login: 
hasło: 
  lub załóż konto
komentuj, oceniaj, bloguj…

odzyskaj hasło
słowa kluczowe: spoleczeństwo.
Cywilizacja Polska - dyskusje2012.07.28 07:22

CP. Książka

 

Zamierzenia

 
"Dojrzewam" do wydania tekstów związanych z CP w postaci książki.
 

Już na spotkaniu 21.07 wspominałem o takim zamierzeniu. Teraz, po poczytaniu Demokracji Finansowej -nasuwa mi się już bardziej wyraźny kształt takiej pracy.

A właśnie dziś dostałem jakiś spam z drukarni cyfrowej - z cenami itd. To mnie trochę pobudziło, bo wydaje się być w zakresie moich możliwości finansowych.

Co taka książka powinna (moim zdaniem), zawierać?

Na pewno, jako część zasadniczą - aksjomatykę określeń i odniesień - czyli to, co jest w obecnym opracowaniu. Może minimalnie rozszerzoną. Ale winny tam znaleźć się odnośniki do porównania znaczeń określeń wystepujących u J. Rossakiewicza.

W dalszej części - zbiór tekstów określających stosunek i rozumienie wartości w porównaniu Porządków Zgodności i Niezgodności. Bo w wielu przypadkach pod te same określenia wkładane są różne rozumienia pojęć.


Jak łatwo było zauważyć - istniały zastrzeżenia dotyczące praw autorskich. To nie dlatego, że przypisuję sobie autorstwo. To nie tak. Raczej chodziło o ideową czystość - aby nie pojawiły się "wrzutki" pojęciowe, które z czasem degenerują rozumienie idei.

Bo tak naprawdę - idea rozdziału Porządków - to idea Chrystusa z potrzebą chrztu Duchem świętym. Ja tylko ją próbuję, może nieudolnie przybliżyć.

Ta potrzeba wynikała z odrębności mentalnej tej idei. Zwłaszcza, że moje pierwsze opracowania były mało precyzyjne w określeniach. Sam sie uczyłem.

Obecnie sądzę, że powinien być i Wasz udział w tej pracy. Bo zarys idei jest widoczny, ale potrzeba szeregu uściśleń dotyczących tematów drugiej, czy trzeciej linii ważności.

To zaś powinno być już dziełem wspólnym. Byłoby więc cennym, aby włączyć choć kilka tekstów tego typu. Z zaznaczeniem odrębności spojrzenia autorów.


PS. na 21.08 (wtorek), godz. 17.00 w Nowym Ekranie ma być moja prelekcja CP. Tak "na sztywno" ustaliłem z ŁŁ.

Jeśli macie czas i możliwości, albo chcecie to polecić znajomym - zapraszam. Do tego czasu dojdzie może kilka opracowań istotnych dla całej koncepcji. Może też będzie ustalony wstępnie spis treści.


PSII. Czy uważacie, że takie zebranie materiału i ustaleń znaczeniowych związanych z CP - jest potrzebne?

 
 

 

1039 odsłon średnio 4,8 (4 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: CP. Książka 
Christophoros Scholastikos, 2012.07.28 o 14:27
Każda forma promocji CP jest potrzebna. Realność wydania w formie książki cieszy. Opcja z dołaczeniem w jakiejś formie słów osób innych wydaje się podejściem bardzo trafnym z uwagi na wspólnotowy wymiar całej koncepcji. Jeśli nie będziemy umieli stosować praw miłości i współpracy o nią opartej to suche słowa na kartach papieru niewiele będą znaczyć.
Pozdrowienia
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
UWAGI DO „CYWILIZACJI POLSKIEJ”. 
Marcin de Sas, 2012.08.01 o 12:18
Z treścią „Cywilizacji Polskiej” miałem okazję zapoznać się już wiele miesięcy temu, na długo przed umieszczeniem pierwszego tekstu na polacy.eu.org. Długo zbierałem się z napisaniem swoich uwag. Idea zawarta w tekście C.P. jest niewątpliwie szlachetna i ukłon należy się twórcy. Widać, że sprawa jest głęboko przemyślana i przedstawiona w sposób elokwentny, acz prostym językiem. Argumenty, bądź też zapytania pochodzą tylko ode mnie i uwypuklają mój osobisty pogląd dotyczący pewnych zagadnień.

1. Co do wstępu- pisze pan, że nie możemy traktować wskazań hierarchów Kościoła jako moralnego dyktatu- to pierwsze, z czym nie zgadzam się w tekście CP. Zauważa pan pewne problemy ale jedynie je naznacza pozostawiając analizę czytelnikowi. Z tego co wiem, to Polska jest katolicka (w zdecydowanej większości), a katolików obowiązuje posłuszeństwo wobec Papieża następcy Św. Piotra i uznanie jego nieomylności W KWESTIACH MORALNYCH. Z takiej to przyczyny powstały rozłamy (chociażby Lefebvre). Co do uczestnictwa wszystkich obywateli w decyzjach, to wydaje mi się, że nie jest to jedynie przywilej cywilizacji łacińskiej. Brakuje mi jednak dzisiaj argumentów potrzebnych do dyskusji na ten temat, ale chociażby Buddyzm działa w podobnym duchu- nie stricte demokracji, ale równości ). Ta kwestia pojawia się również w Części I.


2. Część II- Propozycja utworzenia ruchu społecznego jest ciekawą alternatywą. Trzeba jednak pamiętać, że najbardziej istotne jest przebudzenie świadomości całego narodu. W tej chwili następuje rugowanie narodu z tradycji i świadomości własnej tożsamości. Tworzenie nowego ruchu możne narazić go na ostracyzm ze strony „reszty”. Wiem, ze to trudne, jednakże potrzeba poruszenia. Przed naszym krajem stoi zadanie nowej Chrystianizacji o której wspominają często mistycy katoliccy (chociażby o. Klimuszko). Na mozolne budowanie elit może niestety nie starczyć już czasu. Nie da się tak łatwo powrócić do dawnej świetności, gdy nasi kochani sąsiedzi tak często wyjaławiali nasz naród. Uważam, że przy budowaniu elit ważne jest także doświadczenie w sprawach politycznych, ale ze świecą szukać kogoś o czystym sercu w tym środowisku. Poza tym mam wrażenie, że jest Pan zwolennikiem zdecydowanego oddzielenia sacrum od profanum. Zastanawiam się, czy jest to słuszne, ale to kwestia na dłuższą dysputę.

3. Co do siły militarnej (s. 29). Nie zgadzam się, że zawsze rozbudowa takich jednostek zawsze wskazuje na degradację systemu (np. III Rzesza), aczkolwiek do kwestii tych podchodziłbym zapewne tak jak Pan ze znaczną delikatnością. Zauważam tylko, że są przykłady na antytezę w tym zakresie.


W Pana pracy brakuje szalenie ważnej kwestii- miejsca Rzeczpospolitej w Europie. Często patrzymy na historię naszego kraju z perspektywy Polaków. Jest to słuszne i normalne, jednak Polska znajduje się w konkretnej przestrzeni geopolitycznej. Ja wciąż (zapewne z dziecinną ufnością) spoglądam tęsknie na wschód widząc oczami wyobraźni powrót Rzeczpospolitej z czasów jej świetności. Chodzi mi o RP trojga narodów, gdzie Orzeł z Pogonią i Archaniołem będą się uzupełniać a nie kąsać. To jedna z głównych kwestii w których nie zgadzam się z ruchem Narodowo Demokratycznym (czy też raczej post ND'ckimi). Cieszę się, że udźwignął Pan tak ciężki temat i jestem przekonany, że jest możliwa trwała współpraca różnych nurtów patriotycznych w celu pobudzenia elit tego kraju. Na pewno temat wart jest pogłębienia i zasygnalizowania niektórych aspektów, o których ośmieliłem się wspomnieć. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Marcin de Sas.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: UWAGI DO „CYWILIZACJI POLSKIEJ”. 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.08.02 o 10:01
Czytał Pan obecna wersję bedacą na tym portalu.
W czerwcu powstało nowe przeredagowanie - dostepne na moim blogu.
Było tu, na nE i S24.
Jednak najpełniejsza (aktualna wersja), jest zawsze na prelekcji.
Taka ma być 21.08 w siedzibie nE na Nowym Świecie - godz. 17.00

Już teraz widzę potrzebę pewnego uzupełnienia w stosunku do wersji prezentowanej na spotkaniu 21.07.

Ta idea jest dopiero w trakcie tworzenia.
Zapreszam do udziału w tym dziele.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: UWAGI DO „CYWILIZACJI POLSKIEJ”. 
Marcin de Sas, 2012.08.02 o 16:58
z chęcią się zapoznam
pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
podobna tematyka
Krzysztof J. Wojtas
CP. Modlitwa Pańska a Dekalog (Cywilizacja Polska - dyskusje)
Krzysztof J. Wojtas
Katolik (żyd, muzułmanin...) pochodzenia polskiego (Cywilizacja Polska - dyskusje)
Krzysztof J. Wojtas
"CP" - JOW, a "cykliści" (Cywilizacja Polska - dyskusje)
Krzysztof J. Wojtas
"CP" - elitarna demokracja (Cywilizacja Polska - dyskusje)
Krzysztof J. Wojtas
Boże Narodzenie (Idee)
linki, cytaty, nowiny
najwyżej  oceniane
zeszyty tematyczne
najbardziej kontrowersyjne artykuły
najnowsze komentarze

© Polacy.eu.org 2010-2025   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑