słowa kluczowe: patriotyzm, zdrada, zjednoczenie. | |||
Blog | 2014.10.11 21:02 |
Ważne sprawy Patriotów | Malawanda | ||
Razem czy kontra sobie | |||
Wszyscy określamy się patriotami, TU piszący w każdym razie , prawda? | |||
Proszę o rozważenie propozycji, by użytkownicy portalu POLACY EU ORG wyartykułowali swoją definicję patriotyzmu oraz określili swe zamierzenia - znaczy istotę swoich wpisów oraz komentarzy. Wiadomo, że każdy jest inny, inaczej więc postrzega kwestię patriotyzmu. TU proszę jedynie o Wasze definicje. PATRIOTYZMU! Żebyśmy mogli je porównać i wypracować ( ooo, brakuje mi trafniejszych słów), jednoczący nasz cel. Szkoda czasu na swary i kłótnie, wzajemne zarzuty i oskarżenia. Bo, proszę Państwa, jakby naszą wiedzę oraz kwalifikacje dało się dobrze ukierunkować ( Bądźmy RAZEM!), to siła w NAS. Odpuśćmy sobie swary i zarzuty. . Nie chcę dopuszczać myśli, że nasz PORTAL jest pod wrogą inwigilacją.; Zaś, jeśli nawet, to maluczkimi są owi zdrajcy, co niczego TU nie zdziałają. Ważne, byśmy byli RAZEM |
7146 odsłon | średnio 4,9 (9 głosów) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.11 o 23:25 | |||
Szanowna Pani, Oceniłem na 5pkt, lecz jak spełnić Pani postulaty pod deszczem obelg i epitetów łamiących nie tylko zasady tego portalu, ale i kodeks karny? Pozdrawiam serdecznie MStS ps. Proszę też poczytać z jaką akceptacją i aplauzem spotykają się owe wyzwiska wśród niektórych blogerów, oczywiście samej śmietanki intelektualnej... Pps. Epitety ciągną sie dalej, nawet pod Pani wpisem... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.21 o 20:04 | |||
Ważne sprawy są poza istotą przepisów oraz mniemań. Czyżbyś Waszmość o tym nie wiedział? Przepraszam, , jeśli coś ( cóś) mi umknęło, hmm., tematy trudne, zwłaszcza,że bardzo groźny i charyzmatycznie okropny zły pies wtrąca się w moje życie ( nasze , kurna też). Ale tu stop. Bo Mąż łaskawy ma tego francowatego zwierza - Pana Fidela Castro( to jest pies okropnie zły, chociaż kocham go, to i tak zje wszystkich moich przyjaciół najdroższych..... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
MatiRani, 2014.10.11 o 21:33 | |||
Polska i Polacy przede wszystkim. Polska Kultura, Polska Historia, Polska Sztuka, Polska Tradycja, Polskie Potrawy, Polskie Trunki. Przede wszytkim. Cala reszta Swiata tez, ale troche potem, troche dalej. Bez niecheci ani pogardy dla innych. Bez samobiczowania sie ale ze zdrowa samokrytyka. Co Ty na to? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.28 o 16:26 | |||
Tak, powracając do kwestii, co nasze, polskie, tak. Piszesz "Polska Kultura, Polska Historia, Polska Sztuka, Polska Tradycja, Polskie Potrawy, Polskie Trunki" . I z resztą komentarza też się zgadzam :-), ale to mało, jeszcze mało... Załóżmy, że trzeba będzie się za Polskę bić. Staniesz w szeregach? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
MatiRani, 2014.10.29 o 15:16 | |||
Trudno powiedziec czy bym stanal w szeregach z bronia w reku. Szczerze - male sa szanse na wygranie czegokolwiek sila bo wróg ma policje, wojsko, sluzby i seryjnych samobójców. Jedyne co moze zmienic sytuacje to sila masy swiadomych obywateli. Czyli praca od podstaw. Podnoszenie wiedzy wsród Rodaków o zagozeniach i zagrazajacych neszemu zyciu i naszej wolnosci. We wszystkich konfliktach zbrojnych umierali biedni, mlodzi, uczciwi i katolicy - glównie. A zarabiali fortuny cwani, bogaci i niekatolicy. Mielone kulami mieso armatnie nie polepszylo sytuacji zadnego narodu. Raczej bym poderznal gardlo Sorosowi czy innemu psychopacie na szczycie piramidy wladzy. A Ty bys stanela na szancu? Wyslalbys syna na smierc? serdecznie | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.29 o 16:36 | |||
TAK!( tu do myśli, czy np. syn by walczył, a nawet zginął) Bo nasze życia są epizodami w kształcie historii naszego narodu. Nie potrafię ocenić i nie wiem jak to wyrazić, ale nie uważam, byśmy byli tylko "armatnim mięsem". To może opinia słusznie ukształtowana wobec historii dziejów... Ale nie jest tak do końca. Patrz, np. bohaterowie powstania styczniowego...,honorowi, bez nich, o ile bylibyśmy ubożsi moralnie. Albo tak - czy nasi polscy Żydzi kiedykolwiek byli patriotami ojczyźnianymi? jeśli coś o tym wiesz, powiedz. ps. Też chętnie poderżnę jakieś gardła, jeśli się Naszej Ojczyźnie to na coś przyda :-) Ps. nie traktuj "uśmieszków" pejoratywnie. Po prostu warto się uśmiechać, uśmiech to piękna cecha, dodająca siły, pogoda ducha mw | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Zenon Jaszczuk, 2014.10.11 o 22:22 | |||
Malawanda. Specjalnie się sportem nie interesuję, ale Polacy prowadzą z niemcami 1 - 0. Trochę jestem zaskoczony, bo niemcy są dobrzy w piłkę. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.29 o 17:40 | |||
Zenuś, bo ja się prawie popłakałam, jak TY o piłce zaczyniłeś. Bo Zenuś, ja Ciebie uważam za PATRIOTĘ, tyle o co Ci chodzi z drugimi patriotami. Nie wierzę i nie ma takiej opcji, byś wrogiemu narodowi usługi świadczył. Teraz opanuj się, przestań publicznie na żydów kłapać ( rzecz inaczej załatwimy, czujesz? Mamy moc),Teraz pozbieraj się,. przeproś Muftiego i dalej będziemy razem, dobrze? !!! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Zenon Jaszczuk, 2014.10.29 o 20:39 | |||
Malawanda. Przepraszam, że żyję. Dzwońcie, jak umrę to ktoś wam o tym powie. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
MatiRani, 2014.10.30 o 03:37 | |||
Rzecz inaczej zalatwimy... miedzy nami, Polakami? Bez wpuszczania wilka-pasozyta do owczarni? Dobrze by bylo | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Lona, 2014.10.11 o 22:23 | |||
Pozwolę sobie podać taka definicje patriotyzmu. Prosto z życia wziętą. ""Dziwię się", że tak kłamliwe antypolskie art. są tolerowane na portalu - dla smiechu Polskiego - Polacy. eu. org. One powinny być usunięte natychmiast, lub obszernie skomentowane. Nie mogę sobie pozwolić abym własnym nazwiskiem "pieczętował" takie art będąc tzw opiekunem portalu." Mam nadzieję, że Pan Zenek nie będzie miał mi za złe. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Zenon Jaszczuk, 2014.10.11 o 22:29 | |||
Lona. Nie mam za złe. Jestem wręcz szczęśliwy. A zastanawiałem się co Malejwandzie napisać. A pani już znalazła odpowiedz. Ja to mówię prosto - to coś, tą Polskę a nie ten kraj, ma się w sercu. Tym się różnimy od........ Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Lona, 2014.10.11 o 22:37 | |||
Panie Zenku, gadać o polskości, szydzić z "prawdziwków" i licytować się kto patriotą mniejszym czy większym, każdy potrafi. To nic nie kosztuje. Jednak kiedy trzeba głowy nadstawić, wtedy widać kto zacz. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Zenon Jaszczuk, 2014.10.11 o 22:55 | |||
Lona. Pani Lono Polacy wygrali z niemcami 2 - 0. Aż się chce pogratulować. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Zenon Jaszczuk, 2014.10.11 o 22:57 | |||
Lona. Od razu widać te antypolskie, zaczepne art. Aż się robi nie dobrze. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Adam39, 2014.10.11 o 23:17 | |||
Pani Lono i Zenek, takich "bohaterskich" partyzantów z wyciętego lasu namnożyło się nad wyraz. A ostatnio na tym blogu nijaki vel, niezwykle odważny wiedeński "solidarnościowy" partyzant, fotografujący się z wielką odwagą w Wiedniu w czasie i po stanie wojennym z flagą i transparentem solidarności. Pewno nie za jurgielt. Pozdrawiam serdecznie. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.11 o 23:21 | |||
Takie sformułowania są również karalne, jako naruszające dobra osobiste | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Adam39, 2014.10.11 o 23:34 | |||
Miałeś tu wcześniej nie jedną odpowiedź na twoje kłamliwe pisanie. Jesteś nikim i pozostaniesz nikim, ponieważ lubisz obrażać Polaków, panie różnonikowy velu. Takie jest moje zdanie po przeczytaniu twoich wypowiedzi. Podkreślam, moim zdaniem jedziesz na prymitywnym farmazonie, velu. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.11 o 23:57 | |||
Wszystko to opowie Pan przed sądem... Oj, posypią się piękne wyroki, a pejsaci dziennikarze dostaną Purlitzery :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Adam39, 2014.10.12 o 00:18 | |||
Nie strasz, tylko wystąp. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.12 o 00:36 | |||
Oczywiście, że tak się stanie :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Adam39, 2014.10.12 o 00:39 | |||
Czekam:-))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.12 o 00:55 | |||
Najlepsze w tym jest, że Sąd nakaże Panu publiczne przeprosiny. Hasbara dopiero będzie miała ubaw. :-P | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Adam39, 2014.10.12 o 01:26 | |||
vel, jesteś coraz bardziej śmieszny i intelektualnie nieudolny. Co widać z każdym twoim wpisem na tym portalu. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.12 o 13:35 | |||
Szanowny Panie, prosiłbym Pana o odrobinę samodzielności, a nie ciągłe przepisywanie ze "Śpiewnika ORMO" drukowanego w Pańskim branżowym pisemku "W Służbie Narodu" :-) Rozmawiałem z pewnym pejsatym pismakiem, który aż pali się do wywiadu z Panem. Poleciłem mu Pana jako okaz skamienieliny okresu moczarowskiego, więc otwiera się przed Panem droga do prawdziwej (Prawdziwkowej) Kariery. Może nawet wystawią Pana, jako eksponat muzealny w samej Jerozolimie? Kto wie, kto wie... co jeszcze zawdzięczać Pan będzie swojej niezłomności? :-)))))))))))))))))))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.28 o 16:36 | |||
Lona, bo się z marszu, bez uprzedniej wiedzy po dramatycznym na Portalu sporze, z zupełnie innych motywów wcięłam. Chodziło o pierwotną, od serca, definicję patriotyzmu, a nie efekt różnicy poglądów, nie o patriotyzmie przecież :-(. Nie czuję się uprawniona do oceny poglądów innych ludzi, jedynie po ich emocjach, spontanicznych reakcjach, rozgniewaniu... Ty czujesz, że możesz więcej...? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Cichosza, 2014.10.12 o 01:33 | |||
Matko kochano. Gdyby nie to, że szkoda mi bardzo p. Małej Wandy, której prawie nikt nie odpowiedział na bardzo poważne i sensowne pytanie, a nawet zdaje się, że Znakomita Większość zaprezentowała się wedle światła Jej wypowiedzi poniekąd jako "maluczcy owi zdrajcy"... ;)p którzy nie potrafią odpuścić sobie wzajemnych zarzutów i oskarżeń, a do tego jest zbyt późno już nieco, żebym potrafiła wesprzeć p. Małą Wandę pisząc cokolwiek przymyślanego, co chociaż przypominałoby ODPOWIEDŹ NA JEJ PYTANIE - gdyby nie to wszystko, przyniosłabym sobie pop-corn, a Państwu basen z kisielem. Czasem naprawdę nie ma to jak Polak z Polakiem odpowiadający na pytanie o to, co Oni mogą patiotycznie zrobić razem... Do kisielu!!! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Adam39, 2014.10.12 o 09:21 | |||
A czy nie uważa Sz.Pani, iż konsumując pop-corn, robi sobie krzywdę. Szczególnie z kukurydzy genetycznie modyfikowanej. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Cichosza, 2014.10.12 o 15:21 | |||
Znam dużo większe zagrożenia. A Pan? Udanej niedzieli. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Piotr Świtecki, 2014.10.12 o 20:38 | |||
Proszę nie wywoływać Żyda z lasu ;-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.26 o 21:22 | |||
Kochana Moja, jeśli nie uwłacza Ci estyma, którą Panią darzę.Dzięki za dobre słowo, ale tego z kisielem to nie pojęłam. Zaiste, że nie o Kisiela chodzi ( no, o Kisielewskiego)Tu żadnej szkody nie ma. Bo mniemam, że za niedługo zaraz wpisy o patriotyzmie, z jego definicją - będą!! Azaliż i od PANI tę definicyję może uzyskam? Natręctwo proszę wybaczyć. Istota wpisu usprawiedliwia pragnienie określenia przez Ciebie, Kochana Siostro, w kilku słowach -Twojej definicji PATRIOTYZMU, plis, że tak trywialnie, słowami, za swoimi młodymi proszę.. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.28 o 16:45 | |||
Cichosza, bardzo ujęłaś mnie swoim dobrym sercem i żalem nade mną. Jasne, że niechcący wcięłam się w grubiański, nie pasujący do tego wyjątkowego Portalu - spór- swoim nie akuratnym, mającym gdzie indziej źródła- wpisem. I ciepło mi na sercu, że się za mną ująłaś. Dlatego ja, to - dla Ciebie - popkorn cały zjem i do kisielu w nowych butach (a cudne botki zimowe) raz dwa wskoczę. Zostaniemy przyjaciółkami? Przybędziesz na marsz 11.11? serdeczności mw | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
GPS, 2014.10.12 o 03:06 | |||
Mój patriotyzm: gps65.polacy.eu.org | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.28 o 16:50 | |||
GPS, przecież zawsze Panu wtórowałam, bo uwielbiam to co Pan, a w szczególności najlepsze lata Rzeczypospolitej, a to czasy naszego dobrego Króla Władysława IV. Ach, jaka wielka wtedy była nasza POLSKA! Zaś teraz nie umiem znaleźć Pańskiego artykułu, powołanego w komentarzu. Może warto artykuł ponownie umieścić TU? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Piwowar, 2014.10.12 o 11:25 | |||
To proste. Patriotyzm to praktyczna gotowosc do pracy i poswieceń dla kraju i narodu, do ktorego nalezymy. To naturalna cecha i nie trzeba jej pompatycznie naglasniac, jak nie nagłaśniamy innych naturalnych atrybutów. Bo od patriotyzmu do szowinizmu droga niedaleka. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Piotr Świtecki, 2014.10.12 o 11:44 | |||
Panie Piwowarze! Ja tu się od Kolegów uczę patriotyzmu trzeci rok i mimo marnych zdolności do nauki widzę wyraźnie, że patriotyzm to tropienie Żyda i Mniej Prawdziwego Polaka (oczywiście kryterium Prawdziej Polskości ustalają Prawdziwi Polacy, a polega ono na patriotyzmie - kto nie rozumie, niech przeczyta to zdanie jeszcze raz). Prawdziwie Polski Patriotyzm to wyznawanie prawdy objawionej, że Wszystko Żydzi, na zmianę z pienistymi wyzwiskami adresowanymi do nie dość gorliwych współpatriotów. Postulat zmian oranicza się do dyspozycji "niech wypier......!", i to nawet bez konkretniejszego określenia, kto. To się wie! (Wątpliwości może mieć tylko Nieprawdziwy.) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Lona, 2014.10.12 o 12:18 | |||
Co by się tu nie działo, o czym nie byłaby tu mowa- rybach, grzybach , patriotyzmie, pszczołach - ty starasz się przekierować rozmowę na "tematykę żydowską". | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.12 o 13:09 | |||
Szanowna Pani Lono, tym razem przyznaję Pani rację, gdyż Naczelny Wichrzyciel pominął krytykowane przeze Mnie zjawisko filo-sowietyzmu, które bardziej Mnie obchodzi niźli antysemityzm. Pozdrawiam Panią serdecznie MStS PS. nawiązując do Pani opowieści o Albercie Pike i BB, to zapomniała Pani wyjaśnić, iż działa się ona w wieku XIX-tym i dotyczyła Północnej Jurysdykcji RSDiU w USA, nie posiadającej ani organizacyjnie, ani czasowo nic wspólnego z Polskim Wolnomularstwem Narodowym w XXI-m wieku. Sensacyje sprzed dwóch wieków - to chyba dość "zimne kluchy"? Na dodatek, Pike nie był satanistą, tylko Lucyferianinem, a co to oznacza, pisałem już tutaj i nie będę się w kółko powtarzał. Dla przykładu: thumbs.dreamstime.com Pan Krajski jest Osobą znaną Konserwatyście i czyni "dobrą robotę" odwracając uwagę - żądnych sensacji entuzjastów - od istoty Prac Wolnomularskich :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Piotr Świtecki, 2014.10.13 o 12:51 | |||
Szanowny Panie Marku, pominięcie przeze mnie kwestii filosowietyzmu wynika z niedowierzania własnym oczom. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.13 o 13:52 | |||
Szanowny Panie Piotrze, celem eksperymentu "wsadzenie kija w mrowisko" było właśnie pokazanie niewyobrażalnego. Dziś, jeden skacowany sowiet postuluje nawet abym wycofał te antypolskie teksty polacy.eu.org sugerując, iż szmalcownicy i grabieżcy mienia żydowskiego byli Polakami. pozdrawiam Pana serdecznie MStS | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.28 o 16:59 | |||
Ależ jak to, czyżby mnie posądzono, absolutnie niesprawiedliwie o jakieś mrowisko? że z kijem? A może nie o mnie chodzi, tak sprawiedliwie uważać należy. I w ogóle już nie rozumiem, albo nawet nie rozumię, próbuję odgadnąć tulko, czy ten komentowany teraz, zadawniony koment tyczył się mego wpisu? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Piwowar, 2014.10.13 o 06:53 | |||
Spokojnie. Pytanie było o definicje patriotyzmu. Nie wplątujmy w to żyda, czy tatara, bo zaraz będza następne pytania o definicje. Kto to mianowicie jest żyd, a kto Żyd i skąd różnica? A kto to mianowicie jest ten Tatar i czy z Żółtkiem? W ostatniej wojnie w polskiej armii walczyło wielu Niemców etnicznych, polskich patriotów, nawet na najwyższych stopniach wojskowych. Hemar, Tyrmand, Hłasko, Josek bohater ze statku Wisła, żydzi w Powstaniu Warszawskim... za dużo tego żeby wyliczać. A tymczasem Polak Polakowi polakiem. Wot, patriotyzm... Syndrom czasów. Teraz tak, czy ja na ten przykład mam prawo uważać się za patriotę? Co mianowicie robie dla dobra Kraju i Narodu? I czy w ogóle mogę osądzac samego siebie w tej materii? Prosze wybaczyć, nie potrafię tego nawału refleksji streścić składnie w trzech zdaniach, a na więcej czasu nie ma. Mam nadzieję, że Pan kuma, co mam na mysli, panie Mufti. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.28 o 17:03 | |||
AQ niech, że droga niedaleka "patriotyzmu do szowinizmu" wszystko kwestia semantyki. Ta PANI- SEMANTYKA, (żeby nie było, że Lona, Cichosza i w ogóle wszystkie koleżanki) właśnie nami rządzi, bo spieramy się o różne definicje rzeczy, uprzednio nie uzgodniwszy wspólnej ich istoty :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Leszek, 2014.10.12 o 13:34 | |||
Witaj Wando, czasem zadaję sobie pytanie czy teraz możliwe byłoby takie samo ponadrozbiorowe porozumienie jak w 1918 i myślę że chyba nie. Nie wiem czemu dla jednych sympatia do Rosji jest większa niż do np. Solidarnościowców a dla innych życzliwość dla masonerii czymś bardziej oczywistym niż zrozumienie dla np. moczarowskich Polaków. Mnie na przykład naprawdę bolą głupkowate wypowiedzi na temat Solidarności, bo moja Mama się w nią w 1980 roku zaangażowała i szanuję ją, także za to, bo wtedy nie wszyscy rozumieli meandry ukrytej polityki za to trzeba było trochę odwagi. tak samo mj Ojciec swą niechęć do komunizmu drogo przypłacił i Solidarności nie doczekał. teraz z perspektywy rządów ludzi niekompetentnych lub zaprzedanych, posiłkujących się legendą "S" można na nią pluć, ale poświęcenie milionów ludzi dla polskiej sprawy należałoby docenić. Paradoksalnie, docenić także należy zaangażowanie ludzi "systemu" którzy po prostu nie wierzyli, że sowiecką dominację można obalić za życia ich pokolenia i zaangażowali się w ten system, chcąc coś zrobić dla Kraju w jakim żyli nie robiąc nikomu krzywdy. Więc patriotyzm widzę TERAZ właśnie tak: docenić wszystkie, choć różne i czasem jak się zdaje przeciwstawne, motywacje Polaków, by teraz występować RAZEM w trudnej sytuacji, w której nad nasztymi głowami dogadali się Rosjanie z Niemcami a Żydzi poprzez Amerykanów chcą się do tego jakoś podłączyć, zapewne naszym kosztem. Wróciłem niedawno po 4 miesiącach spędzonych w Tadżykistanie i widzę, że niekoniecznie o wiele lepiej prezentujemy się jako kraj. I tu i tam inwestycje, i tu i tam bieda, konflikty, rozpad rodzin, fanatyzm, zawłaszczanie kraju... masowa emigracja .. Z tą różnicą, że tam nic nie pryskają na własnych obywateli. Mimo upału, stresu i ciężkiej harówy, mimo bliskości cementowni, wróciłem zdrowszy i wciąż jednak wierzący, że nie tylko TRZEBA ale i MOŻNA zmieniać polską rzecztywistość. Ale czytając wpisy tutaj widzę, że mamy patriotów rosyjskich, niemieckich i amerykańskich. Ale może się myle. Tyle, że to tak wygląda.... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.12 o 14:11 | |||
Szanowny Panie, Miło Pana powitać. Nie spotkałem się tutaj z objawami patriotyzmu niemieckiego, więc proszę o podanie źródła. Masoneria zaś już tak ma, że nie znosi moczarowców :-) Dlaczego? Za ich filosowietyzm i rasizm. Pozdrawiam Pana MStS | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Leszek, 2014.10.13 o 14:04 | |||
Panie Masonie, Przecież powinien Pan wiedzieć, że w tej sytuacji jaka się wytworzyła, patrioci rosjscy są de facto patriotami niemieckimi, bo Rosja już dawno oddała nas Niemcom. Dali im swoją agenturę w l. 90tych i wciąż nas strasząc, popychają nas w coraz czulsze i bardziej penetrujące objęcia sąsiada z Zachodu. W zamian za to Niemcy pomagają Rosjanom w przygarnianiu takich krajów jak Ukraina, jednocześnie gwarantując sobie interesy, np. na Krymie. Gdyby masoni pod Piłsudskim bardziej znosili endeków w XX-leciu to mielibyśmy silniejszy Kraj i bardziej kompetentnych ministrów i wojskowych. Wydaje mi się, że Pański ton polemiki z zaczepkami Zenka wygląda z zewnątrz na trollowanie portalu, który i tak od jakichś 9 miesięcy wije się w bólach konwulsyjnych zamiast porodowych. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.13 o 14:53 | |||
Panie Profanie, pierwsza część Pańskiej wypowiedzi wydaje się logiczna, aż do momentu kiedy zapomina Pan o fakcie zwalczania masonerii przez Piłsudskiego i jego epigonów, co wpływa negatywnie na Pańską konkluzję. Nic nie wiem o bólach konwulsyjnych Portalu, który - gdyby nie chamskie odzywki niektórych Osób - ustabilizował się na poziomie kulturalnego i rzeczowego. również nie kończę zwrotem grzecznościowym | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Leszek, 2014.10.14 o 14:07 | |||
Za ogólno dostępnym źródłem: "Jednym ze zwolenników odzyskania przez Polskę niepodległości był wolnomularz i prezydent Stanów Zjednoczonych Woodrow Wilson. W dwudziestoleciu międzywojennym masoneria skupiała część polskiej inteligencji. Spośród sześciu wielkich mistrzów Wielkiego Wschodu dwudziestolecia międzywojennego, trzech było psychiatrami: Rafał Radziwiłłowicz, Jan Mazurkiewicz i Witold Łuniewski. Pierwszy prezydent Polski Gabriel Narutowicz był wolnomularzem. Reaktywowany w 1920 zakon w większości poparł Józefa Piłsudskiego, on popierał i nakłaniał ludzi ze swego otoczenia do wstępowania do masonerii. Według niektórych źródeł WLNP brała udział w przygotowaniu zamachu majowego[17]. W listopadzie 1926 roku prymas Polski August Hlond uzasadniał konieczność walki z wolnomularstwem w Polsce, podnosząc argumenty, że poza wrogością do chrześcijaństwa, masoneria to konspiracja zagraniczna, której na Polsce nic nie zależy, ale która potężnej Polski nie chce[18]. W 1938 roku rozpętała się kampania antymasońska, w której zasłynął m.in. były premier i ex-wolnomularz Leon Kozłowski[19]." Niby to zawsze wiedziałem i zdawało mi się oczywiste ale najwidoczniej kwestionować można nawet najbardziej oczywiste fakty. Przytszedł Pan na stronę gdzie większość prezentowała poglądny najogólniej endeckie. Raz na dzień/dwa pakuje Pan kij w mrowisko, straszy i udziela się w niewybrednych pyskówkach. I nawet jeśli w tym przemyca Pan czasem jakieś sensowne treści, to nie mogą być one w tej sytuacji brane za dobrą monetę. Że strona nie potrafiła stworzyć spójnego środowiska to oczywiście nie Pana wina. Konflit mocarstw się zaognił więc ich ludzie w Polsce skaczą sobie do gardła, a że niby treści na portalu kulturalne i rzeczowe to dobry żart. No cóż, jest jak jest. Szkoda. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.14 o 14:51 | |||
Szanowny Panie, owo "ogólnie dostepne źródło" wypisuje dziwne historie. W archiwach Wolnomularstwa Narodowego znajdują się całkiem odmienne relacje, o zakazie przynalezności do masonerii oficerów, wydanym przez samego Naczelnika. Jest Pan także w błędzie, pisząc iż trafiłem "na stronę gdzie większość prezentowała poglądny najogólniej endeckie", gdyż znałem osobiście Londyńskich Działaczy SN oraz zakładałem Polską Partę Narodowo Demokratyczną, więc na endecji się znam. To, co wystepuje na Polakach.eu.org nie jest endecją, tylko jej nieudolnym naśladownictwem. Co do jednego ma Pan rację - niepotrzebnie daję się wciągać w niewybredne pyskówki z moczarowcami i tu obiecuje poprawę. :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Leszek, 2014.10.15 o 14:52 | |||
witam, trzymam za słowo :-)Znałem kiedyś endeka, zwolennika Bieleckiego, który był synem masona. Z jakichś powodów wybrał endecję a nie piłsudczyków, choć sam Bielecki był za porozumieniem z sanacją. Może za dużo wiedział. No tak czy inaczej, sam były Premier, ex-mason, zaangażowany w zwlaczanie masonerii. Hmmm, albo prywata albo jakaś wiedza. Zacytowałem Hlonda, choć sam jestem arianinem, bo coś w tym jest: masoneria to międzynarodówka. Niech Pan popatrzy na Brzezińskiego. Niby Polak, niby dobrze chce dla Polski a wychodzi, że wśród prawdziwych przyjaciół psy zająca zjadły. Podjął się Pan beznadziejnego (wg. niektórych prowokacyjnego) zadania zadania obrony rzeczy nie do obrony. XIX wiek i powstania, do których popychała masoneria... Co one nam dały? Itd. itp. Ale mnie o co innego chodzi. Pisząc, że poglądy tu najogólniej endeckie wyraziłem się w wielkim skrócie i uproszczeniu. Ja też wiem co mówię, bo z tym środowiskiem związany jestem m/w od 1990 r. i powiem tak: same środowiska endeckie nie mogły się między sobą dogadać, np. ludzie Chrzanowskiego z ludźmi Giertycha, tak jak kiedyś Bieleckiemu było bliżej do piłsudczykó niż do radykalnych integrystów Jędrzeja. Można powiedzieć że nie wszystkie narodniki to endecja, ale to już dzielenie włosa na czworo. Mnie chodzi o patriotyzm który ma pewien dystans do niepodległościowego radykalizmu, który stawia na chłodną kalkulację geopolityczną zamiast emocjonalnych uniesień. I w tej grupię widzę także takich ludzi jak Kieżun, Giertych czy nawet Albin Siwak. No niestety, wielu po polsku myślących działączy nie wyobrażało sobie innej Polski niż PRL. Rzeczywiście PRL trwał 45 lat. Niektórzy mówią, że trwa do dziś. A Naród musi żyć. Te kilkadziesiąt lat to związki z Rosją czy to się komuś podoba czy nie. tak samo Dmowski musiał rozmawiać z Rosjanami czy mu się to podobało czy nie. Ci ludzie nie wyparowali. I teraz także polska elita musi znaleźć z Rosją modus vivendi. Tak tak, tą samą Rosją, której przywództwo najprawdopodobniej wypowiedziało nam wojnę w 2010, obrzydza nas światu i własnym obywatelom (poczytać co pisiują o rzekomych Polakach ostrzeliwujących Donieck i wieszających jeńców) i traktuje jako wygodny teren do zastosowania polityki odstraszania. Ta sama Rosja jednak wydaje się wielu Polakom teraz już nie tak obrzydłą jak kiedyś, bo już teraz wiemy, że można być na Zachodzie i być wołem roboczym we własnym Kraju, który już chyba nie jest własny. I można tych ludzi wysyłać do Donbasu, tylko co się ma w zamian? Lansowanie międzynarodowych organizacji i układów, które podpuszczą, wykorzystają i oleją (jak Kaczyńskiego?). Źle Pan robi z takim jadem atakując Prawdziwków. Oni reprezentują liczną a nawet coraz liczniejszą grupę w Polsce. Co można zrobić? Poazywać, że żyją sporymi uproszczeniami a przez to rozładować tykającą bombę. Ale też zdać sobie sprawę, że w Polsce ludzie różnych opcji muszą pracować razem dla wspólnego dobra. Inaczej jedni, podpuszczeni przez Rosjan, pokasują patriotów prozachodnich a ci podpuszczeni przez tzw. społeczność międzynarodową popchną Polskę do kolejnej awantury w której stracimy wszystkie resztki zębów i sztuczną szczękę. Ta cała awantura tu na portalu to oznaka tego co coraz bardziej ujawnia się w szerszej skali. Amerykanie z Rosją być może się dogadają ale po próbie sił na której my wyjdziemy jak Zabłocki na mydle. Jeśli Pan uważa, że pańska opcja wypływa z pobudek patriotycznych Polaka, to zapewniam Pana, że większość Prawdziwków też ma pobudki patriotyczne. I wracam do 1918, bo może w 100lecie trzeba będzie ten czas powtórzyć. nie rozumiem jak jeden Polak do drugiego Polaka może zionąć taką nienawiścią? Drogi przecież są różne ale cel chyba ten sam? Czy może cele już też są inne? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Marek Stefan Szmidt, 2014.10.15 o 18:46 | |||
Szanowny Panie, Pańska wypowiedź jest bardzo obszernam więc odniosę się tylko do wybranych wątków. Analizując Pańskie sympatie polityczne (na marginesie: witam Brata Polskiego) nazwał bym je konserwatywnymi, a nie endeckimi zwłaszcza w obliczu "osiągnięć" Mecenasa. Dodam także, iż Wolnomularstwo Narodowe jest antyrosyjskie, ze wzgledu na panujace tam totalniactwo, a po części z tradycji powstańczej, która nic nie dała - to racja - ale jest "nasza" masońska i tyle. "Ocet Prawdziwków" jest trochę mocny, lecz odpowiedni dla bluzgów, którymi Mnie raczą z nienawiści, którą doskonale rozumniem, znając mentalnośc moczarowców. Osobiście wolałbym tym Osobom obtłuc oszczercze ryje, lecz wtedy to Moja Osoba zostałaby kryminalistą (a poza tym Wolno Mularzowi nie wolno, niestety). Doceniam Pańską ocenę sytuacji międzynarodowej i równiez widzę straty Polski w każdym wypadku, lecz daję Słowo, iż pracujemy (wiadomo Kto) nad ich złagodzeniem, rozmawiając z wieloma stronami. Czy cel jest ten sam? Nie jestem pewien, gdyż Prawdziwki ciążą ku despocji sowieckiej, a Konserwatyzm do wolności angielskiej. Natomiast nie zabraniam Prawdziwkom posiadania własnego zdania, które szanuję, lecz wara im od Mojej Osoby. Pokazałem im, ostatnimi czasy, pewną "sztuczkę masońską", polegającą na podstawieniu lustra, którego - sądząc po erupcji wyzwisk - bardzo się przestraszyli, rozpoznając w nim swoje, szkaradne pyski :-) Na koniec, pielęgnowanie tradycji powstańczej jest koniecznością w czasach post-modernizmu, kiedy to najwyższym dobrem stało się życie własne (a nie Bóg, Honor, Ojczyzna) wychowując model zbabiałych "negocjatorów za wszelka cenę", a nie Mężczyzn zdolnych do chwycenia za broń. pozdrawiam Pana serdecznie MStS | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
MatiRani, 2014.10.21 o 21:01 | |||
Dobrze napisane uklony | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.26 o 19:12 | |||
Leszek, tak. Czytam Twój komentarz tu w szczególności "..docenić wszystkie, choć różne i czasem jak się zdaje przeciwstawne, motywacje Polaków, by teraz występować RAZEM w trudnej sytuacji, w której nad nasztymi głowami dogadali się Rosjanie z Niemcami a Żydzi poprzez Amerykanów chcą się do tego jakoś podłączyć, zapewne naszym kosztem". Tak. Wszystko mamy trudniej, bo niby wolność słowa, mamy lepiej od tych w Tadżykistanie, chociaż postrzegasz, ( Twoja konkluzja taka), że niekoniecznie o wiele lepiej prezentujemy się ( od nich) jako kraj. Hmm, dalej, z uporem, pragnę uproszczenia definicji. Wiadomo, na razie jest kłótnia, chyba mamy za dobrze,bo spory są, miast wspólnego działania. Może to nasza specjalna cecha? że wykłóciwszy się, wreszcie konsensusu dopracujemy? " ..mamy patriotów rosyjskich, niemieckich i amerykańskich". A niech wszyscy aż do trzewi się wyartykułują,powiedzą, oskarżą... i w końcu dogadają.Bo inaczej po co TU piszą? Portal jest niszowy, polityki nie zmieni.... Ważne, żeby trwał. Wiesz? Moi telewizji nie oglądają, radio tylko w aucie, skąd mają wiedzieć więcej? A stąd, bo POLAKÓW traktują jako najbardziej aktualne źródło istotnych informacji ( linki, cytaty, nowiny) dobrze? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.10.27 o 19:21 | |||
Przeczytałam Twój świetny koment i muszę nań odpowiedzieć, ale proszę o czas. Bo teraz testujemy to francowate PENDOLINO, taki nowy pociąg. Któś (ZBÓJ jakiś) go kupił, a reszta do naszej oceny( PLK Linie masze kolejowe) Trudne tematy... :-) Po rzeczy zaraz się odezwię :-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Jacek, 2014.10.27 o 23:15 | |||
Po doświadczeniach z dwoma 126p, zdanie "nie kupuj nic włoskiego" uznałem za zasadne. Z tym Pendolino może być tak samo. Zobaczymy jeszcze jak zdadzą egzamin w warunkach zimowych. Za takie pieniądze z powodzeniem wyprodukowano by u nas lepszy skład i bez drogiego serwisu. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.11.12 o 19:22 | |||
Jacek, ależ Ty masz głowę jak kowadło -( z góry przepraszam, jeśli pomyślisz o tej klasyfikacji słowa - głowy, czyli - źle) Głowa jak KOWADŁO, więc bardzo jesteś mądry. Aaa, mój dziadek był wsiowym kowalem. Zatem KOWADŁO to podstawa rzeczy ( jakby co - to umiem koniom podkówki wykuć a potem zakładać) Wracając do tematu - ze strony mojej rodziny masz aplauz -w przedmiocie dewizy: "nie kupuj nic włoskiego". Niestety nikt już specjalistów nie słucha. Tylko kasa i kieszeń.. :-( Wiesz? mamy dwa nowe super pociągi, nazywają się " Elf"Pesa Elf (ang. electric low floor – elektryczny niskopodłogowy) – rodzina normalnotorowych elektrycznych zespołów trakcyjnych polskiej produkcji, wytwarzanych od 2010 w zakładach Pesy w kilku wersjach, różniących się liczbą członów i przeznaczeniem. W skład rodziny wchodzą modele: 21WE (EN62), 22WE (EN76), 27WE i 34WE (EN96). W 9 zamówieniach zastało zamówionych 76 elfów dla Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych. I jeszcze Impuls - Newag Impuls – rodzina normalnotorowych elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowana przez firmę Newag z Nowego Sącza w kilku wersjach, różniących się liczbą członów i przeznaczeniem. W skład rodziny wchodzą modele 31WE, 35WE, 36WE, 36WEa i 37WE. Do 21 maja 2014 zamówiono 58 Impulsów. Te dwa - sto razy lepsze od - chrzanić go - PENDOLINO Jacek, oczywiście, że masz rację... A co myślisz o innych włoskich produktach? :-) serdeczności mw | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Jacek, 2014.11.12 o 21:10 | |||
Kowadło też mam. Kupiłem parę lat temu. Już w latach 1966-69 pracowałem przy kowadle jako uczeń ZSZ. Po tej szkole nie ma już śladu. Była to dobra szkoła, przygotowująca młodych ludzi do konkretnego zwodu, których bardzo teraz brakuje. Kolejnictwo zaś , to moje hobby i moich synów. Wszystkie lokomotywy (parowe i spalinowe na pamięć) Z zabytkowych parowozowni to Wolsztyn , Jaworzyna, Chabówka. Szkoda, że pozbyliśmy się tych pięknych maszyn. Nie rozwijam tematu bo na nockę do pracy. Dziękuję za serdeczności, wzajemnie. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Malawanda, 2014.11.13 o 18:07 | |||
Jacek, to Ty byłeś uczniem w bardzo prestiżowej szkole. Lokomotywy parowe i spalinowe.. uwielbiam to, bo w końcu, na koniec życia znowu jestem kolejarzem. Potrzebuję Twojej wiedzy, bardzo koniecznie. I wiedzy Twoich Synów o Kolejarstwie ( napisałam - o kolejnictwie, ale komp rzeczy nie przyjął. Jak wrócisz z nocki, to zabierzmy się do pracy o polskich liniach kolejowych. Proszę Cię bardzo, bo kocham kolej, tak samo jak Ty. Zatem, mus jest napisać rzecz o kolei dla potomnych. O naszych liniach kolejowych, o pociągach, tunelach, w końcu o podróżach. Myślę, że dla takich wynurzeń PORTAL trochę miejsca ma. W końcu cały czas gadają TU Polacy, czyli my Serdeczności mw | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Jacek, 2014.11.13 o 19:04 | |||
Wspomnę dawne czasy. Były to lata 60-te, gdy przez moje miasto przejeżdżał na trasie Jelenia Góra- Węgliniec, parowóz Tkt48 z wagonami osobowymi w których było mnóstwo drzwi i drewniane ławeczki. Po wyjeździe ze stacji, jest piękny zakręt w lewo, pisk kół o szyny, pożegnanie z miastem. Potem przejazd drogowy z zaporami podnoszonymi przez dróżnika, następnie długi, wysoki nasyp by w końcu wjechać na stalowy, nitowany most dwuprzęsłowy. Na nasypie maszynista obowiązkowo dawał sygnał by nikogo nie było w tym czasie na moście. Czarny dym z parą wylatującą z komina miał swoisty niepowtarzalny zapach spotykany tylko na kolei. Kolejarze ubrani w piękne mundury służbowe z czapkami z godłem Polski, pociągi jeździły dość punktualnie. Z tak małej mieściny można było dojechać do Szczecina, Poznania, Jeleniej Góry, Wrocławia. Starczyło na wszystko pieniędzy: na utrzymanie torów, stacji, na węgiel, pensje, przeglądy taboru. I nie było żadnej unii, było PKP. A dziś? Jest unia ale żaden pociąg osobowy już tędy nie przejeżdża. Gdyby parę razy w tygodniu nie przejechało Cargo z towarowymi wagonami, tory zarosły by trawą i krzakami. PKP zostało celowo podzielone na ponad sto pomniejszych spółek by łatwiej można było je połknąć lub zlikwidować. Czasami sobie żartuję : jak mogła do tego dopuścić Służba Ochrony Kolei? Jest to tylko żart przez łzy. Teraz dopiero widać jak wiele od tego czasu utraciliśmy- majątku, dorobku, młodych ludzi i polskiego, niepowtarzalnego klimatu. Było, mięło... ale ma wrócić! I nie dajmy się zgnieść. Co za czasy? | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
MatiRani, 2014.11.14 o 18:34 | |||
Jacku, niszczenie kolei mozna zrozumiec, jesli sie wezmie pod uwage, ze ZARAZ po transporcie na wodzie, jest to drugi najtanszy srodek transportu towarów i ludzi. Jesli zlikwiduje sie koleje to wzrosnie zuzycie ropy naftowej, która jest najwiekszym comodity Swiata. Znaczy to, ze najwiecej dolarów krazy po Swiecie dzieki handlowi ropa i daje ona najwieksze zyski. W trylionach, czyli ilosciowo, znaczy sie, nie w procentach. Na calym swiecie utrudnia sie zycie kolejom, tramwajom czy trolejbusom aby tylko transport kolowy kwitnal i zuzywal duzo ropy. Tyle makro.. u Kosseckiego takich wywodów nietu, nieprawdaz? Mati | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
Jacek, 2014.11.14 o 21:17 | |||
Nie wszystkie linie kolejowe są zaniedbywane. Magistrala dwutorowa Zgorzelec -Przemyśl jest modernizowana dużym nakładem. Chodzi głównie o korytarz przez Polskę. investmap.pl | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Ważne sprawy Patriotów | |||
MatiRani, 2014.11.15 o 04:31 | |||
A na skale calej Polski to jak to wyglada? Rosnie tonaz przewozu kolejowego w porównaniu z przewozem drogowym? Masz moze dane calosci transportu w Polsce i jego rozbicie na sposób? Pozdr Mati | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |