słowa kluczowe: Whisky, bimber, krzakowka, napoje, nowobogaccy, tyradycje, zagraniczne. | |||
Humor, satyra | 2012.09.30 01:46 |
Whisky | Zenon Jaszczuk | ||
Bezrobotny pije Wihsky | |||
Tak na koniec dnia, a w zasadzie to już na początek. Trochę rozrywki.
| |||
Skończyła mi się nasza Polska krzakóweczka. Krzakoweczka pochodzi od tego, że za komuny nie wolno było robić bimbru. A więc więksi przedsiębiorcy gonili bimber w lasach - stąd nazwa krzakóweczka. Dzisiaj nie wiem jakie są przepisy okupacyjne na ten temat. Wiem jedno, ze bimber dobry jest wspaniały, jeśli można tak powiedzieć o napitokach procentowych. Można czy nie, ja napiszę kilka słów i mam tyc h przepisowców w ..... . Podam panstwu przy okazji przepis przeciw chorobom przeziębieniowym i ktarom przekazanym mi prze kolegę który był u górali. A więc przepis podobno góralski. Idzie jesień, medycynę nam okupanci zlikwidowali, może komuś z państwa się przyda. Napitek iście wyśmienity. Szklanka miodu + szklanka soku wyciśnięta z prawdziwych cytryn +szklanka bimbru. Po przeprowadzeniu doswiadczeń, stwierdzam, że to dobry lek dla pań. Dla chłopow proponuję zwiększenie jednej pozycji do trzech, czterech szklanek. Wyśmienity. Nie jestem doktorem, ale stwierdzam, że pomaga. jeśli nie w przeziebieniu, to w życiu napewno. Ot tak, po ciężkiej pracy, przy sobocie, po robocie w pięknym towarzystwie. Lub jak ja z komputerem. Zapewne przy kompie to bardziej przyjemnośc wirtualna, ale jednak........ Jak wiemy, wszystko co dobre się konczy!!! Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło?!! Poznałem kiedyś, gdzieś piękne panie. Miałem przyjemność ich witać w moim, naszym domu. Piękne panie przywiozły w prezencie min - Chiwas Regal, Blendet Scotch, whisky. Piękne pudełko, piękna butelka, piękny trunek. Jak panstwo wiecie trunek światowy, trunek zapewne elit!!! Szkoda mi było otwierać, ale potrzeba jest silniejsza od poczestunku przyszłych gości . Moja Polska krzakowka mi się skończła, więc........ Otwieram i piję po kielichu. Doprawdy nie wiem co napisać, a o prawdę trudno. Jednak jak mnie państwo znacie, walimy prosto z mostu. Wiem, ze koleżanki to mądre, wykształcone kobiety i dlatego beda wiedziały o co mi chodzi. Znalazłem orginalne zdjecie na grafice, dlatego wklejam przy art. Bliski mi , bardzo bliski znajomy przywozil mi z Francji coś podobnego. Zawsze mówiłem, że musimy ten szais doprawić. bo prosze państwa tak pięknie zapakowany towar, w tak pięknej butelce ma się nijak do jakości. Ja powiem dzisiaj - chińszczyzna to za wielkie uznanie. Proszę sobie wyobrazic bimber 40%, przecież tego nie da się wypić. Jak to ja mówie, więcej smrodu jak wolt. Zobaczcie panstwo jaki interes. Wystarczy Polski bimber ładnie zapakować, dostać zezwolenie od okupantów i mamy opanowany rynek swiatowy. Nasz rodzimy bimber to minimum 55 wolt. Cieńszy to tylko "menel" moze wypić. Jestem przekonany, że jest tak we wszystkich dziedzinach - zagraniczne to i g...... sliczne. Przypomniał mi się taki epizod z zycia. Trochę znałem lekarzy. Zachodzimy z doktorem do jednego nowo bogackiego na kielicha. Poleciał po zakupy. Przynosi jakąś kolorową wódkę. A doktor swój chłop. Mówi coś ty za g..... przyniósł . To normalnej czystej wódki nie było??? Nowobagacki kolega mówi, że byle czego ie pije, już nie pije. Osmieliśmy się z doktorem do łez. Chciał się pokazać!!!! Ot, takie zycie. za zdrowie pan i panów. Badzcie sobą!!! Pozdrawiam | |||
!!! |
3820 odsłon | średnio 4,4 (7 głosów) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.09.30 o 06:01 | |||
Zest, znaczy sie powierzchnia z pomarañczy polówki, plus 2 lyzki miodu. Wsadzic do Cziwasa, poczekac dzien, i bedzie calkiem dobry trunek, Dla Pañ i dla wyrafinowaych Panów tez, Snoby nazywaja to Drambhui... a z Cognac'iem ziwe sie Grand Marnier. A z Armagnac'iem - Pousse Rapiere.... home made, receta casera, jak Kastyliony naduzywaja sobie (C2H6O ) do animuszu pisania natchnionego, to niech bedzie to smaczne, przynajmniej... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.09.30 o 09:00 | |||
MatiRani witaj. Dla jednych jest smaczne to, dla innych tamto. Słyszę na rynku jak mówią, aby obierać wszystko ze skórki - bo to panie sama trucizna, chemia. Pewnie coś w tym jest. Podałem przepis góralski, naprawdę smaczny. Oczywiście kwestia gustu i smaku. Czy dla animuszu? Pewnie też, bo dla zdrowia, dla zabicia robaka, dla życia. Chcę "wlepić" piosenkę Geppert - Kocham cię życie. Jednak mam złe łącze i nie idziot. Życie wymaga czasami, aby dać sobie kopa. Tylko to nie jest lek uniwersalny. Wczoraj znów powiesił się jakiś facet z mojego dawnego osiedla. Widocznie zabrakło mu animuszu do życia. Może lepsza jest kawa? No, ale ja kawy nie piję. Wszystko mi się trzęsie po kawie w środku. W moim wieku panowie wypijają setkę codziennie. Ot tak, dla zdrowia. Coś pewnie w tym jest. Ja jak wiesz "pracuję". Muszę dojechać do ryneczku. Więc ten animusz codzienny odpada. A w sobotę zamiast kawy lubię posiedzieć przy "koniaczku". Przy okazji poczytam, popiszę i w poniedziałek do "roboty". Trzeba brać życie trochę z usmiechem. Pozdrawiam serdecznie | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.09.30 o 14:24 | |||
Zenonie, rzeczywiscie jest sporo chemii na skórkach, ale wszytkie chyba srodki trujace sa rozpuszczalne w wodzie, wiec mycie i pomoczenie w cieplej wodzie powinno je usunac. Na dodatek rozkladaja sie z czasem i paruja. De gustibus non est disputandum, jasne to, ja tylko podaje mój "gustibus", dziele sie swoja opnia w temacie, który mnie interesuje. Z bibrem to bede mial klopot, ale sa polskie wódki... Sok z cytryny, o dziwo, poprawia Ph organizmu na plus, znaczy sie przywraca zasadowy odczyn krwi ( 7,3Ph z pamieci )co jest konieczne dla zdrowia. Miód ma dzialanie bakteriostatyczne a gorzalka rozszerza naczynia krwionosne, wiec widac, ze recepta góralska jest calkie dobra ;-) serdecznosci z odleglosci | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.09.30 o 19:09 | |||
MatiRani. Cieszę się, że naukowo to wszystko wytłumaczyłeś.Jeszcze trochę na temat bimbru. Jak wieść niesie, dobry lekarz zaleci koniak dla zdrowotności nawet sercowcom. Następne jego słowo to, jeśli nie stać cię na koniak, to bimber. Nigdy nie powie wódka.Dlaczego? Tego nie wiem. Możesz zrobić sam, to prosta robota. Dzięki i pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.10.03 o 03:06 | |||
Dzisiaj sie dowiedzialem, ze skórka z cytryny ma benzen raktwórczy i nie nalezy jej naduzywac... na szczescie na butelki perfumowanie wystarczy jej 3cm2.. ;-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.10.03 o 15:00 | |||
MatiRani. Oczywiście na szczęście ..... Bo gdy by tak się wszystkim przejmować to człowiek by dawno umarł. Jednak jak wiemy rak ma się całkiem dobrze a nawet coraz lepiej. A więc jeśli czegoś nie musimy jeść to nie jedzmy. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Hindukusz-Milena, 2012.09.30 o 13:04 | |||
Zenon Jaszczuk, Popieram ! Precz ze snobizmem ! Dzięki za przepis na lek na przeziębienie. Serdecznie pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.09.30 o 14:13 | |||
Hindukusz-Milena. Proszę bardzo. To mnie jest przyjemnie, że Ci się przyda. Przepis dostałem, tym bardziej miło się podzielić z ludzmi. Naprawdę jest smakowity. Jak kiedys podegustujesz to napisz. Pozdrawiam serdecznie. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Jacek, 2012.09.30 o 14:39 | |||
Odnośnie whiski, lecąc samolotem, poprosiłem o kieliszek stewardesę. Po przechyleniu, pierwsza moja myśl- jak oni mogą pić takie świństwo? Kto to produkuje, reklamuje i pije? Więcej tego nie zamawiałem. Kiedyś była dobra w Peweksie żytnia ,wyborowa. Pozdrawiam. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Piotr Świtecki, 2012.09.30 o 16:03 | |||
Bo to chyba tak działa, że żaden macho się nie chce przyznać, jakie to świństwo jest ;) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Christophoros Scholastikos, 2012.09.30 o 16:22 | |||
Ja tam lubię. Choć dobry bimber stawiam wyżej :-). Kiermusówka spod Białegostoku... mmm.. Nie da się kupić inaczej niż na miejscu. Pzdr | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.09.30 o 19:16 | |||
Jacek. Zgoda. Dlatego napisałem o naszym bimbrze. Podbił by świat. Whisky da się wypić po podniesieniu procent do 55-60. Kiedyś kolega mi dał jakąś zagraniczną wódkę ponad 70 procent i robiłem tą mieszaninę z Whiski. Kiedyś wyborowa była słynna na cały świat. Nawet jak pracowałem w Iraku to kupowaliśmy w ich sklepach. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.10.03 o 03:04 | |||
Popijam wlasnie na sen Glenfiddich Pure Malt i wcale nie jest zla, choc wole Glenmorangie. Tyle ze nie wiem ile w tej przyjemnosci jest smaku trunku prawdziwego a ile swiadomosci wyrafinowania pewnego tego co pije... Pierwszy kontakt z kawiarem byl tez rozczarowujacy... fois gras z trufami byl dziwny, jezowca jezyki weird a korale piures www.google.com wrecz szokujace... a teraz za tym wszystkim przepadam ;-) Smak ise wyrabia z czasem i doswiadczeniem. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Piotr Świtecki, 2012.10.03 o 08:29 | |||
smak się wyrabia z czasem i doswiadczeniem Fakt. Kiedyś płatki owsiane wydawały mi się szare i nudne ;) Pozdrawiam. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.10.03 o 15:27 | |||
ja na odwrót, zawsze uwielbialem owsianke! Teraz za to wole je na surowo, zamaczam platki na zimno wieczorem, do srodka rodzynki , migdaly czy orzechy i na rano mam pyszne sniadanie.. plus kakao gorzkie na wierzchu ... ;-) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.10.03 o 15:08 | |||
MatiRani. Napewno człowiek do wszystkiego się przyzwyczai. Jednak dla mnie jako stałego krajowca-Polaka, polskie trunki są najlepsze. Bywałem trochę po za granicami Polski. Jednak w Iraku piło się tylko wyborową i bimber. Na Węgrzech np. ich palinka nie nadaje się dla Polaka wcale do wypicia. W szeroko rozumianej Rosji i owszem smaki zbliżone do naszych. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.10.03 o 15:34 | |||
Zenonie, ,ok, zgadzam sie. Ale ze ja pije dla smaku i przyjemnosci, to potrzebuje zeby bylo smaczne to co pije: zubrówka z sokiem jablkowym lub z pomaranczami vodka.pl zurawinowa lub gruszkowa goldwasser z oplatkami zlota miód pitny zoladkowa gorzka orzechówka soplica Sama wódka, to czysty alkohol z czysta woda... malo atrakcyjne chyba ze jakis jeden kieliszek zamrozony dla fantazji i tradycji. Palinka smierdzi mi tak, ze trudno domyc kieliszek a ruskie , poza kalówka, to sie da wypic... choc dla zasady zawsze mówie, ze polskie sa lepiej dystylowane ;-))) pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.10.03 o 15:43 | |||
MatiRani. Zgoda, zgoda. Ostatnio miałem okazję wypić rodzimego trunku, prosto ze sklepu "chyba" Soplica, albo Sobieski z pigwą. Bardzo dobra. Orzechówkę to robię sam jako lekarstwo na żołądek. Nie przepadam za napojami kolorowymi, a czyste nie są za smaczne. Dlatego przyprawiam sam. Miód i cytryna. Wszelkie kolory tylko niepotrzebnie obciążają nerki :-))) Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.10.03 o 16:33 | |||
Zenonie - wyraznie mamy jakies wspólne geny :-)))) Robie calej rodzinie nalewke na orzechach - duzo orzechów, vodka.pl, miód, ciupka wanilii i zestu pomaranczy po cichu i dyskretnie... ( w innych sprawach tez raczej sie zgadzamy ) serdecznie | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.10.03 o 19:57 | |||
MatiRani. Widocznie to prawda, że jednak mamy te polskie geny. Gdziekolwiek los nas rzuci pewne cechy są nie zmienne. Pozdrawiam i życzę powodzenia. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
MatiRani, 2012.10.03 o 20:44 | |||
Nawzajem z calego , polskiego, serca ;-)))) | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Whisky | |||
Zenon Jaszczuk, 2012.10.04 o 14:08 | |||
MatiRani. :-)))) Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |