słowa kluczowe: polacy. | |||
Blog | 2011.11.03 22:51 11.05 17:39 |
B.E.N | w.red | ||
Bo czy się komuś podoba czy nie, to istotą życia człowieka jest Bóg i drugi człowiek. | |||
Przyjęło się, że myślenie tzw "zdrowo rozsądkowe", "pragmatyczne" określono mianem racjonalizmu. Na dobrą sprawę to pojęcie ukuto gdzieś na przełomie wieków XVII / XVIII. Sprowadza się ono jak wiadomo do celowości podejmowanych działań i ich optymalizacji w celu osiągnięcia efektu jak najmniejszym kosztem i wysiłkiem. Dawniej pojęcia te nieznane nie przeszkadzały ludziom myśleć i postępować racjonalnie. Dotyczyło to wszelkiej działalności człowieka na tym padole łez. Jednak wiązało się to z jego utrzymaniem przy życiu (niemal wyłącznie). Odkąd człowiek począł zdobywać wiedzę o otaczającym go świecie i nabywał umiejętności oraz doświadczenie wykorzystywanie "baśki" rosło w postępie prawie geometrycznym (choć niestety nierównomiernie w ludzkiej populacji). A że z czasem homo sapiens przekonał się że daje mu to przewagę w środowisku, a także wśród przedstawicieli własnego gatunku. Uznał, że nie koniecznie musi się tą pozyskaną wiedzą dzielić z innymi. Z większymi czy mniejszymi zgrzytami cywilizacja ludzka rozwijała się do stanu obecnego. Jednak "racjonalne myślenie" skażało w coraz to większym stopniu, coraz to większą część populacji. Doprowadzając do sytuacji w której (najpierw jednostki, a później większe grupy) chciały żyć kosztem pracy i wysiłku innych. Co więcej, uważając taką sytuację za prawidłowość. To musiało doprowadzić do konfliktu i wielokrotnie doprowadziło. Bo czy się komuś podoba czy nie, to istotą życia człowieka jest Bóg i drugi człowiek. Tę podstawową prawdę próbował przekazać nam Chrystus dwa tysiąclecia wcześniej. My jednak z oślim uporem (lub małpią złośliwością - jak kto woli) zdajemy się ją odrzucać. Konsekwencją tego jest dążenie do upadku człowieka poprzez zatracenie człowieczeństwa (wrażliwość, empatia, poświęcenie). Powiecie co to ma wspólnego z racjonalizmem. Ano moim zdaniem ma. Bo myśl ludzka potrafi być bardziej niszczycielska od jakiejkowiek wymyślonej dotąd broni. Dziś, kiedy racjonalizm próbuje się przekuć na sposób życia, niemal religię jest to szczególnie niebezpieczne. Bowiem z własnej woli odzieramy się z wolności, godności i wszystkiego tego co nazywamy człowieczeństwem. Niektórzy twierdzą, że życie jest już piekłem na Ziemi. Mylą się o tyle, że piekło dopiero sobie sami stwarzamy. Starając się życie podporządkować racjonalizmowi i jego idei zamiast traktować go jako narzędzie do osiągnięcia celu - rozwojowi ludzkości. Eugenika, eutanazja, aborcja, usankcjonowanie manipulowania ludźmi oto niektóre z "osiągnięć" "światłych umysłów". Już dziś ludzkość zdaje się być bezwolną ogłupianą masą, która w imię iluzorycznej "wolności" sama się jej wyrzekła. Racjonalizm jak mówiłem to pragmatyka i optymalizacja. Zatem nic dziwnego że ogranicza się "koszty" dążąc nie tylko do depopulacji. Ale też ograniczając tak "niepopularne" wydatki np służbę zdrowia, edukację. Dość spojrzeć szerzej wokoło by spostrzec, że nie odnosi się to tylko do naszego kraju. Jednak jesteśmy już pogrążeni w hipnotycznym transie i choć widzimy że dzieje się źle. A przyszłość rysuje się w piekielnych barwach. Nie jesteśmy w stanie się temu przeciwstawić bo obezwładniono nas prawie zupełnie. A ta resztka która pozostała nie ma potencjału by cokolwiek zmienić. Cóż, niektórzy mogą liczyć że etykietka B.E.N * nie zostanie im rychło przydzielona i dożyją w "szczęśliwym społeczeństwie" długich lat. Ale to też iluzoryczna nadzieja bo zawsze priorytetem będzie racjonalizm ze swoją optymalizacją. A człowiek i człowieczeństwo ? "Człowiek" w jakiejś części zostanie dopóki nie zostanie "zoptymalizowany". Człowieczeństwo to pojęcie archaiczne. Zatem niemożliwe do zoptymalizowania ;) *B.E.N - Byt Ekonomicznie Nieuzasadniony |
1831 odsłon | średnio 5 (2 głosy) |
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować | blog autora |
Re: B.E.N | |||
Paweł Tonderski, 2011.11.03 o 23:07 | |||
Redzie nie wygłupiaj się. Będziemy się na siebie obrażać? p.s. dlatego ja nie wypowiadam się na temat wiary, bo to prowadzi w tym momencie do niepotrzebnych nieporozumień... Redzie, jakbyś poznał moje prawdziwe myśli na temat wiary, to uznałbyś mnie za heretyka i bluźniercę, a przecież jak dotąd wydaje się mnie, że nasze poglądy były w wielu miejsca w zasadzie takie same. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: B.E.N | |||
Jacek, 2011.11.03 o 23:24 | |||
Odejście Rdzie od naszego towarzystwa byłoby zbyt wielką stratą i dlatego proszę o pozostanie. Gdzie indziej też nie jest wesoło. Na mnie też brwi marszczono i co miałem robić. Patrzmy na naszą Najjaśniejszą czyli Polskę. Wymaga służby i ofiary. Błachostki na bok. Pozdeawiam. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: B.E.N | |||
janekk, 2011.11.04 o 07:00 | |||
Wredzie, Nasi przodkowie śpiewali Bogurodzicę a potem wyruszali na wojnę z Krzyżakami. Byli na tyle racjonalni że nie dali się nawet zwieść krzyżom wymalowanym na płaszczach wroga. Nie mam na myśli akurat Ciebie ale jest wiele osób gardłujących o konieczności walki o lepszą Polskę ale wydaje się że ta walka miałaby polegać na zagadaniu wroga na śmierć. Widzę że chcesz racjonalizm winić za wszelkie zło tego świata ale przecież sam piszesz że jest to tylko narzędzie i jak w przypadku każdego narzędzia wszystko zależy od tego kto i w czyim interesie go użyje. Zapewniam Cię że takie nieracjonalne zachowania jak chowanie głowy w piasek albo odczynianie uroków gdy wróg stoi u bram nic nie dadzą. Czasem nadymanie się jak to robią niektóre zwierzęta w przyrodzie może odstraszyć wroga ale z pewnością nie racjonalnie myślącą ludzką bestię. Jak pokazuje doświadczenie wroga można pokona tylko tą samą bronią czyli też myśląc racjonalnie. Jeżeli ktoś chce się zajmować głównie Bogiem i życiem wiecznym niech od razu położy się do grobu aby szybciej trafić do wymarzonego Nieba. Mnie ludzie wierzący w niczym nie przeszkadzają, liczy się tylko działanie dla przywrócenia podmiotowości Polsce która na razie jest jedynie terytorium zależnym od innych, silniejszych państw. Nie wyobrażam sobie abyś Ty z twoimi poglądami znalazł ukojenie na jakimś modlitewnym portalu albo w gronie biernych odbiorców RM :) Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: B.E.N | |||
Christophoros Scholastikos, 2011.11.07 o 12:39 | |||
Na racjonalizm fajnym lekarstwem jest wiara. Ona zupełnie nie poddaje się racjonalnej obróbce. Wiara może i góry przenosić. Góry problemów z aktualną sytuacją RP też. Bo tak powiedział Jezus. Wprowadzanie w ruch nieracjonalnego Słowa Bożego do aktualnej sytuacji wymaga wiary. Co nie znaczy, że myślenie szkodzi. Logiczne myślenie z elementami racjonalności, ale nie racjonalizmu jako szefa, jest więcej niż wskazane. Ktoś to nazwał dwoma skrzydłami zdaje się. Serdeczności | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Kultura Durniu | |||
Mik, 2011.11.04 o 11:48 | |||
Taki tytul nosil program na tv Kultura, gdzie dyskutowano o kulurze. Sama tresc tytulu byla wystarczajaca, zeby ukazac te kulture. Dyskutowano o biednych "artystach" ktorzy siegaja do prowokujacych tematow.Ja osobiscie uwazam,ze np. taki Nergal, czy inni prowokujacy swoj los, to sa dopiero artysci, ale tu chodzi o kulture. Brak jej na kazdym kroku.Czy to w polityce,dzialaniach sluzb, czy w mediach, o zgrozo! z nazwa tv a nie majacych nic wspolnego z ta kultura. Gdzie jej szukac? Moze na drogach, gdzie gina piesi na przejsciach, a policjant tlumaczy to raptownym wejsciem.W internecie tez sa bandy kulturalnych, wspolpracujace ze soba i uwazajace, ze kultura do nich nalezy. Ta moja Polska z tymi wszelkimi blaznami jawi mi sie jak bajka z demonami, lecz to nie bajka, a kultura ma o wiele wiecej, niz to co lansuja media. Jak bardzo malo jest ludzi, ktorzy kulture rozumuja prawidlowo. PS.Tobie to zadedykowalem redzie. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: B.E.N | |||
Zenon Jaszczuk, 2011.11.04 o 12:09 | |||
W.red. Angina mnie dopadła dlatego dopiero teraz czytam Twój tekst. Angina nie przeszkadza mi w myśleniu, dlatego nie zgadzam się na Twoje odejście. Nie zgadzam się tak po koleżeńsku. Dlatego od kolegi oczekuję pozostania, pisania, komentowania. Redku kochany, jest nas tak mało a Ty chcesz jeszcze nas osłabić. Czy naprawdę nic innego nie masz do pisania. Tematów chyba nigdy nie zabraknie. Na tematy religijne moje zdanie znasz. Sam wiesz, że na temat religii nie zabieram w zasadzie głosu. Mysle, że i Ty nie musisz, a jeśli musisz, chcesz to przedstawiaj własny punkt widzenia. Nie uciekaj - proszę. Zenek. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Wspaniała GOSPODA | |||
Christophoros Scholastikos, 2011.11.04 o 12:53 | |||
Wredzie Zenkowi na pewno nie chodziło o to, że Ty osłabisz nas. Chodziło po prostu o Ciebie i o to, że to miejsce bez Ciebie wiele straci. Jesteś unikatowym człowiekiem pełnym wiedzy i mądrości. Nie wiem czy należy tu składać zapewnienia o sympatii. Proszę zwróć uwagę na to, że tutaj jest unikatowe miejsce w sieci. Nie wielki salon a wspaniała GOSPODA gdzie przyjemnie jest się zatrzymać. Spotkać się z ludźmi myślącymi. Spięcia i na linii personalnej i na linii ideowej są rzeczą normalną. Proszę Cię o to by te spięcia pozostały tylko spięciami a nie powodowały utraty człowieka. Serdeczności Wredzie miły. | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Wspaniała GOSPODA | |||
Paweł Tonderski, 2011.11.04 o 13:21 | |||
Podpisuję się pod tą prośbą, wredzie to nie czas na ideologiczne podziały, gdy Polska ginie, moim zdaniem jest nam potrzebne działanie w jedności, tym bardziej, gdy większość naszych poglądów pokrywa się ze sobą... | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Wspaniała GOSPODA | |||
Christophoros Scholastikos, 2011.11.04 o 14:05 | |||
Dokładnie. Większość się pokrywa. Nikt nie namawia byś rezygnował ze swoich silnych przekonań. CP ma taki charakter, że na dziś nie trzeba jej połknąć w całości. Takie jest moje zdanie. Tego który modli się Słowem Bożym poczynając od księgi rodzaju. Warto jednak iść dalej bo to jest dobra oś sporu. Lepsza niż po VS pis. serdeczności ps i odwołuj szybko bo napiszemy do córek Malawandy! | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
Re: Wspaniała GOSPODA | |||
Adam39, 2011.11.04 o 14:32 | |||
w.red, przyłączam do prośby kolegów. Nie pora na swary gdy Polska w potrzebie. Pozdrawiam | |||
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć |
© Polacy.eu.org 2010-2024 | Subskrypcje: | Atom | RSS | ↑ do góry ↑ |