunkowa. pozdrówka MLR | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:19 | |||
O pewnych rzeczach czasami można mówić z różnych punktów widzenia i pozostaje to prawdą. Matka swojej córce powinna wskazywać, żeby nie łaziła tam "gdzie tamta". Koledzy z podwórka powinni ustalić, że należy się wpierpapier winowajcy. Policja nie powinna komentować tylko złapać i zamknąć. I ciągle mówimy o tej samej sytuacji. Są charaktery, wykształcenie, płeć.. Bezpieczniejszym rozróżnikiem jest grzech. Nawet jeśli 95% dajmy na to jakiejś nacji, by się załapało, to i tak się wymyka kryterium narodowościowym czy wyznaniowym. Kwintesencją powinno być szukanie prawdy o danej sytuacji, czy danym problemie. Pzdr miłośnie i przyjaźnie | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Zenon Jaszczuk, 2013.02.08 o 21:22 | |||
Christo. Zamieściłem to zdjęcie w nowym "art". Zobacz i jak potrafisz to przenieś do twego art. Ja mam go na dysku, bez tzw linka, dlatego w inny sposób nie potrafię go zaprezentować. Wygląda, że to ten sam gość. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
MatiRani, 2013.02.08 o 21:34 | |||
Zgadzam sie na szukanie prawdy. ZAWSZE. Natomiast nie zgadzam sie na zadawanie pustych, prowokacyjnych i wyswiechtanych przez NASZYCH wrogów pytan. Na pewno nie sledziles specjalnie rozwoju konfliktu, nudne i nie masz na to czasu, ale moim zarzutem do oponenta, od poczatku, byl absolutny brak tresci w pisanych przez niego komentarzach o konotacji ( dla mnie ) antypolskiej. Matka córce powinna wytlumaczyc, córka zrozumiec i pamietac ale to nie zmienia winy gwalciciela. Co do reszty to musielibysmy blizej wejsc... 95% by sie zalapalo na co? Na zbawienie? Potepienie? Moze powtórze co wystukiwalem pare razy : nie wszyscy eskimosi sa winni ale prawie wszyscy winni sa eskimosami... tak sie sklada ;-) serdecznie MLR | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:49 | |||
Dobrze już dobrze. Czasem równie trudno jak przyznać komuś rację jest stwierdzić, że niekoniecze trzeba wszystko stawiać na ostrzu noża. Mimo tego, że prawda sobie stoi obiektywna, nierzadko nieosiągalna. Zostaw sprawy ze swoim oponentem między nim a Tobą. Dawaj jakąś notkę o Polsce i polskości z punktu widzenia średniej ważonej tego miejsca gdzie mieszkasz. Naprawdę więcej dobrego jest w budowaniu niż li tylko w burzeniu. Choć czasem trzeba ostro przy...sunąć. Pzdr | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
MatiRani, 2013.02.08 o 22:13 | |||
AMEN! :-))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 22:18 | |||
Na wieki wieków! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Zenon Jaszczuk, 2013.02.08 o 18:11 | |||
Christo. Mam zdjęcie z sieci czarnoskurego w mundurze polskim. Jednak nic o tym nie wiem. O ile pamiętam przy ściągnięciu z dieci, to chodziło o tego gościa z pierwszej wojny swiatowej. Zdjęcie chyba robione gdzieś pod Lwowem. Czyli mielibyśmy już takich dwóch gości. Zdjecie mam zapamiętane na serwerze. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 18:19 | |||
Opublikuj tutaj, zrobi się ciekawa kolekcja. Do tego pasuje nawet troszkę Godson z PełO co to powiedział NIE pedałom i ich marzeniom o uznaniu ich zboczeń za normalne i jeszcze może zrównane z małżeństwami.. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 20:39 | |||
Mnie też się wydaje, tak jak Zenkowi, że to ten sam czarnoskóry, który walczył po stronie polskiej w wojnie polsko-bolszewickiej, dostał się do Polskiej Armii z niemieckiego obozu jenieckiego, który znajdował się w Wielkopolsce. Potem ten człowiek mieszkał w Warszawie, był taksówkarzem i był również zapaśnikiem, występował razem z Władysławem Pytlasińskim w pokazowych zawodach zapasów w stylu wolnoamerykańskim, potem ten człowiek rzeczywiście brał udział w powstaniu warszawskim. Mam nawet jego zdjęcia z czasów, gdy walczył w wojnie polsko bolszewickiej po stronie polskiej. :)))) Ale mogę się mylić, starzeję się. :)))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 20:41 | |||
Hehe, to byłby raczej drugi, bo ten to muzyk, nie taksówkarz. Może było dwóch :-). | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 20:50 | |||
Mógł być taksówkarzem i mógł grać chałtury po dansingach i klubach jazzowych w przedwojenne Warszawie jak i po wojnie, po wojnie już raczej w powojennej Warszawie trudno mu by było zostać taksówkarzem, taki czarny to dodawał blichtru i autentyczności knajpie i muzyce jazzowej, jedno drugiego nie wyklucza. :) Kiedyś na ten temat napisałem dłuższy komentarz na "prawicy.net" z załączonymi zdjęciami, tak patrząc się na jego zdjęcie wydaje się mnie, że to ten sam człowiek. Tamten był o 20 lat młodszy. :))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 20:51 | |||
Faktycznie nie wyklucza. Przydało by się więcej danych. Tak czy inaczej sympatycznie się jawi ta postać. Pzdr | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 21:01 | |||
Już sprawdziłem, ten o którym ja piszę, to chyba Senegalczyk o nazwisku Sam Sendi, ale trzeba by było to sprawdzić dokładniej, może zadzwonię w tej sprawie do Muzeum Powstania Warszawskiego, oni tam powinni mieć dokładne informacje na ten temat. :)) prawica.net prawica.net | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:07 | |||
Super! :-) Nie to całkiem smakowite klimaty polskości :-))). Czołem! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 21:13 | |||
O, a tutaj masz jeszcze kilka innych zdjęć. :))) www.wojsko-polskie.pl | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:22 | |||
Dzięki! Fajne, że w środku, nie gdzieś z boku czy na krawędzi zdjęcia. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Zdjęcie Zenka | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:28 | |||
Pierwsze zdjęcie pod tym linkiem jest tożsame z tym co Zenek miał na kompie zapisane. Powiem tak, współpraca przy ustalaniu tego wątku wprawiła mnie w jeszcze lepszy humor niż mam!!! A mam bardzo dobry z racji ferii i spokoju :-)). Serdecznie wszystkim hough! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Zenon Jaszczuk, 2013.02.08 o 21:24 | |||
Paweł Tonderski. Widzę, że mamy to samo zdjęcie. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 21:26 | |||
Zenek obejrzyj te: www.wojsko-polskie.pl | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Zenon Jaszczuk, 2013.02.08 o 21:35 | |||
Paweł Tonderski. Dzieki. Jak to czasami dobrze coś zachować. Widocznie mnie zaskoczyło to zdjęcie, dlatego go skopiowałem. Nie wiem czy kasować na pierwszej stronie, czy dodać link do art. Christo. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Piotr Świtecki, 2013.02.08 o 21:36 | |||
Z komentarzy: "To naprawdę ciekawostka:) jeszcze w tamtych latach, teraz by nie przeszła rasizm zbyt urósł w siłę niestety" "Mi by to nie przeszkadzało, Tobie pewnie też:) ale jest grono osób które by tego nie strawiły, niestety, Nasz kraj jest uprzedzony rasowo i nikt mi nie wmówi, że nie" Naczytali się Wyborczej?! Szaleju najedli?! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 21:37 | |||
Ech... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Piotr Świtecki, 2013.02.08 o 21:38 | |||
W sumie tak coś czułem, że Murzyni też Polacy :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 21:41 | |||
He, he... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:44 | |||
HEHE :), murzyni i Koreańczycy jakoś mi pasują, oni się asymilują. Gorzej z arabami i Chińczykami. Taki lekki temat, a wesoły. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 21:45 | |||
Polakami na pewno nie byli, ale zakochali się Polkach i to w tamtych czasach, gdzie po ulicach polskich miast szalały bojówki ONR-u, a ten Chińczyk to nawet został dowódcą jednej z grup "Sokoła", tak się szybko zasymilował z Polakami i został przyjęty na łono Stronnictwa Narodowego, które jak wiadomo jest antysemickie, faszystowskie, rasistowskie i ksenofobiczne i nie toleruje w swoich szeregach obcych. :)))))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 21:51 | |||
Wniosek taki, że polskość potrafi być zachwycająca. Chyba, że to tylko granica błędu statystycznego migracji ludzkich. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 22:04 | |||
A dlaczego Polacy nie mieli by do siebie przyjąć Chińczyka i jakiegoś Senegalczyka, którzy przelewali swoją krew za Polskę, po czym chcieli żyć razem z Polakami i chcieli dla tego kraju się poświęcać i chcieli w nim się osiedlić na naszych polskich warunkach?! A poza tym, co nam Polakom złego uczynili Afrykańczycy lub Chińczycy? Tak naprawdę tylko ten Chińczyk całkowicie się zasymilował z Polską, ci czarnoskórzy nie, no ale Polki mieli za żony, więc raczej musieli być już katolikami albo musieli nimi zostać. :))))) A to wszystko działo się w kraju. w Polsce, o którym dzisiejsze żydostwo pisze, że było antysemickie i rasistowskie. :)))))))) p.s. Jestem w takim razie ciekaw, w jaki sposób ci żydowscy intelektualiści, prawnicy, lekarze, poeci, pisarze, pokończyli polskie uniwersytety, na których panował ONR i były jakieś ławki wyznaczone tylko dla żydów?! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 22:08 | |||
Kłopot tylko z tymi co przyjeżdżają i gardzą zastanymi warunkami i systemem wartości, tworząc swoje enklawy. W tej kwestii ładnie sobie radzą w Australii. Niedawno linkowane oświadczenia, w rozsądnym tonie. Do teorii o rasizmie Polaków itp to się nie odnoszę bo jestem z Tobą po jednej stronie. Mało tego, nie znam żadnego rasisty :). Chyba, że opowiadanie bajki o Murzynku Bambo jest rasizmem. A nie, to zdaje się trybunał oświeconych republik socjalistycznych europy nie uznał za rasism (na razie). | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Paweł Tonderski, 2013.02.08 o 22:23 | |||
Bo oni od wieków w Polsce żyli w swoich gettach, obok nas, knuli i spiskowali nie chcąc się od początku z nami zasymilować na naszych polskich warunkach, a jeżeli do tego dochodziło to naprawdę to były wyjątkowe przypadki. Gdy wybuchła II wojna światowa większość z nich nie znała nawet języka polskiego, a potem się dziwili, że Polacy im nie pomagali, lub że ta pomoc z naszej strony była zbyt mała, jednak nikt o tym obecnie nie pisze i nie mówi, że mieszkając w Polsce od wieków ci ludzie nie potrafili nawet mówić w naszym języku, bo mieli aż tak dużą autonomiczność i wolność, mogli mieć swoje szkoły, swoje miasta i dzielnice, swoje wsie, jednak jak się to dla nas skończyło to już chyba wiemy? Dlatego obecnie się wśród nas poukrywali pozmieniali sobie nazwiska i udają Polaków, po tym, co czynili w Polsce opanowanej przez czerwoną zarazę, knując cały czas przeciwko nam. Szanuję tych żydów, którzy w dzisiejszej Polsce powrócili do swoich rodowych nazwisk, jednak i tak oni nadal piszą o nich, że to są polscy reżyserzy, naukowcy, politycy, tego nie rozumiem, a jest ich w Polsce coraz więcej... A na ich nagrobkach pojawia się coraz więcej nazwisk żydowskich. Zwróćcie na to swoją uwagę. :)))))) Nie mają swoich kirkutów, no ale po "pokłosiu" może i to będą mieli w Polsce. :))))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Christophoros Scholastikos, 2013.02.08 o 22:26 | |||
Tak, gdyby pozostali przy swoich nazwiskach to byłoby jakoś tak normalniej. Miłość lub nienawiść na jaką zapracowali by otrzymali. Teraz zaś wszystko się miesza. Odpowiedzialność zmylona. Zostały nam tylko rozróżnienia cywilizacyjne, bo nazwisk nie odkręcimy. PZdr | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Lju, 2013.02.09 o 06:44 | |||
Zastanawiam się o czym to ma świadczyć? W niemieckiej armii u Adolfa też byli czarni, żółci, a mordował tylko białych, a wyborcza? Ona raz postawiła na Simona, też antyfaszystę i antynazistę, nawet odznaczonego jako "antyfaszysta roku" i nie wyszło, chociaż to jemu "zawdzięczamy" uznanie krzyża za "symbol faszystowski"... Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Piotr Świtecki, 2013.02.09 o 08:18 | |||
No przecież ciekawostka + odtrutka na absurdalne zarzuty "ksenofobii" i nietolerazizmu? A ten Simon to może ten sam "poeta" i prześladowaniec polityczny, co to swego czasu zarażał postępowo zlewiczałe Polki AIDS? (co zresztą umiejętnym obrotem spraw tylko "dowodziło", że należy stosować środki zapobiegawcze) Zachęcam do uruchomienia bloga - ma Pan(i) już uzbierane punkty stażu. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Czarnoskóry biorący udział w Powstaniu Warszawskim | |||
Lju, 2013.02.09 o 08:35 | |||
Tak ten sam Sajmon, który uważał że sex z lewaczkami przysyłanymi przez "nigdy więcej" uleczy go z hiva. Pozdrawiam i dzięki za przypomnienie o pkt. A tutaj film z murzynami walczącymi w czasie wojny, po tamtej stronie było ich więcej: www.youtube.com | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |