słowa kluczowe: Polacy, Polska, USA, godność, interesy, komunikatywność, poczucie wartości, wspólnota interesów.
Linki, cytaty, nowiny2010.12.17 05:13

Błąd za błędem polskiej dyplomacji

(poleca )
 
(Jan Czekajewski) [...] błędy Polaków wynikają z zasadniczej różnicy kulturowej. Polacy i Amerykanie maja różne systemy wartości.
 
Cały tekst: prawica.net/opinie/24143 

1311 odsłon  (brak ocen)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Błąd za błędem polskiej dyplomacji 
Zenon Jaszczuk, 2010.12.17 o 10:52
Tekst jak tekst, szkoda tylko , że fałszywy. Ten pan powinien wiedzieć [napewno wie], że Polska nie posiada czegoś takiego jak dyplomacja.Czego można oczekiwać od pajacyków na sznureczkach, aby wykonali własne ruchy ?. To jest z podstawowej wiedzy, nie realne, nie wykonalne.On w zasadzie sam odpowiada "Dla ilustracji pozwolę sobie przypomnieć historię umierającego na raka Szacha Iranu, któremu, w roku 1979, Stany Zjednoczone odmówiły azylu. Nawet wieloletnia przyjaźń i handel z Izraelem mu nie pomogły." Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Masz rację Zenku.   
ratus, 2010.12.17 o 20:55
Reprezentujących nas pajacyków trudno nazwać dyplomacją. Rekord pobił swego czasu Radek Sikorski po wyborze Obamy opowiadający stary, acz rasistowski dowcip o "zawartości krwi poprzez zjedzenie". Taki dowcip jest na miejscu w kolejce pod nocnym sklepem, ale nie na salonach dyplomatycznych. Od tej pory Sikorski jest spalony w USA, a Obama prędzej pogada ze sprzątaczką z MSZ-tu niż z Sikorskim.
Z drugiej strony rację ma Czekajewski. Nasza, cóż że przez pajaców prowadzona, polityka polega na myśleniu życzeniowym i machaniu ogonkiem w nadziei na kąsek ze stołu - zamiast twardych negocjacji przed faktem.
pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Masz rację Zenku. 
Zenon Jaszczuk, 2010.12.17 o 21:13
Ratus
Witaj. Jak to mówią, co mi z mojej racji. Miałem super artykuł o Sikorskim z gazety Tylko Polska. Nie moge go znależć. Tam było sporo ciekawych spraw. Pamiętam tylko, że to tzw wychowanek Wolfowitza, i coś tam o agenturze itd.A po za tym jak wiesz [powiedzmy od pierestrojki] MSZ był zawłaszczony przez żydostwo. Pisze na ten temat sporo Pan Henryk Pająk, ale w której książce, nie pamiętam.Może jak dojdę do przedstawienia pana Pająka i książek to coś znajdę na ten temat. Kiedyś zawsze pisałem, czy toto nie ma wstydu, oczywiście że nie - tylko geszeft przeciw Polsce i Polakom.Pozdrawiam.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
komentarz gajowego Maruchy 
Piotr Świtecki, 2010.12.19 o 13:53
Przytoczę komentarz gajowego Maruchy do linkowanego tekstu:

Nie negujemy słuszności obserwacji p. Czekajewskiego, gdy chodzi o różnice mentalności między Polakami a Amerykanami (zresztą którymi Amerykanami? Białymi potomkami emigrantów z Europy? Murzynami? Indianami?).

Pytanie tylko: czy w ogóle chcemy się przyjaźnić z państwem, które jest sterowanym przez żydostwo światowym bandytą, w dodatku skrajnie nielojalnym wobec swych sojuszników.
Szach Iranu to nie jedyny przykład.
Przypomnijmy pozostawionego sobie płk. Kuklińskiego, przypomnijmy sobie byłych agentów CIA, Saddama Husajna czy Manuela Noriegę.
Nie jesteśmy w stanie uznać wyższości amerykańskiego podejścia do życia nad naszą polską, słowiańską mentalnością. Wolimy rolnika od handlarza a robotnika od geszefciarza.
Admin.


+marucha.wordpress.com
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: komentarz gajowego Maruchy 
J.Ruszkiewicz - SpiritoLibero, 2010.12.19 o 14:53
Nic dodać nic ująć.
To tylko różne frakcje strasznych braci co i rusz chcą nas wpychać w cudze łapy. Trzeba iść po rozum do głowy (własnej).
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: komentarz gajowego Maruchy 
Piotr Świtecki, 2010.12.19 o 16:02
A ta wypowiedź Gajowego Maruchy nie pobrzmiewa przypadkiem socjalistycznie?

Poza tym, tak w praktyce, statystycznie, doświadczalnie i obserwacyjnie to tego przedkładania "rolnika nad handlarza i robotnika nad geszefciarza" za bardzo nie widzę. Raczej włożyłbym to stwierdzenie między inne pobożne deklaracje. Czyż nie imponuje kasa? I najważniejszym pytaniem jest "ile", a nie "skąd/jak".
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: komentarz gajowego Maruchy 
J.Ruszkiewicz - SpiritoLibero, 2010.12.19 o 16:50
Wydaje mi się, że ta metafora jest trochę głębsza i należy ja szerzej rozumieć.
Handlarz i geszefciarz kojarzy się jednoznacznie. Oni nigdy nie brudzili sobie pracą na roli cz w fabryce. Bubliczki były lepsze.

A, że zalatuje trochę socjalizmem? Cóż w tym złego? Bogactwo narodów bierze się z pracy wytwórczej i przetwórczej. To tylko geszefciarze zarabiają na pieniądzu, z którego uczynili towar i wmówili innym, że to najwyższa wartość.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Socjalizm, anarchosyndykalizm (było: komentarz gajowego Maruchy) 
Piotr Świtecki, 2010.12.19 o 18:00
Zgoda. Tylko że przy takim rozumowaniu jest niebezpieczeństwo "popłynięcia" w oderwaną od rzeczywistości ortodoksję. Przecież handel czy organizacja pracy (kooperacja, specjalizacja) również wymagają nakładu czasu i wysiłku. A to, gdzie przebiega linia, za którą nie jest to już "sprawiedliwy" podział zysku tylko wyzysk, nie jest takie znowu obiektywne i jednoznaczne.

Swoją drogą ten przywołany przez Malawandę anarchosyndykalizm - brr... na przykład tu: +www.anarchista.org I na dodatek korzenie te same, co stanowisk niby przeciwnych (liberalnych)...

Z kolei przywołujesz za przykład drugie ekstremum, oczywiście bezdyskusyjne.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Socjalizm, anarchosyndykalizm (było: komentarz gajowego Maruchy) 
J.Ruszkiewicz - SpiritoLibero, 2010.12.19 o 18:04
Jeszcze mnie ekstremista nazywa... A fe... :D)))

Jasne, że handel i dystrybucja to niezbędne ogniwo i ciężka orka.
ja miałem na myśli handel pieniądzem czyli czymś co towarem nie jest i być nigdy nie powinno.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Spirito.   
ratus, 2010.12.19 o 18:52
Rozumujesz jak normalny człowiek, ale czasy nie są normalne, dlatego pieniądz jest towarem od kiedy stał się fiducjalny. Kiedyś wartość pieniądza miała odpowiednik w kruszcu; teraz ma wymiar zaufania do wypłacalności terytorium pod jakimiś tam rządami. Spekulacja na kurs jest już wartością ekonomiczną i nie ma co się przed tym bronić. Kontrakty kursowe też są wartością (choć bardziej w stylu lotto dla niezorientowanych) na których sorosopodobni trzepią niezłą kaskę.
pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Nie nie ratusie! 
J.Ruszkiewicz - SpiritoLibero, 2010.12.19 o 19:13
Ten chory paradygmat zaszczepili światu straszni bracia. Dopóki tego się nie odrzuci nie mowy o jakichkolwiek zmianach. Państwa będą się zadłużać aż padną na pysk.
Ja wiem, ze to gorzka prawda i może wydawać się utopią ale nie ma innego wyjścia. Inaczej będziemy kręcić się wokół własnego ogona.
Polityka już została sprywatyzowana, czego jeszcze chcieć więcej? Tu już nawet żadne spiski nie są potrzebne.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Nie nie ratusie! 
Zenon Jaszczuk, 2010.12.19 o 20:29
Spirito.
Tym bardziej, masz rację, że państwa nie zadłużone, są uznawane za wroga. A już nie mówiąc o państwach samodzielnych politycznie, nie zgodnie z ich chciejstwem. Wtedy buduje się "mapę drogową". Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Łukaszenka wyborczy 
Piotr Świtecki, 2010.12.19 o 21:30
Ciekawe jak tam Białoruś będzie żeglować... Pamiętam, że Gazecie Wyborczej od razu od połowy lat 90-tych Łukaszenka strasznie był nie w smak...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Łukaszenka wyborczy 
Zenon Jaszczuk, 2010.12.19 o 21:45
Mufti, coś czytam na Onecie, że narazie przegrywa. Zastanowiłem się, czy przegrywa, bo ma przegrać. Propozycję dostał do nie odrzucenia. Ja cały czas czytając o "faszyżmie" [czy jak tam go nazywają] mam na myśli plany strasznych braci. Plany Judeopoloni, od morza Bałtyckiego, do morza Czarnego. A to leciało na lewo i prawo Bugu. Zobacz, na kształt tylko woj.podlaskiego i woj.lubelskiego. Po tej lini Bugu , wszyscy w garści, tylko ten Narodowy Łukaszenko. A tak obsadzi się kahałowca i Białoruś bedzie cacy. Może jestem w błędzie, ale tak to widzę. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
linki, cytaty, nowiny
najwyżej  oceniane
zeszyty tematyczne
najbardziej kontrowersyjne artykuły
najnowsze komentarze

© Polacy.eu.org 2010-2025   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑